Lekcja:Enter - scenariusze lekcji
Edukacja wczesnoszkolna
Edukacja matematyczna
Nauczyciele-uczestnicy projektu
„Lekcja:Enter” w ramach
szkolenia
przygotowywali scenariusze zajęć, a następnie prowadzili na ich podstawie lekcje obserwowane przez dyrekcję szkoły.
W scenariuszach wykorzystali – omawiane wcześniej na szkoleniach – aktywne metody nauczania wpierane przez
technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK).
Prezentujemy wyselekcjonowane scenariusze zajęć przygotowane w latach 2020-2022, które mogą stanowić inspirację dla
nauczycieli w prowadzeniu aktywnych zajęć z TIK. Scenariusze można też zmodyfikować (z przywołaniem źródła), gdyż
autorzy udostępnili je na licencji Creative Commons.
Każdy ze scenariuszy został przygotowany co najmniej na drugim poziomie modelu
SAMR
(integracja technologii w nauczaniu) a także zgodnie z
modelem uczenia się
przez
doświadczenie
(tzw. cykl Kolba). Wszystkie scenariusze zawierają linki do ciekawych quizów i innych
interaktywnych materiałów, z których bardzo chętnie korzystają uczniowie, np. w LearningApps, Quizizz czy Genially.
(Jeśli któryś z linków w międzyczasie przestanie być aktywny, zachęcamy do znalezienia innego ćwiczenia w tej samej
lub podobnej aplikacji lub stworzenia własnego). Ponadto, w wielu z scenariuszach wykorzystano takie metody jak:
praca w grupach, praca metodę projektu, odwrócona lekcja a nawet webquest.
Projekt „Lekcja:Enter” jest realizowany w latach 2019-2023 przez partnerstwo w składzie:
Fundacja Orange (lider),
Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego oraz
Instytut Spraw Publicznych,
oraz współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego
Polska Cyfrowa.