Podsumowanie działu II „Przyroda wokół nas”

Materiał składa się z sekcji: "1. Czy wszędzie żyje się tak samo?", "2. Jak zbudowana jest roślina?", "3. Procesy życiowe roślin", "4. Mchy", "5. Skrzypy i paprocie", "6. Rośliny kwiatowe", "7. Stawonogi", "8. Ryby", "9. Żaby", "10. Gady", "11. Ptaki", "12. Ssaki", "13. Łańcuch pokarmowy i sieć pokarmowa", "14. W lesie", "15. W polu i na łące", "Test", "Zadania". W poszczególnych sekcjach przedstawiono kolejno: czynniki abiotyczne środowiska przyrodniczego, które warunkują życie na Ziemi;budowę morfologiczną roślin i ich procesy życiowe; charakterystyczne cechy budowy mchów, skrzypów, paproci i roślin nasiennych oraz ich znaczenie w przyrodzie i dla człowieka; cechy charakterystyczne i znaczenie stawonogów;przystosowania płazów do życia w wodzie i na lądzie; przystosowania gadów do życia na lądzie; cechy charakterystyczne ptaków i ssaków; różnice miedzy łańcuchem pokarmowym a siecią pokarmową;warstwową budowę lasu i przykłady organizmów żyjących w każdej warstwie;rośliny uprawne.

Materiał zawiera 49 ilustracji (fotografii, obrazów, rysunków), 1 film" Cykl rozwojowy sosny", 18 ćwiczeń interaktywnych z możliwością sprawdzenia poprawności odpowiedzi.Zastosowano zadania wielokrotnego wyboru, na dobieranie, zadania typu prawda - fałsz oraz teksty z lukami.