Food and drinks
Scenariusz lekcji
Cele lekcji
Wiadomości
Uczeń:
zna nazwy produktów żywnościowych;
zna podstawowe nazwy kontenerów dla produktów spożywczych;
wie, jak wykorzystać poznane formy w odpowiednim kontekście językowym;
wie, jak grupować produkty żywnościowe;
zna odpowiednie kontenery w zależności od produktów.
Umiejętności
Uczeń:
potrafi zastosować nowopoznane słownictwo w odpowiednim kontekście językowym;
potrafi dopasować kontenery odpowiednio do produktu;
potrafi grupować produkty żywnościowe;
potrafi dopasować kontenery w zależności od rodzaju produktu.
Metoda pracy
dokonywanie podziału produktów spożywczych na grupy,
łączenie produktów żywnościowych z odpowiednimi kontenerami.
Forma pracy
praca indywidualna w oparciu o kartę pracy ucznia,
praca w klasie.
Środki dydaktyczne
Karta pracy ucznia, tablica.
Przebieg lekcji
Faza przygotowawcza
Sprawy organizacyjno - porządkowe:
powitanie,
sprawdzenie listy obecności.
Określenie celu i formy pracy na lekcji.
Podanie i zapisanie tematu lekcji „Food and drink”.
Faza realizacyjna
Karta pracy ucznia [1] Zadaniem uczniów jest dopasowanie odpowiednio produktów do właściwej im grupy.
Jako warm‑up nauczyciel może przeprowadzić z uczniami rozmowę dotyczącą ich preferencji.
Poniżej przykładowe pytania:What vegetables do you like?
What is your favourite fruit?
What meat do prefer for dinner?
Do you take a lot of pepper and salt in your food?Complete the columns.
Karta pracy ucznia [2] Nauczyciel prezentuje przyniesione przez uczniów rekwizyty tj. bochenek chleba, puszkę coli oraz inne, jednocześnie nazywając je odpowiednio w języku angielskim. Wspólnie z uczniami formułują zasadę dotyczącą kontenerów, tj.: liczenie niektórych produktów następuje najczęściej przy użyciu kontenerów.
Put the correct words into the gaps.
KEY:
a cup of coffee
a loaf of bread
a tin of corn
a can of Coke
a glass of tea
a piece of cheeseFaza podsumowująca
Omówienie zadania domowego.
Add two words to each phrase.
A piece of ………………….
A can of ………………….
A glass of ………………….
A cup of ………………….
A carton of ………………….
Bibliografia
brak
Załączniki
Karta pracy ucznia
Complete the columns.
Put the correct words into the gaps.
a …………………..… of milk
a …………………….. of coffee
a ........................ of bread
a ........................ of corn
a ........................ of Coke
a ........................ of tea
a ........................ of cheese
Zadanie domowe
Add two words to each phrase.
A piece of ………………….
A can of ………………….
A glass of ………………….
A cup of ………………….
A carton of ………………….
Czas trwania lekcji 45 minut
Uwagi
Na lekcji poprzedzającej nauczyciel prosi aby uczniowie przynieśli następujące przedmioty na kolejne zajęcia:
Karton mleka, filiżankę, bochenek chleba, puszkę kukurydzy, puszkę napoju.