Źródło: Englishsquare.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Film nawiązujący do planowanie pracy drużyny pociągowej
Ćwiczenia powiązane
Ćwiczenie 1. - Organizacja i zadania zawodowe drużyny konduktorskiej i trakcyjnej
Test
Ćwiczenie 1. - Organizacja i zadania zawodowe drużyny konduktorskiej i trakcyjnej
Organizacja i zadania zawodowe drużyny konduktorskiej i trakcyjnej3070Gratulacje rozwiązania testu sprawdzającego wiedzę i uzyskania pozytywnego wyniku! Twoja wiedza dotycząca pracy drużyny pociągowej jest naprawdę dobra!Niestety nie udało się Tobie uzyskać pozytywnego wyniku w teście sprawdzającym wiedzę z zakresu organizacji i zasad pracy drużyn pociągowych. Wróć do materiałów dydaktycznych takich jak film edukacyjny czy gra i rozwiąż test jeszcze raz! Powodzenia!
Test
Organizacja i zadania zawodowe drużyny konduktorskiej i trakcyjnej
Liczba pytań:
20
Limit czasu:
30 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Organizacja i zadania zawodowe drużyny konduktorskiej i trakcyjnej
Pytanie
1/20
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
W skład drużyny pociągowej może wchodzić: Możliwe odpowiedzi: 1. Maszynista w przypadku prowadzenia pociągu bez drużyny konduktorskiej, 2. Maszynista i drużyna konduktorska, 3. Kierownik pociągu i obsługa WARS, 4. Żadna odpowiedź nie jest prawidłowa
Zaznacz wszystkie poprawne odpowiedzi. Upoważnienie - jest wymagane u następujących pracowników:
Do zadań kierownika pociągu nie należy: Możliwe odpowiedzi: 1. Przydzielanie taboru kolejowego do poszczególnych pociągów, 2. Udzielanie pomocy podróżnym i pracownikom obsady pociągu - w możliwym zakresie, 3. W razie wypadku, incydentu i wydarzenia – wdrażanie stosownych procedur w tym względzie, 4. Wygłaszanie komunikatów dla podróżnych (w tym dotyczących wszelkich odstępstw od planowanej podróży), według obowiązujących w tym zakresie uregulowań
Do zadań kierownika pociągu nie należy: Możliwe odpowiedzi: 1. Przydzielanie taboru kolejowego do poszczególnych pociągów, 2. Udzielanie pomocy podróżnym i pracownikom obsady pociągu - w możliwym zakresie, 3. W razie wypadku, incydentu i wydarzenia – wdrażanie stosownych procedur w tym względzie, 4. Wygłaszanie komunikatów dla podróżnych (w tym dotyczących wszelkich odstępstw od planowanej podróży), według obowiązujących w tym zakresie uregulowań
Sygnały Rp 11 podany gwizdawką ustną (jeden długi ton) oznacza: Możliwe odpowiedzi: 1. Wsiadać, 2. Gotów do odjazdu, 3. Odjazd pociągów pasażerskich, 4. Nakaz jazdy
Dyspozytor w ramach swoich obowiązków ma za zadanie: Możliwe odpowiedzi: 1. Nadzór nad realizacją rozkładu jazdy uruchamianych pociągów, 2. Nadzór nad pracą i czasem pracy drużyn pociągowych, 3. Wygłaszanie komunikatów dla podróżnych (w tym dotyczących wszelkich odstępstw od planowanej podróży), według obowiązujących w tym zakresie uregulowań, 4. Rozliczanie wpływów kasowych ze sprzedanych na pociągu biletów
Opracowanie harmonogramu pracy drużyn pociągowych należy do zadań: Możliwe odpowiedzi: 1. Planisty, 2. Dyspozytora, 3. Naczelnika, 4. Kierownika pociągu
W skład przyborów sygnałowych kierownika pociągu wchodzą: Możliwe odpowiedzi: 1. Tylko gwizdawka ustna, 2. Tylko gwizdawka ustna i chorągiewka koloru żółtego, 3. Tylko gwizdawka ustana i chorągiewka koloru pomarańczowego, 4. Żadna odpowiedź nie jest prawidłowa.
