Atmosfera - test wiedzy1522.570Brawo! Wiesz już całkiem dużo na temat atmosfery.Niestety nie udało Ci się udzielić odpowiedniej ilości poprawnych odpowiedzi. Niestety nie udzieliłeś poprawnej odpowiedzi. Wróć do e‑booka w materiale „Wyjaśnienie praw i zjawisk opisujących powstawanie siły nośnej, rozkład sił na płacie, zasady mechaniki lotu” gdzie możesz uzupełnić wiedzę i spróbuj ponownie.
Test
Atmosfera - test wiedzy
Liczba pytań:
15
Limit czasu:
22.5 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Atmosfera - test wiedzy
Pytanie
1/15
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Jaka temperatura panuje na wysokości 9 000 metrów zgodnie z przyjętymi parametrami atmosfery wzorcowej? Możliwe odpowiedzi: 1. -43°C, 2. -41°C, 3. -39°C
Stałymi składnikami ziemskiej atmosfery są Możliwe odpowiedzi: 1. tlen, azot oraz inne gazy szlachetne., 2. para wodna, ozon, tlen, wodór., 3. dwutlenek węgla, dwutlenek siarki, dwutlenek azotu, tlen.
Odpowiedz. Którą jednostkę w układzie SI wykorzystuje się do określenia temperatury? Możliwe odpowiedzi: 1. Kelwin (K), 2. Celsjusz (°C), 3. Fahrenheit (°F)
Odpowiedz. W której warstwie atmosfery ziemskiej panuje dodatni gradient temperatury? Możliwe odpowiedzi: 1. stratosfera, 2. tropopauza, 3. troposfera, 4. mezosfera, 5. stratopauza
Odpowiedz. Jak zachowuje się wzorcowe ciśnienie atmosferyczne wraz ze zmianą wysokości? Możliwe odpowiedzi: 1. Ciśnienie atmosferyczne maleje wraz ze wzrostem wysokości nieliniowo, 2. Ciśnienie atmosferyczne rośnie wraz ze wzrostem wysokości nieliniowo, 3. Ciśnienie atmosferyczne maleje wraz ze spadkiem wysokości liniowo
Odpowiedz. Zgodnie z przyjętymi parametrami dla atmosfery wzorcowej, temperatura na poziomie morza wynosi? Możliwe odpowiedzi: 1. 15°C, 2. 0°C, 3. 288,15°C
Odpowiedz. Zgodnie z przyjętymi parametrami dla atmosfery wzorcowej, ciśnienie atmosferyczne na poziomie morza wynosi? Możliwe odpowiedzi: 1. 1013,25 hPa, 2. 1013 hPa, 3. 960 mmHg
Dokończ zdanie. Terminem „pionowy gradient temperatury” określa się Możliwe odpowiedzi: 1. zjawisko zmiany temperatury wraz ze zmianą wysokości w atmosferze., 2. zmianę temperatury związaną ze zmianą szerokości geograficznej., 3. zmiany wysokości temperatury związane z ocieplaniem się klimatu.
Dokończ zdanie. Warstwa atmosfery ziemskiej, która rozciąga się od poziomu morza do wysokości 11 km nazywa się Możliwe odpowiedzi: 1. troposferą., 2. stratosferą., 3. tropopauzą., 4. mezosferą., 5. stratopauzą.
Dokończ zdanie. Temperatura 28°C wyrażona w Kelwinach wynosi w przybliżeniu Możliwe odpowiedzi: 1. 301 K., 2. 265 K., 3. 288 K.
Jaka w przybliżeniu panuje temperatura na wysokości 17 000 stóp zgodnie z przyjętymi parametrami atmosfery wzorcowej? Możliwe odpowiedzi: 1. -19°C, 2. -21°C, 3. 34°C
Jaka temperatura panuje na wysokości FL280 zgodnie z przyjętymi parametrami atmosfery wzorcowej? Możliwe odpowiedzi: 1. - 40°C, 2. -38°C, 3. -56,5°C
Wskaż wysokość wyrażoną w metrach dla temperatury wzorcowej równej -34°C. Możliwe odpowiedzi: 1. 7545 m, 2. 24747 m, 3. 7545 ft, 4. 24747 ft
Wskaż na jakiej wysokości panuje temperatura -56,5°C. Możliwe odpowiedzi: 1. Pomiędzy 11 a 20 km, 2. Od poziomu morza do wysokości 11 km, 3. Pomiędzy 20 a 32 km
Ćwiczenie 2. - Podstawowe jednostki fizyczne stosowane w aerodynamice
Przenoszenie elementów do komórek tabeli
Ćwiczenie 2. - Podstawowe jednostki fizyczne stosowane w aerodynamice
R36kQx5QHx6pQ
Uzupełnij tabelę, w której przedstawiono wielkości fizyczne stosowane w aerodynamice wraz z ich jednostkami w układzie miar . Dopasuj jednostkę do podanej wielkości fizycznej. Przeciągnij i upuść lub kliknij w lukę i wybierz poprawną jednostkę z listy rozwijalnej.
