Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Scenariusz lekcji – Have got – czasownik ‘mieć’ w języku angielskim

      1. Uczeń wie, jak odmieniać czasownik ‘to have’ przez osoby w liczbie pojedynczej i mnogiej – poznaje tym samym nową strukturę gramatyczną.

      2. Uczeń zna użycie czasownika ‘to have’ i potrafi budować zdania z jego użyciem, zarówno w czasie Present Simple i jako struktura ‘have got’.

      3. Dziecko wie, jak tworzyć pytania i przeczenia z omawianym czasownikiem w obu formach.

      4. Uczeń zna podstawowe rzeczowniki (np. nazwy zwierząt, zabawek, rzeczy szkolnych, przedmiotów domowych itp.), z którymi budowane są zdania z czasownikiem ‘to have’.

      1. Uczeń ćwiczy umiejętność konstruowania zdań.

      2. Uczeń umie tworzyć zdania pytające i potrafi stosować krótkie odpowiedzi z użyciem omawianego czasownika.

      3. Dziecko potrafi odpowiadać na pytania typu: Have you got…? Do you have..? How many… do you have? etc.

      4. Uczeń potrafi stosować formy skrótowe odmienionego czasownika ‘to have’ w zapisie i w mowie.

      5. Uczeń odróżnia rzeczowniki policzalne od niepoliczalnych i wie, kiedy stosować formy ‘how much?’ i ‘how many?’.

      6. Uczeń ćwiczy budowanie zdań z czasownikami ‘to have’ w mowie i piśmie.

Metoda: notowanie, metoda podająca, rozwiązywanie ćwiczeń, układanie zdań, tworzenie wypowiedzi, odpowiadanie na pytania, mówienie o sobie.

Forma pracy: praca indywidualna, praca w parach i grupowa.

Nauczyciel stosuje metodę podającą – tłumaczy temat lekcji (zastosowanie, odmianę czasownika ‘to have’, zasadę tworzenia pytań i przeczeń, występowanie w dwóch formach, itp.) Następnie wspólnie z nauczycielem dzieci układają kilka zdań z nowopoznanym czasownikiem i poznanymi wcześniej przymiotnikami lub rzeczownikami. Ćwiczone jest użycie czasownika ‘to have’ w różnych typach zdań (twierdzenia, pytania, przeczenia).

Dzieci samodzielnie próbują skonstruować kilka zdań na swój temat, np. I have a big family, I have got two brothers and one sister, I have got a dog, etc. Dzieci mogą również opisywać rzeczy, ubrania kolegów, stosując 3. osobę liczby pojedynczej lub mnogiej.

Później uczniowie odpowiadają na pytania nauczyciela – stosują krótkie odpowiedzi jak również pełne zdania.

Przykładowe zdania są notowane w zeszytach.

Dzieci mogą też w parach tłumaczyć zdania z użyciem czasownika ‘to have’.

Pod koniec lekcji dzieci rozwiązują ćwiczenia i wypełniają karty pracy.

    1. Karta pracy ‘ To have I’.

    2. Karta pracy ‘To have II’.

Przypomnienie dotychczas poznanych rzeczowników lub przymiotników, z którymi będą budowane zdania z czasownikiem ‘to have’.

Omówienie podziału na osoby i liczby w gramatyce polskiej.

    1. Omówienie czasownika ‘mieć’ – zapisanie odmiany przez osoby i liczby.

    2. Omówienie zasad tworzenia zdań twierdzących, pytających i przeczących – rozróżnienie użycia czasownika ‘have’ i’ have got’.

    3. Zapisywanie przykładowych zdań.

    4. Odpowiadanie na pytania i tworzenie krótkich wypowiedzi o sobie.

    5. Zadawanie pytań i odpowiadanie na nie w parach – ćwiczenie krótkich odpowiedzi (np. Have you got a dog? Yes, I have. How many brothers do you have? etc.).

    6. Układanie i tłumaczenie zdań (szczególnie pytań).

    7. Wypełnianie kart pracy i rozwiązywanie ćwiczeń.

Rozwiązywanie ćwiczeń i zdań związanych z tematem lekcji.

Układnie zdań.

Karta pracy ‘To have I’.

Karta pracy ‘To have II’.

Zadanie domowe

W domu uczniowie mogą przetłumaczyć proste zdania. Pracą domową mogą być również ćwiczenia do rozwiązywania z książek lub inne.

RgVcQuYS4VXTB

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 27.17 KB w języku polskim