Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

We know a lot of animals!

1. Cele lekcji

a) Wiadomości

Uczeń zna nazwy zwierząt.

b) Umiejętności

Uczeń potrafi:

  • nazywać zwierzęta,

  • grupować zwierzęta pod względem wielkości, miejsca zamieszkania, umiejętności,

  • korzystać ze słownika dwujęzycznego,

  • wypowiadać się na temat wyglądu, koloru, wielkości lub innych cech charakterystycznych znanych zwierząt,

  • kojarzyć nazwy zwierząt na podstawie rymujących się wyrazów.

2. Metoda i forma pracy

Metoda: ćwiczeń praktycznych, gra dydaktyczna,

Forma: praca z całą klasą, praca indywidualna i w parach

3. Środki dydaktyczne

Pudełko kartonowe, karteczki z rysunkami zwierząt, kaseta ze skoczną muzyką, powielone załączniki dla każdej pary uczniów

4. Przebieg lekcji

a) Faza przygotowawcza

Przed lekcją nauczyciel przygotowuje karteczki z rysunkami zwierząt, których nazwy chce przypomnieć. Zapoznaje uczniów z tematem lekcji i uświadamia im cel zajęć, jakim jest utrwalenie słownictwa obejmującego nazwy zwierząt.

b) Faza realizacyjna

  1. Nauczyciel jako wprowadzenie proponuje zabawę Pass the parcel with animals. Uczniowie siadają w kręgu i podczas gdy gra muzyka, podają sobie pudełko kartonowe, w środku którego zostały umieszczone rysunki poznanych zwierząt. Gdy nauczyciel zatrzymuje muzykę, uczeń, który w danej chwili trzyma pudełko, wyjmuje karteczkę i nazywa przedstawione na niej zwierzę. Po udzieleniu odpowiedzi, odkłada karteczkę na bok. Zabawa trwa do momentu, aż wszystkie karteczki zostaną wyjęte i nazwane.

  2. Praca w parach: uczniowie wykonują ćwiczenie dotyczące grupowania zwierząt (załącznik 1). Aby ćwiczenie służyło poszerzeniu zasobu słownictwa, uczniowie powinni korzystać ze słowników i wpisywać też nazwy zwierząt, które nie wystąpiły na lekcji. Można nagrodzić uczniów, którzy zgromadzą najwięcej nazw zwierząt w odpowiednich kategoriach.

  3. Ćwiczenie wymowy polegające na kojarzeniu rymujących się wyrazów z nazwami zwierząt. Nauczyciel podaje wyrazy, a zadaniem uczniów jest dopasowanie do nich rymujących się nazw zwierząt (załącznik 2). Jeśli uczniowie mają trudności z odgadnięciem, można im podpowiedzieć z pomocą gestów lub zdań pomocniczych, np. This animal is green. It can jump.

c) Faza podsumowująca

Jeśli zostanie trochę czasu, można zagrać w grę Back to the board. Nauczyciel dzieli klasę na dwie grupy. Przedstawiciel jednej z nich siada na środku klasy tyłem do tablicy. Nauczyciel pisze na tablicy nazwę zwierzęcia, a siedzący uczeń musi zgadnąć, jakie to zwierzę, na podstawie podpowiedzi swojej grupy. Jeśli zgadnie w wyznaczonym czasie (np. jednej minuty), grupa otrzymuje punkt i grę rozpoczyna uczeń z drugiej grupy. Nauczyciel zadaje pracę domową.

5. Bibliografia

  1. T. Piotrowski, Z. Saloni, Nowy słownik angielsko‑polski i polsko‑angielski, Wydawnictwo Wilga, Olsztyn 2000.

  2. http://bogglesworldesl.com/

  3. www.onestopenglish.com

6. Załączniki

a) Karta pracy ucznia

Załącznik 1

Which animals…

…usually live on a farm?

…can live in a person’s house?

…can live in a zoo?

…can fly?

…are very small?

…are very big?

…can swim?

Załącznik 2

Lista nazw zwierząt i rymujących się wyrazów:

  • hat – cat

  • log – frog

  • wow – cow

  • pen – hen

  • wig – pig

  • word – bird

  • funky – monkey

  • rake – snake

  • park – shark

  • socks – fox

  • bog - dog

b) Zadanie domowe

Make a poster with animals you like. Write their names.

(Wykonaj plakat ze zdjęciami zwierząt, które lubisz. Podpisz je.)

7. Czas trwania lekcji

45 minut

8. Uwagi do scenariusza

brak

RRDQdQRKW9YeJ

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 101.25 KB w języku polskim
RKnuczX8S8MlB

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 24.00 KB w języku polskim