R590EwjiWPJ7D
Obraz wygenerowany przez AI. Przedstawia grupę dzieci wykonujących różne czynności: rysujących, korzystających z komputera, przypinających coś na tablicy. Wszystko ma prowadzić do osiągnięcia wspólnego celu.

Razem raźniej. Projekt zespołowy

Źródło: zasoby własne ZPE

W tym materiale wykorzystasz arkusz kalkulacyjny do zrealizowania projektu edukacyjnego. Będziesz pracować w zespole. Przed rozpoczęciem realizacji projektu warto zapoznać się z materiałem Wprowadzenie do realizacji projektów edukacyjnychDhXsTzptWprowadzenie do realizacji projektów edukacyjnych. Tam znajdziesz wskazówki od czego zacząć, jak zorganizować sobie warsztat pracy, jak podzielić zadania w zespole, na co zwrócić uwagę. W trakcie realizacji projektu będziesz korzystać z innych narzędzi informatycznych. Będą to m.in. edytor grafiki, edytor tekstu, wyszukiwarka internetowa. W realizacji projektu możesz wykorzystać aparat fotograficzny.

Magiczne miejsce

RY3OzZKWp7orY
Zamek
Źródło: CP, licencja: CC BY 3.0.

Poznaj historię wybranego przez ciebie magicznego miejsca w twojej miejscowości. Odszukaj stare fotografie i dokumenty na jego temat. Wykorzystaj technologię informacyjną do ukazania tego miejsca dzisiaj i w przeszłości.

W celu zrealizowania projektu wykonaj podane czynności.

  1. Wybierz, według ciebie, magiczne miejsce w twojej miejscowości.

  2. Odszukaj i pobierz informacje na jego temat, tzn. fotografie, stare dokumenty, informacje w zasobach internetu. Odwiedź lokalne muzeum i bibliotekę. Przejrzyj stare czasopisma. Pamiętaj, aby wszystkie twoje działania były zgodne z prawem autorskim.

  3. Wyszukaj potrzebne ci informacje w dostępnych bazach danych.iESMTI7Bqf_d3041e1556Wyszukaj potrzebne ci informacje w dostępnych bazach danych.

  4. Zaproponuj temat dyskusji dotyczący historii wybranego miejsca i przeprowadź ją na wybranym forum internetowym  lub portalu społecznościowym. Podczas dyskusji stosuj zasady zachowania się w internecie.

  5. Wykonaj zdjęcia tego miejsca. Jeśli masz stare fotografie, wykonaj zdjęcia tak samo skadrowane, jak te sprzed lat.

  6. Wszystkie informacje zarchiwizuj. Jeśli są to dokumenty papierowe, zeskanuj je do postaci cyfrowej.

  7. Wykonaj retusz dokumentów, wykorzystując program do grafiki rastrowej.

  8. Przygotuj kompozycję graficzną wykorzystującą warstwy pokazujące magiczne miejsce dzisiaj i w przeszłości, dostosowując rozdzielczość zdjęć do potrzeb wykonywanej kompozycji.

  9. Napisz historię twojego magicznego miejsca, konfrontując ją z teraźniejszością.

  10. Wzbogać swoje wypowiedzi ilustracjami i cytatami.

  11. W tekście umieść przypisy.

Do wykonania projektu skorzystaj z:

  1. edytora grafiki rastrowej,

  2. edytora tekstu,

  3. przeglądarki i wyszukiwarki internetowej,

  4. skanera,

  5. cyfrowego aparatu fotograficznego.

Co osiągniesz?

Ukształtujesz lub udoskonalisz umiejętności informatyczne z zakresu:

  1. archiwizowania plików,

  2. wyszukiwania informacji według zadanego klucza w zasobach sieci internet,

  3. wyszukiwania informacji w ogólnodostępnych bazach danych o regionie,

  4. prowadzenia dyskusji w grupach dyskusyjnych, na forum dyskusyjnym, na portalu społecznościowym,

  5. postępowania zgodnie z regułami zachowania się w internecie,

  6. bezpiecznego pobierania plików ze źródeł internetowych,

  7. wykonywania zaawansowanego fotomontażu z wykorzystaniem wielu warstw,

  8. dobierania rozdzielczości obrazu w zależności od przeznaczenia grafiki,

  9. projektowania dokumentu tekstowego zawierającego grafikę i tabele,

  10. stosowania przypisów w tekście.

iESMTI7Bqf_d3041e1556