Uzupełnij tabelę, w której przedstawiono wielkości fizyczne stosowane w aerodynamice wraz z ich jednostkami w układzie miar . Dopasuj jednostkę do podanej wielkości fizycznej. Przeciągnij i upuść lub kliknij w lukę i wybierz poprawną jednostkę z listy rozwijalnej.
Ćwiczenie 3. - Podstawy aerodynamiki
Uzupełnij tekst
Ćwiczenie 3. - Podstawy aerodynamiki
RwDf0L4AtNEQG2
Uzupełnianie luki podstawowymi jednostkami fizycznymi stosowanymi w aerodynamice. Tu uzupełnij jest skalarną wielkością fizyczną charakteryzującą bezwładność i oddziaływanie grawitacyjne ciał. Tu uzupełnij jest wielkością fizyczną charakteryzującą zależność między masą a wartością przyspieszenia grawitacyjnego Tu uzupełnij jest wielkością fizyczną opisującą szybkość zmiany położenia ciała względem układu odniesienia. Jeden dżul to Tu uzupełnij wykonana przez siłę o wartości 1 N przy przesunięciu od punktu przyłożenia siły o 1 m w kierunku równoległym do kierunku działania siły. Tu uzupełnij jest skalarną wielkością fizyczną określającą pracę wykonaną w jednostce czasu przez dany układ fizyczny.
Uzupełnianie luki podstawowymi jednostkami fizycznymi stosowanymi w aerodynamice. Tu uzupełnij jest skalarną wielkością fizyczną charakteryzującą bezwładność i oddziaływanie grawitacyjne ciał. Tu uzupełnij jest wielkością fizyczną charakteryzującą zależność między masą a wartością przyspieszenia grawitacyjnego Tu uzupełnij jest wielkością fizyczną opisującą szybkość zmiany położenia ciała względem układu odniesienia. Jeden dżul to Tu uzupełnij wykonana przez siłę o wartości 1 N przy przesunięciu od punktu przyłożenia siły o 1 m w kierunku równoległym do kierunku działania siły. Tu uzupełnij jest skalarną wielkością fizyczną określającą pracę wykonaną w jednostce czasu przez dany układ fizyczny.
Ćwiczenie 4. - Elementy konstrukcyjne samolotu
Wstaw tekst na ilustrację
Ćwiczenie 4. - Elementy konstrukcyjne samolotu
R1DaqaCig60KG11
Dopasuj nazwy elementów konstrukcyjnych samolotu do odpowiednich miejsc na ilustracji. Przeciągnij i upuść.
Dopasuj nazwy elementów konstrukcyjnych samolotu do odpowiednich miejsc na ilustracji. Przeciągnij i upuść.
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RUr1ObUcdgURW1
Pogrupuj elementy konstrukcyjne samolotu ze względu na to, gdzie się znajdują. Przy każdej z grup wybierz odpowiednie elementy z listy rozwijalnej. przód skrzydła Możliwe odpowiedzi: 1. klapy, 2. spoilery, 3. statecznik poziomy, 4. ster kierunku, 5. ster wysokości, 6. statecznik pionowy, 7. lotki, 8. sloty, 9. rozpraszacz wirów brzegowych zewnętrzny kraniec skrzydła Możliwe odpowiedzi: 1. klapy, 2. spoilery, 3. statecznik poziomy, 4. ster kierunku, 5. ster wysokości, 6. statecznik pionowy, 7. lotki, 8. sloty, 9. rozpraszacz wirów brzegowych tył skrzydła Możliwe odpowiedzi: 1. klapy, 2. spoilery, 3. statecznik poziomy, 4. ster kierunku, 5. ster wysokości, 6. statecznik pionowy, 7. lotki, 8. sloty, 9. rozpraszacz wirów brzegowych ogon Możliwe odpowiedzi: 1. klapy, 2. spoilery, 3. statecznik poziomy, 4. ster kierunku, 5. ster wysokości, 6. statecznik pionowy, 7. lotki, 8. sloty, 9. rozpraszacz wirów brzegowych
Pogrupuj elementy konstrukcyjne samolotu ze względu na to, gdzie się znajdują. Przy każdej z grup wybierz odpowiednie elementy z listy rozwijalnej. przód skrzydła Możliwe odpowiedzi: 1. klapy, 2. spoilery, 3. statecznik poziomy, 4. ster kierunku, 5. ster wysokości, 6. statecznik pionowy, 7. lotki, 8. sloty, 9. rozpraszacz wirów brzegowych zewnętrzny kraniec skrzydła Możliwe odpowiedzi: 1. klapy, 2. spoilery, 3. statecznik poziomy, 4. ster kierunku, 5. ster wysokości, 6. statecznik pionowy, 7. lotki, 8. sloty, 9. rozpraszacz wirów brzegowych tył skrzydła Możliwe odpowiedzi: 1. klapy, 2. spoilery, 3. statecznik poziomy, 4. ster kierunku, 5. ster wysokości, 6. statecznik pionowy, 7. lotki, 8. sloty, 9. rozpraszacz wirów brzegowych ogon Możliwe odpowiedzi: 1. klapy, 2. spoilery, 3. statecznik poziomy, 4. ster kierunku, 5. ster wysokości, 6. statecznik pionowy, 7. lotki, 8. sloty, 9. rozpraszacz wirów brzegowych
Ćwiczenie 5. - Elementy profilu lotniczego
Wstaw tekst na ilustrację
Ćwiczenie 5. - Elementy profilu lotniczego
R16hUwky63tYH3
Dobierz elementy profilu lotniczego do odpowiednich miejsc na grafice.
