W jaki sposób przemawia śmiech?

Szkoła podstawowa IV-VIII
Kategorie
Język polski
Udostępnij

Scenariusz lekcji języka polskiego. Nauczyciel wywiesza na tablicy arkusz szarego papieru, na którym widnieją trzy hasła: groteska, ironia, parodia. Uczniowie w grupach mają rozdane różne hasła pasujące do trzech sposobów wyrażania śmiechu w literaturze, oprócz dobrych fragmentów uczniowie dostają również hasła, które nie pasują w żaden sposób do podanych terminów na arkuszu, muszą dokonać w grupach selekcji, posortować hasła na trzy grupy i przykleić je do schematu wywieszonego na tablicy. Następnie uczniowie wypisują na tablicy znane im utwory literackie, które prezentują te trzy sposoby przedstawiania śmiechu w literaturze. W fazie końcowej uczniowie wypowiadają się na temat, jaki rodzaj humoru najbardziej im się podoba.

Materiał nie spełnia wymogów WCAG, natomiast może być wykorzystywany jako materiał dydaktyczny.