tu transatlantyk minos zblizamy sie do gory lodowej baza zblizamy sie do portu docelowego jestesmy na kursie kolizyjnym odbij o pietnascie stopni na polnoc lad na horyzoncie zblizamy sie do portu docelowego przygotowac sie do dokowania uwaga sztorm uniemozliwia nam dalsza podroz musimy rzucic kotwice bosmanat kontenerowiec everblue prosi o zezwolenie na wejscie do kanalu zawsze marzylem o zegludze statki powinny byc wyposazone w radar do azji mozna doplynac statkiem katastrofy morskie maja powazne konsekwencje zalogi zazwuczaj dobrze sie znaja stereotypowy marynarz ma brode ladunki statkow czesto sie roznia rejs podczas burzy jest slabym pomyslem rejsy po przyprawy byly istotnym zrodlem dochodu w siedemnastym wieku racje na statku raczej nie byly smaczne kapitan statku czesto cieszyl sie szacuniem z okretu mozna podziawiac piekne krajobrazy oceany sa zanieczyszczone mozna wynajac zaglowke zegluga nie jest tak popularna jak byla kiedys dzwieki oceanu bywaja nurzace w zegludze mozna sie zakochac celem tej uslugi jest zapoznanie z morzem udzielamy wszelkich niezbednych informacji potrzebnych pasazerom do wyboru kursu celem jest zapewnienie ze doplyniemy bezpiecznie do portu jestem pasjonatem zeglugi chce czerpac jak najwiecej radosci z zeglugi dziekuje za wybranie naszych linii podroz byla przyjemna woda jest niebieska moja misja zyciowa jest zostac pisarzem hms titanic podrozoje z predkoscia dwudiestu wezlow dzisiaj jest piekna pogoda do zeglugi morze jest dzis spokojne nabieramy wody potrzebna nam pomoc nasz statek nie zmiesci sie w tym kanale fale sa tak duze ze wlewaja sie na poklad trzeba przymocowac ladunek by sie nie przemieszczal zaglowce zostaly wyparte przez parostatki w dzisiejszym swiecie kreatywnosc zdaje sie zanikac wielu ludzi nie ma stycznosci z morzem nasz cel to sydney wyplynelismy ze szczecina jestesmy w drodze po ladunek przypraw wracamy wlasnie do portu macierzystego transportujemy wazny ladunek mamy w ladowni towary deficytowe na szescie udalo nam sie uniknac ataku piratow wody sa dzisiaj niespokojne wachta nocna twierdzi ze widziala latajacego holendra wieloryby sa coraz rzadziej spotykane na morzach swiat da sie oplynac okretem poziom wod sie podnosi te wody widzialy wiele bitew dominacja na morzach byla istotnym elementem drugiej wojny swiatowej zeglarze czesto chorowali na szkorbut komunikacja na morzu jest problematyczna predkosc statku mierzy sie w wezlach moby dick jest znana powiescia ktorej akcja dzieje sie na morzu szanty sa popularnymi przyspiewkami zeglarskimi w miastach portowych zegluga jest istotnym elementem zycia morza sa zrodlem utrzymania wielu ludzi oceany sa roznej glebokosci woda w tym miejscu jest plytka istnieje tu ryzyko wplyniecia na mielizne wplynelismy na mielizne musimy zepchnac statek z mielizny rzucac kotwice podroze morskie dlugo trwaja statki transportuja duze ilosci towarow kanal sueski jest istotnym elementem gospodarki swiatowej kanal panamski tez jest istotnym elementem transportu morskiego w niektore czesci swiata da sie dotrzec tylko morzem plyniemy nad podwodnym wulkanem erupcje podwodych wulkanow powoduja tsunami dno morskie jest nieregularne dno akwenu mierzone jest sonarem sa rozne rodzaje sonarow trudno jest analizowac dno morski lodzie podwodne nie sa uzywane komercyjnie marynarka wojenna jest istotnym elementem obrony panst w dostepem do morz rybolowstwo jest podstawa utrzymania wielu osob zegluga slodkowodna rozni sie od slonowodnej sztormy powoduja gigantyczne fale trudno plywac na niespokojnych wodach na atlantyku wystepuja olbrzymie sztormy plywy oceaniczne wplywaja na klimat czesto ze statku widac jedynie wode podroze morskie wymagaja cierpliwosci podroze morskie wymagaja nerwow ze stali nie kazdy nadaje sie do zeglugi ta wiadomosc trzeba przetlumaczyc wiadomosci na mozu mozna wymieniac droga radiowa kapitan jest odpowiedzialny za statek kapitan jest tez odpowiedzialny za zaloge zegluga turystuczna ostatnio podupadla nie kazdy nadaje sie na marynarza statki morskie tez trzeba konserwowac