| III etap edukacyjny, uczeń gimnazjum |
| |
| |
| |
Wymagania szczegółowe zgodne z podstawą programową nauczania ogólnego: | (2.2) realizuje projekty w zakresie sztuk wizualnych, w tym służące przekazywaniu informacji dostosowanej do sytuacji komunikacyjnej oraz uczestnictwu w kulturze społeczności szkolnej i lokalnej (stosując także narzędzia i wytwory mediów środowiska cyfrowego). |
| |
| Moja kolekcja – jak ciekawie pokażę swoje zainteresowania |
| |
| |
| |
| wiadomości – uczeń:
zna pojęcia nadawca i odbiorca,
wymienia sposoby prezentacji twórczości artystycznej,
wie, jakie są cechy komunikacji.
|
| umiejętności – uczeń:
potrafi wskazać cechy dobrej prezentacji swojej twórczości,
wykonuje pracę służącą prezentacji własnych dokonań,
potrafi promować własną twórczość.
|
| postawy:
kształtowanie umiejętności poszukiwania własnej wartości,
rozwijanie wyobraźni twórczej,
kształtowanie umiejętności dialogu z otaczającym światem.
|
| |
| podająca (wykład informacyjny), praktyczna (warsztatowe ćwiczenia plastyczne), eksponująca (pokaz materiału wizualnego) |
| |
| |
| |
| film instruktażowy pokazujący różne możliwości prezentacji prac twórczych: wystawa, publikacja internetowa itp. prezentacja multimedialna na temat cech dobrej komunikacji (rola nadawcy i odbiorcy). |
w tym zasoby multimedialne: | |
| przyniesione przez uczniów zdjęcia zespołów, aktorów, fotografie własne lub inne będące wyrazem zainteresowań uczniów, blok techniczny A‑4, flamastry, ołówki, linijka, papier kolorowy. |
| |
| |
faza wprowadzająca: (5 min.) |
Czynności organizacyjne (powitanie, sprawdzenie obecności, zapisanie tematu lekcji).
Nauczyciel wyświetla prezentację multimedialną na temat cech dobrej komunikacji. Po zapoznaniu z podstawowymi pojęciami uczniowie wymieniają cechy dobrej komunikacji, zwracając szczególną rolę na taki sposób przekazu informacji, aby był odebrany zgodnie z intencją nadawcy.
Nauczyciel informuje uczniów, że komunikat pełni również istotną rolę w prezentowaniu samego siebie oraz własnych zainteresowań, dokonań, również prac plastycznych.
|
faza realizacyjna: (25 min.) |
Nauczyciel wyświetla film instruktażowy pokazujący różne możliwości prezentacji prac twórczych: wystawa, publikacja internetowa itp.
Nauczyciel wyjaśnia zadanie twórcze dla uczniów, polegające na wykonaniu katalogu swoich zainteresowań. Uczniowie mogą zaprezentować zarówno hobby jak i własną twórczość.
Uczniowie projektują stronę tytułową oraz kilku stron wewnętrznych, wykorzystując przyniesione na lekcje materiały.
Podczas pracy nauczyciel na bieżąco wprowadza korekty oraz przypomina, aby uczniowie nie zapominali o tym, że odbiorca musi mieć jasno ukazaną sytuację, aby od razu wiedział, że wykonany katalog czy album musi być prosty i jasny w przekazie i na stronie tytułowej powinno się znaleźć hasło informacyjne oraz imię i nazwisko autora .
|
faza podsumowująca: (15 min.) |
Uczniowie porządkują swoje stanowiska pracy.
Uczniowie prezentują swoje prace przed zespołem klasowym.
Nauczyciel krótko podsumowuje działania udzielając oceny kształtującej.
|