Dobierz elementy profilu lotniczego do odpowiednich miejsc na grafice.
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Rhsn6bYNziZOZ3
Uzupełnij luki, odpowiednimi pojęciami z podanych. Po wejściu w lukę, wybierz pojęcie z listy rozwijalnej.
przednia krawędź skrzydła płatowca to 1. krawędź natarcia, 2. cięciwa, 3. krawędź spływu
znajduje się z tyłu skrzydła, zbiegają się tam strumienie powietrza biegnące nad i pod skrzydłem to 1. krawędź natarcia, 2. cięciwa, 3. krawędź spływu
odcinek łączący w przekroju poprzecznym skrzydła jego ostrze ze środkiem zaokrąglonej krzywizny przedniej części skrzydła to 1. krawędź natarcia, 2. cięciwa, 3. krawędź spływu
Uzupełnij luki, odpowiednimi pojęciami z podanych. Po wejściu w lukę, wybierz pojęcie z listy rozwijalnej.
przednia krawędź skrzydła płatowca to 1. krawędź natarcia, 2. cięciwa, 3. krawędź spływu
znajduje się z tyłu skrzydła, zbiegają się tam strumienie powietrza biegnące nad i pod skrzydłem to 1. krawędź natarcia, 2. cięciwa, 3. krawędź spływu
odcinek łączący w przekroju poprzecznym skrzydła jego ostrze ze środkiem zaokrąglonej krzywizny przedniej części skrzydła to 1. krawędź natarcia, 2. cięciwa, 3. krawędź spływu
Ćwiczenie 6. - Siły aerodynamiczne
Wstaw tekst na ilustrację
Ćwiczenie 6. - Siły aerodynamiczne
R1CTVMXlDeHU81
Dopasuj poszczególne siły do właściwych miejsc na obrazku. Przeciągnij i upuść.
Dopasuj poszczególne siły do właściwych miejsc na obrazku. Przeciągnij i upuść.
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RdXEc7za2Bb5D1
Poniżej opisano cztery wektory. Wszystkie mają wspólny punkt, który znajduje się w środku samolotu. Jakie siły reprezentują te wektory? Uzupełnij luki. Po wejściu w lukę wybierz odpowiednią siłę z listy rozwijalnej.
Wektor jest pionowy, ma zwrot w górę. Reprezentuje on siłę 1. grawitacji, 2. ciągu silnika, 3. nośną, 4. oporu ruchu.
Wektor jest poziomy, ma zwrot przeciwny do kierunku ruchu samolotu. Reprezentuje on wypadkową siłę 1. grawitacji, 2. ciągu silnika, 3. nośną, 4. oporu ruchu.
Wektor jest poziomy, ma zwrot zgodny z kierunkiem ruchu samolotu. Reprezentuje on siłę 1. grawitacji, 2. ciągu silnika, 3. nośną, 4. oporu ruchu.
Wektor jest pionowy, ma zwrot w dół. Reprezentuje on siłę 1. grawitacji, 2. ciągu silnika, 3. nośną, 4. oporu ruchu.
Poniżej opisano cztery wektory. Wszystkie mają wspólny punkt, który znajduje się w środku samolotu. Jakie siły reprezentują te wektory? Uzupełnij luki. Po wejściu w lukę wybierz odpowiednią siłę z listy rozwijalnej.
Wektor jest pionowy, ma zwrot w górę. Reprezentuje on siłę 1. grawitacji, 2. ciągu silnika, 3. nośną, 4. oporu ruchu.
Wektor jest poziomy, ma zwrot przeciwny do kierunku ruchu samolotu. Reprezentuje on wypadkową siłę 1. grawitacji, 2. ciągu silnika, 3. nośną, 4. oporu ruchu.
Wektor jest poziomy, ma zwrot zgodny z kierunkiem ruchu samolotu. Reprezentuje on siłę 1. grawitacji, 2. ciągu silnika, 3. nośną, 4. oporu ruchu.
Wektor jest pionowy, ma zwrot w dół. Reprezentuje on siłę 1. grawitacji, 2. ciągu silnika, 3. nośną, 4. oporu ruchu.