Radiotelefon kierownika pociągu powinien być włączony od chwili rozpoczęcia pracy do chwili zdania pociągu na kanale wskazanym w wewnętrznym rozkładzie jazdy. Symbol wskazujący o numerze kanału w wrj ma przykładową postać: Możliwe odpowiedzi: 1. R7, 2. RT7, 3. W7, 4. R10
Które z dokumentów pociągowych należy bezwzględnie wypełnić przed odjazdem pociągu ze stacji początkowej Możliwe odpowiedzi: 1. Kartę próby hamulca i urządzeń pneumatycznych, 2. Wykaz pojazdów kolejowych w składzie pociągu, 3. Wewnętrzny rozkład jazdy, 4. Raport z jazdy
Konduktorem jest pracownik posiadający kwalifikacje i uprawnienia wymagane na tym stanowisku. Konduktor wchodzi w skład drużyny konduktorskiej. Jego bezpośrednim przełożonym jest: Możliwe odpowiedzi: 1. Kierownik pociągu, 2. Maszynista, 3. Dyspozytor, 4. Planista
12. Świadectwo uzupełniające maszynisty, które określa rodzaj infrastruktury, w obrębie której posiadacz może prowadzić pojazdy kolejowe oraz rodzaj taboru, do prowadzenia którego jest uprawniony, czego ono dotyczy; Możliwe odpowiedzi: 1. Linii kolejowych po których prowadzony jest ruch kolejowy, 2. Bocznic kolejowych po których prowadzony jest ruch kolejowy, 3. Systemów zabezpieczeń typu CA, SHP, Itp., 4. Wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
Znajomość odcinków linii kolejowych dla kierownika pociągu ma ważność od daty ostatniej jazy po tym odcinku: Możliwe odpowiedzi: 1. 6 miesięcy, 2. 1 rok, 3. Kwartał, 4. 30 dni
Znajomość odcinków linii kolejowych dla konduktora ma ważność od daty ostatniej jazy po tym odcinku: Możliwe odpowiedzi: 1. 6 miesięcy, 2. 1 rok, 3. Kwartał, 4. Nie dotyczy
Znajomość odcinków linii kolejowych dla maszynisty ma ważność od daty ostatniej jazy po tym odcinku: Możliwe odpowiedzi: 1. 6 miesięcy, 2. 1 rok, 3. Kwartał, 4. 30 dni
Odpowiedz na pytanie. Zwierzchnikami kierownika pociągu są:
Do zadań Kasjera kasy dopłat drużyn konduktorskich należy; Możliwe odpowiedzi: 1. Wydawanie i przyjmowanie terminali mobilnych i innego niezbędnego wyposażenia do pracy drużynom konduktorskim, 2. Prowadzenie ewidencji przesyłek konduktorskich nieodebranych w pociągu oraz wydawanie ich zgodnie z procedurą, 3. Prowadzenie ewidencji związanej z badaniem frekwencji w pociągach, 4. Wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
Do zadań Kasjera kasy dopłat drużyn konduktorskich należy; Możliwe odpowiedzi: 1. Wydawanie i przyjmowanie terminali mobilnych i innego niezbędnego wyposażenia do pracy drużynom konduktorskim, 2. Prowadzenie ewidencji przesyłek konduktorskich nieodebranych w pociągu oraz wydawanie ich zgodnie z procedurą, 3. Prowadzenie ewidencji związanej z badaniem frekwencji w pociągach, 4. Wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
Wykonywanie czynności związanych z przygotowaniem pojazdu do wykonywanej pracy, czyli sprawdzenie w książce pokładowej wykonanych przeglądów i odnotowanych napraw, oraz dokonanie wzrokowych oględzin wewnątrz i na zewnątrz pojazdu (a także skontrolować sprawność radiołączności pociągowej i innych systemów należy do obowiązków: Możliwe odpowiedzi: 1. Maszynisty, 2. Kierownika pociągu, 3. Konduktora, 4. Rewidenta taboru
Nadzór nad stanem sanitarno-higienicznym i porządkowym w taborze należy do obowiązków: Możliwe odpowiedzi: 1. Kierownika pociągu, 2. Konduktora, 3. Maszynisty, 4. Firmy sprzątającej
Ćwiczenie 2. - Zadania drużyny konduktorskiej i trakcyjnej (podział)
Grupuj elementy
Ćwiczenie 2. - Zadania drużyny konduktorskiej i trakcyjnej (podział)
RruEKNorqgJEr1
