E-materiały do kształcenia zawodowego
Wspieranie osoby z niepełnosprawnością w uczestniczeniu w życiu społecznym
SPO.01. Udzielanie pomocy i organizacja wsparcia osobie niepełnosprawnej - Asystent osoby niepełnosprawnej 341201
SPO.03. Świadczenie usług opiekuńczo‑wspierających osobie podopiecznej - Opiekun w domu pomocy społecznej 341203
bg‑azure
Jak wspierać osoby z niepełnosprawnościami w uczestniczeniu w życiu społecznym
FILM EDUKACYJNY
Film przedstawiający treści z zakresu wspierania osoby z niepełnosprawnościami w uczestniczeniu w życiu społecznym.
Film przedstawiający treści z zakresu wspierania osoby z niepełnosprawnościami w uczestniczeniu w życiu społecznym.Jak wspierać osoby z niepełnosprawnościami w uczestniczeniu w życiu społecznym
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY-SA 3.0.

Film dostępny pod adresem /preview/resource/RZAmA3vlObsSg
Jak wspierać osoby z niepełnosprawnościami w uczestniczeniu w życiu społecznym
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY-SA 3.0.
Film przedstawiający treści z zakresu wspierania osoby z niepełnosprawnościami w uczestniczeniu w życiu społecznym.
Powiązane ćwiczenia
- 2. Profesjonalny asystent osoby niepełnosprawnejWstaw w tekst2. Profesjonalny asystent osoby niepełnosprawnej
R1ZKIQwRjXNQu2 Uzupełnij luki w tekście dotyczącym profesjonalnego asystenta osoby z niepełnosprawnością. Asystowanie osobie niewidomej to także bycie jej 1. niezależność, 2. dotykowych, 3. na świecie, 4. do przodu, 5. aktywnego, 6. w Polsce, 7. przed asystentem, 8. do tyłu, 9. zróżnicowane, 10. manualnych, 11. gospodarczym, 12. społecznym, 13. przewodnikiem, 14. opiekunem, 15. przeszkodach, 16. bezpieczeństwo, 17. za asystentem, 18. identyczne, 19. z tyłu, 20. z przodu, 21. biernego. Asystent-przewodnik zawsze idzie nieznacznie 1. niezależność, 2. dotykowych, 3. na świecie, 4. do przodu, 5. aktywnego, 6. w Polsce, 7. przed asystentem, 8. do tyłu, 9. zróżnicowane, 10. manualnych, 11. gospodarczym, 12. społecznym, 13. przewodnikiem, 14. opiekunem, 15. przeszkodach, 16. bezpieczeństwo, 17. za asystentem, 18. identyczne, 19. z tyłu, 20. z przodu, 21. biernego i dzięki temu osoba niewidoma wyczuwa ruchy jego ciała i jest informowana o 1. niezależność, 2. dotykowych, 3. na świecie, 4. do przodu, 5. aktywnego, 6. w Polsce, 7. przed asystentem, 8. do tyłu, 9. zróżnicowane, 10. manualnych, 11. gospodarczym, 12. społecznym, 13. przewodnikiem, 14. opiekunem, 15. przeszkodach, 16. bezpieczeństwo, 17. za asystentem, 18. identyczne, 19. z tyłu, 20. z przodu, 21. biernego. Wchodząc z osobą niewidomą w wąskie przejścia należy zapewnić jej 1. niezależność, 2. dotykowych, 3. na świecie, 4. do przodu, 5. aktywnego, 6. w Polsce, 7. przed asystentem, 8. do tyłu, 9. zróżnicowane, 10. manualnych, 11. gospodarczym, 12. społecznym, 13. przewodnikiem, 14. opiekunem, 15. przeszkodach, 16. bezpieczeństwo, 17. za asystentem, 18. identyczne, 19. z tyłu, 20. z przodu, 21. biernego poprzez cofnięcie ramienia 1. niezależność, 2. dotykowych, 3. na świecie, 4. do przodu, 5. aktywnego, 6. w Polsce, 7. przed asystentem, 8. do tyłu, 9. zróżnicowane, 10. manualnych, 11. gospodarczym, 12. społecznym, 13. przewodnikiem, 14. opiekunem, 15. przeszkodach, 16. bezpieczeństwo, 17. za asystentem, 18. identyczne, 19. z tyłu, 20. z przodu, 21. biernego w taki sposób aby osoba niewidoma szła bezpośrednio 1. niezależność, 2. dotykowych, 3. na świecie, 4. do przodu, 