Algorytmy
INF.04. Projektowanie, programowanie i testowanie aplikacji - Technik programista 351406
RoboArm
GRA EDUKACYJNA
Opis gry
Wcielisz się w niej w rolę programisty ramienia robota służącego do przenoszenia różnych elementów na linii montażowej. Na stole znajdują się części, które należy dostarczyć na linię montażową. Elementy są przenoszone przez ramię robota, które możesz programować w sposób graficzny, korzystając z elementów. Kwadraty mają różne kolory. które odpowiadają poszczególnym elementom znajdującym się na stole magazyn symbolizowanym przez skrzynki w różnych kolorach.
Na początku gry zobaczysz, jak mają zostać ułożone skrzynki na linii montażowej. Znając układ skrzynek ma stole magazynowym oraz docelowy układ na linii montażowej twoim zadaniem jest zaprogramowanie kolejnych ruchów ramienia, tak aby przenieść skrzynkę z jednego stołu na drugi stół zgodnie z docelowym ułożeniem kolorów skrzynek. Liczba ruchów jest ograniczona wraz ze wzrostem poziomu trudności jak i dochodzą kolejne ruchy na dalszych etapach.
Twoim zadaniem jest przeniesienie elementów na linię montażową zgodnie z zadanym układem.
Widoczna jest grafika przedstawiająca model robota przemysłowego. Urządzenie posadowione jest na prostopadłościennej podstawie. Ramię łamie się pod kątem prostym na dwa odcinki. Pomiędzy nimi znajduje się przegub umożliwiający ruch w osi pionowej. W odcinku dolnym ramienia zamontowano zespoły napędowe. Widoczne jest duże okrągłe pokrętło. Krótsze górne ramię zakończone jest elementem nazwanym kiść. Poniżej niego znajduje się interfejs mechaniczny. Ostatnim odcinkiem ramienia jest element, którego korpus ma wydłużony kształt. Wyposażony jest w elementy ułatwiające chwytanie. Są lekko zakrzywione. Obok robota stoją dwa urządzenia wchodzące w skład instalacji elektrycznej. Jest to układ napędu i układ sterowania. Obydwa mają wygląd szafek. Układ sterujący w części przedniej wbudowany ma ekran wyświetlacza a poniżej niego znajduje się sterownik w postaci klawiatury. Obok znajduje się panel sterowania. Jest to urządzenie wyposażone w ekran i przyciski sterujące. Połączony jest on przewodami z układem sterującym.