Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Autor/autorka

Magdalena Cieślak

1. Etap edukacyjny i klasa

edukacja wczesnoszkolna - klasa I

2. Przedmiot

edukacja wczesnoszkolna – humanistyczna

3. Temat zajęć

4 Pory roku

4. Czas trwania zajęć

45 minut

5. Uzasadnienie wyboru tematu

Zgodność z podstawą programową i rozkładem materiału.

6. Uzasadnienie zastosowania technologii

Użycie TIK na lekcji ożywia zajęcia, dzięki czemu lekcja staje się dla uczniów ciekawsza, wzbudza większe zainteresowanie, pobudza wyobraźnię oraz powoduje lepsze przyswojenie danego materiału.

7. Cel ogólny zajęć

Znajomość ,charakterystyka oraz rozpoznawanie pór roku na podstawie zdjęć, ilustracji.

8. Cele szczegółowe zajęć

  1. Uczeń zna pory roku.

  2. Uczeń potrafi rozpoznać daną porę roku spośród pozostałych.

  3. Uczeń potrafi scharakteryzować pory roku.

  4. Uczeń wie jak odpowiednio ubrać się do danej pory roku.

  5. Uczeń zna kolejność pór roku oraz miesięcy.

9. Metody i formy pracy

Metody pracy : oglądowa, aktywizująca z wykorzystaniem TIK, słowna.
Formy pracy : indywidualna.

10. Środki dydaktyczne

you tube;
google;
wordwall;
zdjęcia, ilustracje przedstawiające 4 pory roku.

11. Wymagania w zakresie technologii

Komputer z połączeniem internetowym.

12. Przebieg zajęć

13. Sposób ewaluacji zajęć

Burza mózgów- uczniowie opowiadają o tym czego dowiedzieli się na lekcji.

14. Licencja

CC0 1.0 Universal - Przekazanie do Domeny Publicznej. Przejdź do opisu licencji

15. Wskazówki dla innych nauczycieli korzystających z tego scenariusza

16. Materiały pomocnicze

17. Scenariusz dotyczy Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej

Nie

18. Forma prowadzenia zajęć

stacjonarna