5. aktywnego, 6. w Polsce, 7. przed asystentem, 8. do tyłu, 9. zróżnicowane, 10. manualnych, 11. gospodarczym, 12. społecznym, 13. przewodnikiem, 14. opiekunem, 15. przeszkodach, 16. bezpieczeństwo, 17. za asystentem, 18. identyczne, 19. z tyłu, 20. z przodu, 21. biernego. Potrzeby osób głuchoniewidomych są 1. niezależność, 2. dotykowych, 3. na świecie, 4. do przodu, 5. aktywnego, 6. w Polsce, 7. przed asystentem, 8. do tyłu, 9. zróżnicowane, 10. manualnych, 11. gospodarczym, 12. społecznym, 13. przewodnikiem, 14. opiekunem, 15. przeszkodach, 16. bezpieczeństwo, 17. za asystentem, 18. identyczne, 19. z tyłu, 20. z przodu, 21. biernego.Uzupełnij luki w tekście dotyczącym profesjonalnego asystenta osoby z niepełnosprawnością. Asystowanie osobie niewidomej to także bycie jej 1. niezależność, 2. dotykowych, 3. na świecie, 4. do przodu, 5. aktywnego, 6. w Polsce, 7. przed asystentem, 8. do tyłu, 9. zróżnicowane, 10. manualnych, 11. gospodarczym, 12. społecznym, 13. przewodnikiem, 14. opiekunem, 15. przeszkodach, 16. bezpieczeństwo, 17. za asystentem, 18. identyczne, 19. z tyłu, 20. z przodu, 21. biernego. Asystent-przewodnik zawsze idzie nieznacznie 1. niezależność, 2. dotykowych, 3. na świecie, 4. do przodu, 5. aktywnego, 6. w Polsce, 7. przed asystentem, 8. do tyłu, 9. zróżnicowane, 10. manualnych, 11. gospodarczym, 12. społecznym, 13. przewodnikiem, 14. opiekunem, 15. przeszkodach, 16. bezpieczeństwo, 17. za asystentem, 18. identyczne, 19. z tyłu, 20. z przodu, 21. biernego i dzięki temu osoba niewidoma wyczuwa ruchy jego ciała i jest informowana o 1. niezależność, 2. dotykowych, 3. na świecie, 4. do przodu, 5. aktywnego, 6. w Polsce, 7. przed asystentem, 8. do tyłu, 9. zróżnicowane, 10. manualnych, 11. gospodarczym, 12. społecznym, 13. przewodnikiem, 14. opiekunem, 15. przeszkodach, 16. bezpieczeństwo, 17. za asystentem, 18. identyczne, 19. z tyłu, 20. z przodu, 21. biernego. Wchodząc z osobą niewidomą w wąskie przejścia należy zapewnić jej 1. niezależność, 2. dotykowych, 3. na świecie, 4. do przodu, 5. aktywnego, 6. w Polsce, 7. przed asystentem, 8. do tyłu, 9. zróżnicowane, 10. manualnych, 11. gospodarczym, 12. społecznym, 13. przewodnikiem, 14. opiekunem, 15. przeszkodach, 16. bezpieczeństwo, 17. za asystentem, 18. identyczne, 19. z tyłu, 20. z przodu, 21. biernego poprzez cofnięcie ramienia 1. niezależność, 2. dotykowych, 3. na świecie, 4. do przodu, 5. aktywnego, 6. w Polsce, 7. przed asystentem, 8. do tyłu, 9. zróżnicowane, 10. manualnych, 11. gospodarczym, 12. społecznym, 13. przewodnikiem, 14. opiekunem, 15. przeszkodach, 16. bezpieczeństwo, 17. za asystentem, 18. identyczne, 19. z tyłu, 20. z przodu, 21. biernego w taki sposób aby osoba niewidoma szła bezpośrednio 1. niezależność, 2. dotykowych, 3. na świecie, 4. do przodu, 5. aktywnego, 6. w Polsce, 7. przed asystentem, 8. do tyłu, 9. zróżnicowane, 10. manualnych, 11. gospodarczym, 12. społecznym, 13. przewodnikiem, 14. opiekunem, 15. przeszkodach, 16. bezpieczeństwo, 17. za asystentem, 18. identyczne, 19. z tyłu, 20. z przodu, 21. biernego. Potrzeby osób głuchoniewidomych są 1. niezależność, 2. dotykowych, 3. na świecie, 4. do przodu, 5. aktywnego, 6. w Polsce, 7. przed asystentem, 8. do tyłu, 9. zróżnicowane, 10. manualnych, 11. gospodarczym, 12. społecznym, 13. przewodnikiem, 14. opiekunem, 15. przeszkodach, 16. bezpieczeństwo, 17. za asystentem, 18. identyczne, 19. z tyłu, 20. z przodu, 21. biernego.