Pogrupuj zadania drużyny konduktorskiej i trakcyjnej . Drużyna konduktorska Możliwe odpowiedzi: 1. obsługa pociągu zgodnie z obowiązującymi przepisami, to znaczy zgodnie z rozkładami jazdy, w kontakcie z innymi pracownikami, przestrzegając instrukcji stanowiskowych, 2. reagowanie na zdarzenia w ruchu kolejowym poprzez dostosowanie prędkości jazdy do sytuacji, a w razie konieczności zatrzymanie pojazdu, 3. nadzór nad przestrzeganiem przepisów porządkowych w pociągu, 4. wykonywanie pracy manewrowej, czyli wszelkich ruchów pojazdów kolejowych oraz związanymi z nimi czynnościami na torach, 5. nadzór - w przewidzianym zakresie - nad stanem technicznym taboru (w tym wyposażeniem taboru i działaniem urządzeń wagonowych), 6. nadzór nad stanem sanitarno-higienicznym i porządkowym w taborze Drużyna trakcyjna Możliwe odpowiedzi: 1. obsługa pociągu zgodnie z obowiązującymi przepisami, to znaczy zgodnie z rozkładami jazdy, w kontakcie z innymi pracownikami, przestrzegając instrukcji stanowiskowych, 2. reagowanie na zdarzenia w ruchu kolejowym poprzez dostosowanie prędkości jazdy do sytuacji, a w razie konieczności zatrzymanie pojazdu, 3. nadzór nad przestrzeganiem przepisów porządkowych w pociągu, 4. wykonywanie pracy manewrowej, czyli wszelkich ruchów pojazdów kolejowych oraz związanymi z nimi czynnościami na torach, 5. nadzór - w przewidzianym zakresie - nad stanem technicznym taboru (w tym wyposażeniem taboru i działaniem urządzeń wagonowych), 6. nadzór nad stanem sanitarno-higienicznym i porządkowym w taborze
Pogrupuj zadania drużyny konduktorskiej i trakcyjnej . Drużyna konduktorska Możliwe odpowiedzi: 1. obsługa pociągu zgodnie z obowiązującymi przepisami, to znaczy zgodnie z rozkładami jazdy, w kontakcie z innymi pracownikami, przestrzegając instrukcji stanowiskowych, 2. reagowanie na zdarzenia w ruchu kolejowym poprzez dostosowanie prędkości jazdy do sytuacji, a w razie konieczności zatrzymanie pojazdu, 3. nadzór nad przestrzeganiem przepisów porządkowych w pociągu, 4. wykonywanie pracy manewrowej, czyli wszelkich ruchów pojazdów kolejowych oraz związanymi z nimi czynnościami na torach, 5. nadzór - w przewidzianym zakresie - nad stanem technicznym taboru (w tym wyposażeniem taboru i działaniem urządzeń wagonowych), 6. nadzór nad stanem sanitarno-higienicznym i porządkowym w taborze Drużyna trakcyjna Możliwe odpowiedzi: 1. obsługa pociągu zgodnie z obowiązującymi przepisami, to znaczy zgodnie z rozkładami jazdy, w kontakcie z innymi pracownikami, przestrzegając instrukcji stanowiskowych, 2. reagowanie na zdarzenia w ruchu kolejowym poprzez dostosowanie prędkości jazdy do sytuacji, a w razie konieczności zatrzymanie pojazdu, 3. nadzór nad przestrzeganiem przepisów porządkowych w pociągu, 4. wykonywanie pracy manewrowej, czyli wszelkich ruchów pojazdów kolejowych oraz związanymi z nimi czynnościami na torach, 5. nadzór - w przewidzianym zakresie - nad stanem technicznym taboru (w tym wyposażeniem taboru i działaniem urządzeń wagonowych), 6. nadzór nad stanem sanitarno-higienicznym i porządkowym w taborze
Ćwiczenie 5. - Kolejowa krzyżówka z wiedzy przydatnej drużynie pociągowej
Krzyżówka
Ćwiczenie 5. - Kolejowa krzyżówka z wiedzy przydatnej drużynie pociągowej
RJ2ehK9KCikvo3
