Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

W świecie muzyki

1. Cele lekcji

Wiadomości

Uczniowie:

  • poznają słownictwo związane z muzyką (rodzaje aktywności muzycznej, zawody, instrumenty muzyczne),

  • pogłębiają wiedzę o muzyce francuskiej,

  • potrafią wymienić znanych muzyków francuskich.

Umiejętności

Uczniowie potrafią:

  • nazwać różne rodzaje aktywności muzycznej, instrumenty, zawody,

  • wyrazić swoje opinie na tematy związane z muzyką,

  • analizować wpływ muzyki na człowieka.

2. Metoda i forma pracy

Metoda komunikacyjna, praca zbiorowa, w grupach i indywidualna.

3. Środki dydaktyczne

Tekst prasowy

Literatura z ćwiczeniami

Płyta z muzyką francuską

4. Przebieg lekcji

1.Wprowadzenie.

Nauczyciel czyta tekst : Pourquoi certains ont‑ils une plus belle voix que d’autres. Zadaniem uczniów jest wynotowanie słów, które najczęściej się powtarzają (są to słowa: son, mélodie, musique, voix...).Nauczyciel pyta, czego dotyczą te słowa, co jest tematem tekstu itp.

2. Ćwiczenie.

Z listy wyrażeń zapisanych poniżej uczniowie tworzą tabelkę:

Personnes | Activités

chanter faux, un virtuose, assister à un concert, une chanteuse, le mélomane, chanter un air, jouer du violon, un accordeur, un chef d’orchestre, tenir une baguette se produire en public, un musicien, jouer de la flûte, faire du piano

3. Nauczyciel pyta uczniów, jakich znają muzyków lub piosenkarzy francuskich. Następnie prosi uczniów o połączenie w pary:

Jacques Brel chanteuse, « Milord »

Jean Michel Jarre compositeur, « Nathalie »

Edith Piaf chanteur belge « Ne me quitte pas »

Gilbert Bécaud compositeur « Oxygène »

4. Uczniowie szukają pytań do następujących odpowiedzi:

Réponse 1. Il faut avoir une belle voix, avoir du talent, s’entraîner à chanter, étudier au conservatoire.

Réponse 2. J’aime la musique classique de Mozart, de Bethoven.

Réponse 3. Non, elle est désaccordée. Il faut faire venir un accordeur.

Réponse 4. Oui, je fais du chant, je chante dans une chorale.

Réponse 5. Non, mais je sais jouer de la flûte.

5. Dyskusja: nauczyciel pyta uczniów, jakiej muzyki słuchają, jaki muzyka ma wpływ na człowieka itp.

6. Jeśli zostanie trochę wolnego czasu, uczniowie słuchają płyty z muzyką francuską.

5. Bibliografia

  1. Miquel C., Le vocabulaire progressif du français, Clé International, Paris 1999.

  2. Pourquoi certains ont‑ils une plus belle voix que d’autres? « Réponses santé » septembre 2001, N° 115.

6. Załączniki

Zadanie domowe

W domu uczniowie układają 5 zdań z wyrażeniami z ćwiczenia nr 2.

7. Czas trwania lekcji

45 minut

8. Uwagi do scenariusza

Tekst czytany na początku lekcji może pochodzić z innego czasopisma. Ważne jest, aby dotyczył tematyki muzycznej i nie był zbyt skomplikowany merytorycznie.

R1W3V1pUalk9b

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 97.47 KB w języku polskim
REDSo8Ap9K9nD

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 17.50 KB w języku polskim