E-materiały do kształcenia zawodowego

Sprawdź, co potrafisz jako tapicer

DRM.05. Wykonywanie wyrobów tapicerowanych - Tapicer 753402

bg‑green

Przewodnik dla uczącego się

s

Spis treści

Treść przewodnikaTreść przewodnika

Struktura e‑materiałuStruktura e‑materiału

Jak korzystać z e‑materiału?Jak korzystać z e‑materiału?

Wymagania techniczneWymagania techniczne

Treść przewodnika

Treść przewodnika

Celem e‑materiału jest ułatwienie przyswojenia wiedzy, jednakże należy pamiętać, że nie wyczerpuje on opracowanego tematu, a jedynie daje Ci bardzo dobre podstawy do zdobycia wiedzy w zakresie wykonywania wyrobów tapicerowanych.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

Struktura e‑zasobu

Struktura e‑materiału

Wszystkie elementy e‑materiału są ze sobą powiązane ich tematyką. W każdym z nich znajdziesz niezbędne informacje, które umożliwią przyswojenie wiedzy z zakresu materiałoznawstwa w tapicerstwie.

Niniejszy e‑materiał składa się z trzech części: wprowadzenia, materiałów multimedialnych oraz obudowy dydaktycznej. Każda z nich zawiera powiązane tematycznie elementy składowe.

1. Wprowadzenie

Przedstawia podstawowe informacje o e‑materiale, które ułatwią użytkownikowi wstępne zapoznanie się z zawartością materiału: odniesienia do podstawy programowej, zakres tematyczny oraz spis treści.

2. Materiały multimedialne

To odpowiednio dobrane multimedia ułatwiające uczniowi przyswojenie wiedzy.  Materiał  Sprawdź co potrafisz jako tapicer składa się z jednego multimedium:

Gra prezentuje treści dotyczące pracy tapicera. Umożliwia dobór metody naprawy i konserwacji wyrobu tapicerowanego, przygotowanie elementów wyrobu do naprawy i renowacji, a przy tym stanowi atrakcyjną formę nauki poprzez zabawę.

3. Obudowa dydaktyczna

  • Interaktywne materiały sprawdzająceD10Jfk3toInteraktywne materiały sprawdzające – pozwolą Ci sprawdzić poziom opanowania wiedzy i umiejętności z zakresu wykonywania i naprawy mebli tapicerowanych.

  • Słownik pojęć do e‑materiałuDIBriskv1Słownik pojęć do e‑materiału – zawiera specjalistyczne słownictwo, które występuje w całym e‑materiale wraz z wyjaśnieniami/definicjami.

  • Przewodnik dla nauczycielaDuzzmJ1UoPrzewodnik dla nauczyciela – zawiera sugestie do wykorzystania e‑materiału w ramach pracy dydaktycznej.

  • Przewodnik dla uczącego sięD9RX0N00SPrzewodnik dla uczącego się – to wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach samodzielnej nauki.

  • Netografia i bibliografiaDVlYw3oKGNetografia i bibliografia – stanowi listę materiałów, na bazie których został opracowany e‑materiał.

  • Instrukcja użytkowaniaDyZH7kyAhInstrukcja użytkowania – objaśnia działanie materiału oraz poszczególnych jego elementów.

Jak korzystać z e‑zasobu?

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

Jak korzystać z e‑materiału?

Opracowane w tym e‑materiale multimedia i ćwiczenia mają pomóc Ci w przygotowaniu do egzaminu zawodowego oraz pracy w zawodzie: tapicera.

Gra edukacyjna przybliży Ci najważniejsze informacje z zakresu tapicerowania mebli, potrzebnych narzędzi i odpowiednich technik. Przechodząc misję, zdobywasz kolejne umiejętności i poszerzasz swoją wiedzę. Po wykonaniu zadań w grze dopisz do niej kolejny poziom.

Interaktywne materiały sprawdzające umożliwiają zweryfikowanie poziomu własnej wiedzy i uzyskania szybkiej i precyzyjnej informacji zwrotnej.

Słownik pojęć systematyzuje i utrwala pojęcia, która wiążą się z tematem, podaje dokładne definicje, co pozwala na powtórzenie wiedzy.

Wymagania techniczne

Wymagania techniczne

Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z  materiałów platformy  www.zpe.gov.pl.

System operacyjny:

  • Windows 7 lub nowszy;

  • OS X 10.11.6 lub nowszy;

  • GNU/Linux z jądrem w wersji 4.0 lub nowszej 3GB RAM.

Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:

  • Chrome w wersji 69.0.3497.100;

  • Firefox w wersji 62.0.2;

  • Safari w wersji 11.1;

  • Opera w wersji 55.0.2994.44;

  • Microsoft Edge w wersji 42.17134.1.0;

  • Internet Explorer w wersji 11.0.9600.18124.

Urządzenia mobilne:

  • 2GB RAM iPhone/iPad z systemem iOS 11 lub nowszym;

  • Tablet/Smartphone z systemem Android 4.1 (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium 69 (lub nowszym) np. Chrome 69, Samsung Browser 10.1, szerokość co najmniej 420 px.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści