Planowanie pracy wychowawczej

Poradnik składa się z trzech części: „Osoba wychowująca i wychowywana”, „Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w mojej klasie”, „Planowanie pracy wychowawczej”. Pierwsza część pokazuje nauczyciela jako osobę generującą określony wpływ na swoich wychowanków poprzez specyficzne sprzężenie zwrotne, jakie zachodzą na linii nauczyciel - uczeń, pod wpływem określonych zachowań nauczyciela i na skutek określonych predyspozycji ucznia. Druga część mówi o tym, w jaki sposób badać specyficzne potrzeby oraz możliwości naszych wychowanków. Trzecia – pokazuje, jak projektować swoje działania wychowawcze na podstawie dobrze przeprowadzonej diagnozy potrzeb oraz predyspozycji uczniów, poprzez zaplanowanie optymalnych celów oraz ścieżek umożliwiających ich realizację, aby zaplanować ewaluację pozwalającą sprawdzić, czy i w jakim stopniu udało nam się osiągnąć cele.

Materiał nie spełnia wymogów WCAG, natomiast może być wykorzystywany jako materiał dydaktyczny.