Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Little Red Riding Hood II

      1. rozszerzenie słownictwa, zwłaszcza czasowników,

      2. infinitive of purpose.

      1. czytanie dla ogólnego i szczegółowego rozmieniania tekstu,

      2. głośne czytanie,

      3. rozumienie nowych słówek z kontekstu oraz dopasowywanie ich do prostych definicji,

      4. układanie zdań w logiczną całość,

      5. mówienie – (opcjonalnie opowiadanie historyjki poznanej na poprzedniej lekcji), opowiadanie prawidłowej wersji historii (comprehention check).

Zajęcia prowadzone są w oparciu o pracę z tekstem. Uczniowie poznają nowy materiał leksykalny i gramatyczny w bajce „Czerwony Kapturek”. Ćwiczą wymowę przez głośne czytanie i inscenizację bajki. Słownictwo i gramatyka utrwalane są w szeregu ćwiczeń odwołujących się do wiedzy zdobywanej w czytance. Uczniowie pracują indywidualnie oraz w parach.

    1. Worksheet A,

    2. Tablica,

    3. Kreda (flamaster),

    4. Zeszyty,

    5. Opcjonalnie słowniki jednojęzyczne dla juniorów.

    1. Rozgrzewka. Narysuj na tablicy chatkę babci, Czerwonego Kapturka, mamę Czerwonego Kapturka. Poproś uczniów o przypomnienie wydarzeń z bajki. Ok. 2 min.

    2. Opcjonalnie. Poproś uczniów o odegranie pantominy – naśladowanie jednego z bohaterów bajki. Ochotnik podchodzi do nauczyciela i mówi na ucho, którą postać wybrał. Reszta klasy zgaduje. Następna osoba wybiera inną postać. Procedura jest powtarzana. Ok. 3 min.

    3. Rozdaj uczniom Worksheet A. Powiedz uczniom, że będą czytać następny fragment bajki. Opcjonalnie, jeśli nie korzystałeś ze scenariusza Littre Red Riding Hood I, powiedz uczniom, że dostaną do przeczytania fragment bajki. Ich zadaniem będzie zgadnąć, jaka to bajka. Ok. 1 min.

    4. Przeczytaj pierwszy akapit. Następnie ten sam fragment czytają uczniowie. Każde zdanie czyta inny uczeń. Przeczytaj następny fragment i wyznacz kolejne osoby do czytania. Procedurę powtarzaj, aż do przeczytania całego tekstu. Ok. 6 min.

    5. Jeśli nie korzystałeś z pierwszej części scenariusza, po pierwszym fragmencie uczniowie powinni zorientować się, jaka to bajka. Zapisz wówczas angielski tytuł i nazwisko autora na tablicy.

    6. Powiedz uczniom, żeby zaznaczyli, czy zdania znajdujące się pod tekstem są prawdziwe czy fałszywe. Przeczytaj pierwsze stwierdzenie. Jeśli uczniowie poprawnie określą wartość logiczną zdania fałszywego, poproś o podanie zdania prawdziwego. Jeśli uczniowie podają najpierw błędną odpowiedź, wskaż odpowiedni fragment w tekście i przeczytaj właściwe zdanie na głos. Uczestnicy zajęć odpowiadają na ochotnika. Ok. 3‑4 min.

    7. Zapytaj uczniów, czy pamiętają, jak bajka się skończyła. Wyjaśnij, że ich następnym zadaniem będzie ponumerowanie zdań opowiadających dalszy ciąg historii. Przeczytaj wszystkie zdania na głos. Powiedz uczniom, które zdanie będzie pierwsze (jest ono zaznaczone liczbą 1 na karcie pracy). Podczas sprawdzania odpowiedzi wymieniaj kolejne liczby i wskazuj uczniów, którzy mają podać odpowiedź. Ok 3‑4 min.

    8. Jeśli uczniowie mają dostęp do słowników jednojęzycznych, poproś o wpisanie definicji do haseł podanych w tabelce w ćw. 3. Jeśli uczniowie nie mają dostępu do słowników jednojęzycznych, skorzystaj z karty pracy, w której definicje są podane. Wówczas poleć uczniom, żeby połączyli definicje z odpowiednimi hasłami. Ok. 5‑8 min.

    9. Powiedz uczniom, żeby dobrali się w pary i przećwiczyli między sobą dialog Czerwonego Kapturka z wilkiem, ponieważ będą odgrywać go przed klasą. Upewnij się, że uczniowie rozumieją wszystkie zwroty the better to……… Ok. 3 min.

    10. Poproś jedną z par spośród tych, które się zgłoszą o odegranie scenki przed klasą. Jeśli brak będzie ochotników – wyznacz jedną z par. Uczniowie mogą czytać z kartek. Zachęć uczestników zajęć do zabawy – szczególnie do modulacji głosu. Ok. 2 min.

    11. Napisz na tablicy dwa zdania. Parents go to work. They want to earn money. Połącz zdania w jedno: Parents go to work to earn money. Zapytaj uczniów, co znaczy każde ze zdań. W razie potrzeby pomóż w tłumaczeniu. Następnie powiedz uczniom, żeby podzieli się pary i w oparciu o zasadę pokazaną na tablicy, połączyli zdania z ćw. 4. ok. 4 min.

    12. Wyjaśnij uczniom, że ich następnym zadaniem jest połączenie części zdań, tak aby tworzyły sensowną całość. Powiedz uczniom, aby pytali o zwroty, których nie znają. Ok. 4 min.

    13. Na zakończenie zajęć zadawaj uczniom pytania, np. Why do you wear glasses? Why do you wear earrings? Why do you go to school? Itp. Ok. 3 min.

www.ifyoulovetoread.com/book/chtwo_storiesfullred.htm

Worksheet A

Opcjonalne ćw. 3 dla uczniów, którzy nie mają dostępu do słowników jednojęzycznych.

Zadanie domowe

RRcLTHCPWYa97

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 40.50 KB w języku polskim