Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Have you ever…? Present Perfect revision

1. Cele lekcji

a) Wiadomości

Uczeń zna:

  • reguły stosowania czasu Present Perfect,

  • podstawowe określenia czasu używane w czasie Present Perfect.

b) Umiejętności

Uczeń potrafi:

  • umiejscowić wydarzenia w czasie, używając określników czasu,

  • słuchać i czytać ze zrozumieniem,

  • uzupełnić tekst ze słuchu.

2. Metoda i forma pracy

Metoda: praca z tekstem, ćwiczenia praktyczne

Forma: praca indywidualna, praca w parach

3. Środki dydaktyczne

Płyta z piosenkami Creedence Clearwater Revival Travelling Band, powielone załączniki

4. Przebieg lekcji

a) Faza przygotowawcza

Nauczyciel zapoznaje uczniów z celem lekcji, jakim jest powtórzenie i utrwalenie wiadomości i umiejętności dotyczących czasu Present Perfect.

b) Faza realizacyjna

  1. Uczniowie przypominają podstawowe wiadomości dotyczące czasu Present Perfect: kiedy jest stosowany, jakie ma formy gramatyczne oraz jakie określenia czasowe w nim występują.

  2. Uczniowie wykonują ćwiczenie dotyczące zastosowania form tego czasu oraz tłumaczenia czasowników z języka polskiego na język angielski (załącznik 1).

  3. Nauczyciel rozdaje uczniom tekst piosenki Creedence Clearwater, zawierającej przykłady zdań w czasie Present Perfect (załącznik 2). Tekst zawiera luki, które uczniowie podczas słuchania uzupełniają odpowiednimi wyrazami. Poprawne odpowiedzi dostępne są w kluczu (załącznik 3). Po wykonaniu ćwiczenia uczniowie sprawdzają poprawność odpowiedzi i słuchają utworu.

  4. Praca w parach. Uczniowie wykonują ćwiczenie, w którym trzeba zastosować jeden z dwóch czasów: Simple Past lub Present Perfect (załącznik 4).

c) Faza podsumowująca

Nauczyciel zadaje pracę domową (załącznik 5).

5. Bibliografia

  1. http://www.lyricsdomain.com/3/creedence_clearwater_revival/have_you_ever_seen_the_rain.html

  2. Misztal M., Lechowski M., Testy dla uczniów szkoły podstawowej i gimnazjalistów. Język angielski, WSiP, Warszawa 2001.

  3. Wielechowska T., Ćwiczenia z gramatyki języka angielskiego dla wszystkich, Wydawnictwo i kolportaż Teresa Wielechowska, Łańcut 1998.

6. Załączniki

a) Karta pracy ucznia

Załącznik 1

Translate verbs in brackets using Present Perfect

  1. She (napisała)...........................two postcards so far.

  2. (Czy złamałeś)..........................your leg?

  3. Kate (właśnie otrzymała) ........................a letter from her boyfriend.

  4. The mechanic (jeszcze nie naprawił)......................... my car.

  5. (Czy widziałeś)......................Ann this week?

  6. (Czy kiedykolwiek jadłeś).......................spinach?

  7. Frank (zgubił) .......................his glasses.

  8. What (kupiłeś).........................?

Załącznik 2

Creedence Clearwater Revival Have you ever seen the rain?

Someone told me long .........

'There's a calm .............. the storm

I know; It's been coming for some .............

When it's over, so they .........., it'll rain a sunny ...........,

I know; shining ................... like water

Chorus:

I want to know: Have you ever seen the rain?/2x

Coming down on a ............ ..............?

........................., and days before, sun is ................. and rain is hard

I know; Been that way for all my .....................

'Til ..................., on it goes, through the circle, ............ and slow,

I know; It can't stop, I .....................

Źródło: http://www.lyricsdomain.com/3/creedence_clearwater_revival/have_you_ever_seen_the_rain.html

Załącznik 3

Klucz do piosenki:

ago, before, time, say, day, down, sunny, day, yesterday, cold, time, forever, fast, wonder

Załącznik 4

Make sentences using Simple Past or Present Perfect

  1. I/not wait/for Jim/last night....................................................................

  2. You /see/ my mother /yesterday?..............................................................

  3. He/lose/his wallet/some time ago...........................................................

  4. You/finish/reading/this newspaper?.................................................................

  5. How long/you /work there?........................................................................

  6. Where/you//be/yesterday morning?.............................................................

  7. Where/they/ spend/last summer holidays?..................................................

  8. We/not cook anything /yet............................................................................

b) Zadanie domowe

Załącznik 5

Napisz, czego niżej wymienione osoby nigdy nie robiły.

Example: father/cook anything – His father has never cooked anything.

  1. my class/be on a trip to the seaside

  2. my father/fly by plane

  3. you/see a ghost

  4. my sister/break her leg

Utwórz pytania, a następnie odpowiedz na nie tak jak w przykładzie

Example: you/act in a play? Yes – Have you ever acted in a play? Yes, I have.

  1. Henry/write an article? No.

  2. You/be to Africa? No.

  3. Jane/go fishing? No.

  4. You/lose anything?Yes.

  5. Lisa/dive? No.

7. Czas trwania lekcji

45 minut

8. Uwagi do scenariusza

brak

RKdIh5rXtFlBa

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 128.03 KB w języku polskim
ReKggxz2rycpz

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 26.50 KB w języku polskim