Odpowiedz na pytania lub uzupełnij tekst. 1. Wchodzi w skład drużyny konduktorskiej. Wykonuje czynności przewidziane instrukcją dla drużyny konduktorskiej i innymi instrukcjami związanymi z prowadzeniem pociągu oraz wykonuje dodatkowe czynności zlecone przez kierownika pociągu., 2. Niezamierzone, nagłe zdarzenie lub ciąg takich zdarzeń z udziałem pojazdu kolejowego, powodujące negatywne konsekwencje dla zdrowia ludzkiego, mienia lub środowiska., 3. Pracownik przewoźnika kolejowego odpowiedzialny za wystawianie biletów na przejazd i przyjmowanie za nie opłat, przyjmowanie dopłat za przejście do pociągów wyższej kategorii lub wyższej klasy, a także rezerwowanie miejsc w pociągach objętych rezerwacją, w wagonach sypialnych oraz kuszetkach., 4. Skład wagonów lub innych pojazdów kolejowych sprzęgniętych z czynnym pojazdem trakcyjnym lub pojazd trakcyjny, osygnalizowany i przygotowany do jazdy lub znajdujący się w drodze., 5. Odcinek toru kolejowego między dwoma semaforami odstępowymi lub semaforem odstępowym i wjazdowym oraz między semaforem wyjazdowym i odstępowym, na którym może znajdować się tylko jeden pociąg., 6. Osoba posiadająca odpowiednie kompetencje i uprawniona do prowadzenia pociągów, w tym lokomotyw, lokomotyw manewrowych, pociągów roboczych (budowlanych), kolejowych pojazdów specjalnych lub pociągów przeznaczonych do kolejowego przewozu pasażerów lub towarów., 7. Każde zdarzenie kolejowe, nie będące wypadkiem lub poważnym wypadkiem, związane z ruchem kolejowym i mające wpływ na jego bezpieczeństwo., 8. Posterunek zapowiadawczy, w obrębie którego, oprócz toru głównego zasadniczego, znajduje się co najmniej jeden tor główny dodatkowy, a pociągi mogą rozpoczynać i kończyć jazdę, krzyżować się i wyprzedzać, zmieniać skład lub kierunek jazdy lub swój skład., 9. Pojazdy kolejowe przystosowane do kursowania samodzielnie lub w składzie pociągu, przeznaczone do przewozu osób i rzeczy lub służące do prac remontowo-budowlanych i ratunkowych., 10. Budowla kolejowa umieszczona wzdłuż torów, umożliwiająca wsiadanie i wysiadanie z pociągów.
Odpowiedz na pytania lub uzupełnij tekst. 1. Wchodzi w skład drużyny konduktorskiej. Wykonuje czynności przewidziane instrukcją dla drużyny konduktorskiej i innymi instrukcjami związanymi z prowadzeniem pociągu oraz wykonuje dodatkowe czynności zlecone przez kierownika pociągu., 2. Niezamierzone, nagłe zdarzenie lub ciąg takich zdarzeń z udziałem pojazdu kolejowego, powodujące negatywne konsekwencje dla zdrowia ludzkiego, mienia lub środowiska., 3. Pracownik przewoźnika kolejowego odpowiedzialny za wystawianie biletów na przejazd i przyjmowanie za nie opłat, przyjmowanie dopłat za przejście do pociągów wyższej kategorii lub wyższej klasy, a także rezerwowanie miejsc w pociągach objętych rezerwacją, w wagonach sypialnych oraz kuszetkach., 4. Skład wagonów lub innych pojazdów kolejowych sprzęgniętych z czynnym pojazdem trakcyjnym lub pojazd trakcyjny, osygnalizowany i przygotowany do jazdy lub znajdujący się w drodze., 5. Odcinek toru kolejowego między dwoma semaforami odstępowymi lub semaforem odstępowym i wjazdowym oraz między semaforem wyjazdowym i odstępowym, na którym może znajdować się tylko jeden pociąg., 6. Osoba posiadająca odpowiednie kompetencje i uprawniona do prowadzenia pociągów, w tym lokomotyw, lokomotyw manewrowych, pociągów roboczych (budowlanych), kolejowych pojazdów specjalnych lub pociągów przeznaczonych do kolejowego przewozu pasażerów lub towarów., 7. Każde zdarzenie kolejowe, nie będące wypadkiem lub poważnym wypadkiem, związane z ruchem kolejowym i mające wpływ na jego bezpieczeństwo., 8. Posterunek zapowiadawczy, w obrębie którego, oprócz toru głównego zasadniczego, znajduje się co najmniej jeden tor główny dodatkowy, a pociągi mogą rozpoczynać i kończyć jazdę, krzyżować się i wyprzedzać, zmieniać skład lub kierunek jazdy lub swój skład., 9. Pojazdy kolejowe przystosowane do kursowania samodzielnie lub w składzie pociągu, przeznaczone do przewozu osób i rzeczy lub służące do prac remontowo-budowlanych i ratunkowych., 10. Budowla kolejowa umieszczona wzdłuż torów, umożliwiająca wsiadanie i wysiadanie z pociągów.