Działania na wyrażeniach algebraicznych
W tym materiale sprawdzisz swoje umiejętności wykonywania działań na wyrażeniach algebraicznych. Wykorzystasz wiadomości na temat jednomianów i sum algebraicznych, dodawania ich i mnożenia, redukcji wyrazów podobnych. Pamiętaj o tym, że także przy wykonywaniu działań na wyrażeniach algebraicznych obowiązuje kolejność wykonywania działań, taka sama jak dla działań na liczbach.
Wykonaj działania.
Połącz w pary.
<math><mn>4</mn><msup><mi>x</mi><mn>2</mn></msup><mo>-</mo><mn>9</mn><msqrt><mn>6</mn></msqrt><mi>x</mi></math>, <math><mn>3</mn><msup><mi>x</mi><mn>2</mn></msup><mo>-</mo><mn>2</mn><msqrt><mn>6</mn></msqrt><mi>x</mi><mo>+</mo><mn>2</mn></math>, <math><mn>3</mn><msup><mi>x</mi><mn>2</mn></msup><mo>-</mo><msqrt><mn>6</mn></msqrt><mi>x</mi><mo>-</mo><mn>4</mn></math>, <math><mo>-</mo><mn>12</mn><msup><mi>x</mi><mn>2</mn></msup><mo>+</mo><mn>2</mn><msqrt><mn>6</mn></msqrt><mi>x</mi><mo>-</mo><mn>6</mn></math>, <math><msqrt><mn>6</mn></msqrt><mi>x</mi><mo>-</mo><mn>7</mn><msup><mi>x</mi><mn>2</mn></msup></math>
Dane są dwa wielokąty i . O ile pole wielokąta jest większe od pola wielokąta ?
Jaka jest wysokość trapezu przedstawionego na rysunku, jeżeli wiadomo, że jego pole jest równe ?
Zapisz w najprostszej postaci wyrażenie, opisujące pole pięciokąta .
Rysunek przedstawia trapez.