Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Moja kolekcja – jak ciekawie pokażę swoje zainteresowania

Zakres

III etap edukacyjny, uczeń gimnazjum

Przedmiot

Plastyka

Wymagania szczegółowe zgodne z podstawą programową nauczania ogólnego:

(2.2) realizuje projekty w zakresie sztuk wizualnych, w tym służące przekazywaniu informacji dostosowanej do sytuacji komunikacyjnej oraz uczestnictwu w kulturze społeczności szkolnej i lokalnej (stosując także narzędzia i wytwory mediów środowiska cyfrowego).

Temat lekcji:

Moja kolekcja – jak ciekawie pokażę swoje zainteresowania

Czas na realizację:

1 godzina lekcyjna.

Cele szczegółowe

wiadomości – uczeń:

  • zna pojęcia nadawca i odbiorca,

  • wymienia sposoby prezentacji twórczości artystycznej,

  • wie, jakie są cechy komunikacji.

umiejętności – uczeń:

  • potrafi wskazać cechy dobrej prezentacji swojej twórczości,

  • wykonuje pracę służącą prezentacji własnych dokonań,

  • potrafi promować własną twórczość.

postawy:

  • kształtowanie umiejętności poszukiwania własnej wartości,

  • rozwijanie wyobraźni twórczej,

  • kształtowanie umiejętności dialogu z otaczającym światem.

Metody pracy:

podająca (wykład informacyjny), praktyczna (warsztatowe ćwiczenia plastyczne), eksponująca (pokaz materiału wizualnego)

Forma pracy:

indywidualna, zbiorowa

Środki dydaktyczne,

film instruktażowy pokazujący różne możliwości prezentacji prac twórczych: wystawa, publikacja internetowa itp.

prezentacja multimedialna na temat cech dobrej komunikacji (rola nadawcy i odbiorcy).

w tym zasoby multimedialne:

Materiały plastyczne:

przyniesione przez uczniów zdjęcia zespołów, aktorów, fotografie własne lub inne będące wyrazem zainteresowań uczniów, blok techniczny A‑4, flamastry, ołówki, linijka, papier kolorowy.

Przebieg lekcji

faza wprowadzająca:

(5 min.)

  1. Czynności organizacyjne (powitanie, sprawdzenie obecności, zapisanie tematu lekcji).

  2. Nauczyciel wyświetla prezentację multimedialną na temat cech dobrej komunikacji. Po zapoznaniu z podstawowymi pojęciami uczniowie wymieniają cechy dobrej komunikacji, zwracając szczególną rolę na taki sposób przekazu informacji, aby był odebrany zgodnie z intencją nadawcy.

  3. Nauczyciel informuje uczniów, że komunikat pełni również istotną rolę w prezentowaniu samego siebie oraz własnych zainteresowań, dokonań, również prac plastycznych.

faza realizacyjna:

(25 min.)

  1. Nauczyciel wyświetla film instruktażowy pokazujący różne możliwości prezentacji prac twórczych: wystawa, publikacja internetowa itp.

  2. Nauczyciel wyjaśnia zadanie twórcze dla uczniów, polegające na wykonaniu katalogu swoich zainteresowań. Uczniowie mogą zaprezentować zarówno hobby jak i własną twórczość.

  3. Uczniowie projektują stronę tytułową oraz kilku stron wewnętrznych, wykorzystując przyniesione na lekcje materiały.

  4. Podczas pracy nauczyciel na bieżąco wprowadza korekty oraz przypomina, aby uczniowie nie zapominali o tym, że odbiorca musi mieć jasno ukazaną sytuację, aby od razu wiedział, że wykonany katalog czy album musi być prosty i jasny w przekazie i na stronie tytułowej powinno się znaleźć hasło informacyjne oraz imię i nazwisko autora .

faza podsumowująca:

(15 min.)

  1. Uczniowie porządkują swoje stanowiska pracy.

  2. Uczniowie prezentują swoje prace przed zespołem klasowym.

  3. Nauczyciel krótko podsumowuje działania udzielając oceny kształtującej.

RTznGJ0CW0rY9

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 96.00 KB w języku polskim
RPpAoitHfeWog

Pobierz załącznik

Plik ODT o rozmiarze 50.98 KB w języku polskim