Język migowy jest oparty na znakach przestrzenno-1. niezależność, 2. dotykowych, 3. na świecie, 4. do przodu, 5. aktywnego, 6. w Polsce, 7. przed asystentem, 8. do tyłu, 9. zróżnicowane, 10. manualnych, 11. gospodarczym, 12. społecznym, 13. przewodnikiem, 14. opiekunem, 15. przeszkodach, 16. bezpieczeństwo, 17. za asystentem, 18. identyczne, 19. z tyłu, 20. z przodu, 21. biernego. Polskim językiem migowym porozumiewają się osoby niesłyszące 1. niezależność, 2. dotykowych, 3. na świecie, 4. do przodu, 5. aktywnego, 6. w Polsce, 7. przed asystentem, 8. do tyłu, 9. zróżnicowane, 10. manualnych, 11. gospodarczym, 12. społecznym, 13. przewodnikiem, 14. opiekunem, 15. przeszkodach, 16. bezpieczeństwo, 17. za asystentem, 18. identyczne, 19. z tyłu, 20. z przodu, 21. biernego.
Do obowiązków asystenta osoby niepełnosprawnej należy tworzenie osobom z niepełnosprawnościami warunków do 1. niezależność, 2. dotykowych, 3. na świecie, 4. do przodu, 5. aktywnego, 6. w Polsce, 7. przed asystentem, 8. do tyłu, 9. zróżnicowane, 10. manualnych, 11. gospodarczym, 12. społecznym, 13. przewodnikiem, 14. opiekunem, 15. przeszkodach, 16. bezpieczeństwo, 17. za asystentem, 18. identyczne, 19. z tyłu, 20. z przodu, 21. biernego uczestniczenia w życiu 1. niezależność, 2. dotykowych, 3. na świecie, 4. do przodu, 5. aktywnego, 6. w Polsce, 7. przed asystentem, 8. do tyłu, 9. zróżnicowane, 10. manualnych, 11. gospodarczym, 12. społecznym, 13. przewodnikiem, 14. opiekunem, 15. przeszkodach, 16. bezpieczeństwo, 17. za asystentem, 18. identyczne, 19. z tyłu, 20. z przodu, 21. biernego i zawodowym.
Język migowy jest oparty na znakach przestrzenno-1. niezależność, 2. dotykowych, 3. na świecie, 4. do przodu, 5. aktywnego, 6. w Polsce, 7. przed asystentem, 8. do tyłu, 9. zróżnicowane, 10. manualnych, 11. gospodarczym, 12. społecznym, 13. przewodnikiem, 14. opiekunem, 15. przeszkodach, 16. bezpieczeństwo, 17. za asystentem, 18. identyczne, 19. z tyłu, 20. z przodu, 21. biernego. Polskim językiem migowym porozumiewają się osoby niesłyszące 1. niezależność, 2. dotykowych, 3. na świecie, 4. do przodu, 5. aktywnego, 6. w Polsce, 7. przed asystentem, 8. do tyłu, 9. zróżnicowane, 10. manualnych, 11. gospodarczym, 12. społecznym, 13. przewodnikiem, 14. opiekunem, 15. przeszkodach, 16. bezpieczeństwo, 17. za asystentem, 18. identyczne, 19. z tyłu, 20. z przodu, 21. biernego.
Do obowiązków asystenta osoby niepełnosprawnej należy tworzenie osobom z niepełnosprawnościami warunków do 1. niezależność, 2. dotykowych, 3. na świecie, 4. do przodu, 5. aktywnego, 6. w Polsce, 7. przed asystentem, 8. do tyłu, 9. zróżnicowane, 10. manualnych, 11. gospodarczym, 12. społecznym, 13. przewodnikiem, 14. opiekunem, 15. przeszkodach, 16. bezpieczeństwo, 17. za asystentem, 18. identyczne, 19. z tyłu, 20. z przodu, 21. biernego uczestniczenia w życiu 1. niezależność, 2. dotykowych, 3. na świecie, 4. do przodu, 5. aktywnego, 6. w Polsce, 7. przed asystentem, 8. do tyłu, 9. zróżnicowane, 10. manualnych, 11. gospodarczym, 12. społecznym, 13. przewodnikiem, 14. opiekunem, 15. przeszkodach, 16. bezpieczeństwo, 17. za asystentem, 18. identyczne, 19. z tyłu, 20. z przodu, 21. biernego i zawodowym.