4 Pory roku
Autor/autorka
Magdalena Cieślak
1. Etap edukacyjny i klasa
edukacja wczesnoszkolna - klasa I
2. Przedmiot
edukacja wczesnoszkolna – humanistyczna
3. Temat zajęć
4 Pory roku
4. Czas trwania zajęć
45 minut
5. Uzasadnienie wyboru tematu
Zgodność z podstawą programową i rozkładem materiału.
6. Uzasadnienie zastosowania technologii
Użycie TIK na lekcji ożywia zajęcia, dzięki czemu lekcja staje się dla uczniów ciekawsza, wzbudza większe zainteresowanie, pobudza wyobraźnię oraz powoduje lepsze przyswojenie danego materiału.
7. Cel ogólny zajęć
Znajomość ,charakterystyka oraz rozpoznawanie pór roku na podstawie zdjęć, ilustracji.
8. Cele szczegółowe zajęć
Uczeń zna pory roku.
Uczeń potrafi rozpoznać daną porę roku spośród pozostałych.
Uczeń potrafi scharakteryzować pory roku.
Uczeń wie jak odpowiednio ubrać się do danej pory roku.
Uczeń zna kolejność pór roku oraz miesięcy.
9. Metody i formy pracy
Metody pracy : oglądowa, aktywizująca z wykorzystaniem TIK, słowna.
Formy pracy : indywidualna.
10. Środki dydaktyczne
you tube;
google;
wordwall;
zdjęcia, ilustracje przedstawiające 4 pory roku.
11. Wymagania w zakresie technologii
Komputer z połączeniem internetowym.
12. Przebieg zajęć
Aktywność 1
Temat: Jakie mamy pory roku?
Czas trwania: 5 minut
Opis aktywności:
Wprowadzenie uczniów w temat poprzez pokaz ilustracji przedstawiających pory roku.
https://www.google.com/search?q=cztery+pory+roku+zdj%C4%99cia+do+pobrania&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjPmY6R0vf1AhVHEncKHYadBIIQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1600&bih=789&dpr=1
Uczniowie opisują przedstawione zdjęcia. Opowiadają co charakeryzuje poszczególne pory roku.
Aktywność 2
Temat: Nasze 4 pory roku.
Czas trwania: 10 minut
Opis aktywności:
Uczniowie charakteryzują 4 pory roku, opowiadają jak wyglądają, czym się różnią, po czym możemy je rozpoznać.
Uczniowie opowiadają jak będzie wyglądał ich strój na poszczególną porę roku.
Praca za pomocą wordwall.
https://wordwall.net/pl/resource/985330/edukacja-wczesnoszkolna/pory-roku
Aktywność 3
Temat: Zmiana pór roku w przyrodzie.
Czas trwania: 10 minut
Opis aktywności:
Uczniowie oglądają film w jaki sposób następuje zmiana pór roku w przyrodzie, uczą się kolejności pór roku, jak również utrwalają miesiące.
https://www.youtube.com/watch?v=6u9eqw1VW0E&ab_channel=ZoomNatury
https://www.youtube.com/watch?v=H16UZnqrUYo&ab_channel=TwojaPogoda
Aktywność 4
Temat: Pory roku widziane oczami dziecka.
Czas trwania: 20 minut
Opis aktywności:
Uczniowie rozwiązują zadanie za pomocą wordwall, ich zadaniem jest zaznaczenie odpowiedzi prawda/ fałsz na temat poznanych pór roku.
https://wordwall.net/pl/resource/738953/przyroda/4-pory-roku-klasa-1
Uczniowie wykonują prace plastyczną na temat swojej ulubionej pory roku dowolną techniką na kartce papieru.
13. Sposób ewaluacji zajęć
Burza mózgów- uczniowie opowiadają o tym czego dowiedzieli się na lekcji.
14. Licencja
CC0 1.0 Universal - Przekazanie do Domeny Publicznej. Przejdź do opisu licencji
15. Wskazówki dla innych nauczycieli korzystających z tego scenariusza
16. Materiały pomocnicze
17. Scenariusz dotyczy Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej
Nie
18. Forma prowadzenia zajęć
stacjonarna