Be in safe hands (Idioms 3)
Metadane karty pracy ucznia
ID (wypełnia redakcja) | |
Tytuł | Be in safe hands (Idioms 3) |
Przedmiot nauczania | Język angielski |
Autor (imię i nazwisko) | Aleksandra Kazimierczyk |
Adres (ulica, nr domu) | ul. Omulewska 14/4 |
Kod pocztowy, miejscowość | 04‑128 Warszawa |
Login autora w Scholaris | olakazimierczyk |
Abstrakt | Scenariusz przygotowany do realizacji w trakcie 45‑minutowej lekcji, której celem jest zapoznanie uczniów ze zwrotami urozmaicającymi wypowiedzi pisemne i ustne, czyli |
Wydawca | OSI CompuTrain |
Źródło | Cambridge International Dictionary of Idioms |
Odnośniki | karta pracy ucznia, szablon do pracy z uczniem |
Etap edukacyjny | liceum |
Informacje o prawach (wypełnia redakcja) | |
Słowa kluczowe | idiomy, idioms, słownictwo, hand |
UDC (wypełnia redakcja) | |
Przybliżony czas trwania zajęć (dotyczy scenariuszy, kart pracy, testów, prezentacji) | 45 minut |
Uwagi | Jest to trzeci z serii siedmiu scenariuszy lekcji opartych na praktycznej nauce angielskich idiomów. |
Scenariusz lekcji – Be in safe hands (Idioms 3)
Celem lekcji jest zapoznanie uczniów ze zwrotami urozmaicającymi wypowiedzi pisemne
i ustne, czyli z idiomami. Trzecia lekcja z tego cyklu ma za zadanie przedstawić uczniom zestawy idiomów, zawierających słowo „hand”. Uczniowie zapoznają się ze znaczeniami idiomów, uczą się stosować te wyrażenia.
Umiejętności
Uczniowie ćwiczą rozumienie tekstu czytanego (czytanie ze zrozumieniem szczegółów). Zadaniem uczniów jest dopasowanie idiomów do ich objaśnień. Aby nauka była bardziej efektywna, uczniowie pracują w grupach, w których przygotowują krótkie scenki sytuacyjne, odzwierciedlające zastosowanie wcześniej poznanych zwrotów. W ten sposób rozwija się umiejętność mówienia w języku obcym, a przy tym – umiejętność pracy w grupie
i prezentacji opracowanego materiału.
Metoda i forma pracy
W pierwszej części lekcji uczniowie pracują w parach – dopasowują powycinane zestawy idiomów do ich objaśnień. Następnie pracują samodzielnie – uzupełniając podane zdania idiomami, wybierając jedną z trzech możliwych odpowiedzi.
Środki dydaktyczne
Ćwiczenia zawarte w karcie pracy ucznia: zestaw idiomów wraz z ich objaśnieniami. UWAGA! Zestawy należy wcześniej porozcinać i poskładać w komplety, aby powstała gotowa do ułożenia układanka.
Przebieg lekcji
Jeśli nauczyciel skorzystał z możliwości przeprowadzenia pierwszej i drugiej lekcji z serii „Idioms” – „Be a pain in the neck (Idioms 1)” oraz „Break a leg (Idioms 2)”, rozpoczynając trzecią lekcję
z tej serii powinien przeprowadzić krótkie powtórzenie zwrotów, z którymi uczniowie zapoznali się podczas poprzednich zajęć. W tym celu zadaje pytania, jak np.
When would you save your friend’s neck?
Give me an example of a person who is easy on the eye.
How would you say that sth costs a lot of money?
What can you say to wish sb good luck?
READING FOR SPECIFIC INFORMATION – Uczniowie pracują w parach – otrzymują zestawy idiomów oraz ich objaśnienia. Łączą idiomy (zawierające słowo „hand”) z ich objaśnieniami.
SPEAKING – W tej części lekcji uczniowie pracują samodzielnie. Rozwiązując test wyboru, wybierają jedną z trzech możliwych odpowiedzi – idiom pasujący do przedstawionego kontekstu.
Załączniki
a. Karta pracy ucznia
Zawiera ćwiczenie opisane w scenariuszu – zestaw idiomów wraz z ich objaśnieniami (gotowe do wycięcia i rozdania uczniom) oraz ćwiczenie, w którym uczniowie rozwiązują test – wybierają jeden z trzech podanych idiomów.
b. Zadanie domowe
Jeśli nauczyciel zamierza przeprowadzić serię lekcji uczących angielskich idiomów oraz przeprowadził już poprzednie lekcje z tej serii, wówczas poleca uczniom założenie zeszytów, w których umieszczać będą wszystkie nowe idiomy. Do rozdziałów zawierających idiomy ze słowami „neck”, „eye” oraz „hand” uczniowie dołączą rozdział zawierający idiomy ze słowem „leg”. Uczniowie mogą uzupełniać swoje zeszyty, wklejając otrzymane podczas lekcji zestawy zwrotów.
c. Szablon do pracy z uczniem
Zawiera klucz odpowiedzi i pytania, które nauczyciel może zadać uczniom podczas wprowadzenia do lekcji, jednocześnie powtarzając słownictwo, z którym klasa zapoznała się podczas dwóch poprzednich zajęć z serii „Idioms” - „Be a pain in the neck (Idioms 1)” oraz „Break a leg! (Idioms 2)”.
Aleksandra Kazimierczyk
Nauczyciel języka angielskiego
British School
Warszawa