Dokumentacja związana z obsługą statku powietrznego w porcie lotniczym
Obsługa operacyjna portu lotniczego i współpraca ze służbami żeglugi powietrznej — Technik lotniskowych służb operacyjnych
bg‑azure
Interaktywne materiały sprawdzające
Ćwiczenie 1. - Dokumentacja operacyjna
Ćwiczenie 1. - Dokumentacja operacyjna1DcZ0vZoyH
RW4YZ9gqxRAWV
Dopasuj skrót do definicji. (Maximum Take-off Weight) Możliwe odpowiedzi: 1. Maksymalna masa startowa, 2. Kontrola ruchu lotniczego, 3. Urząd Lotnictwa Cywilnego, 4. Środek ciężkości samolotu, 5. Całkowita waga ładunku, 6. Suchy ciężar operacyjny, 7. Instrukcja załadunku, 8. Lista pasażerów, 9. Ilość paliwa w zbiornikach w momencie rozpoczynania rozbiegu po pasie startowym, 10. Konstrukcyjny ciężar załadowanego statku powietrznego bez paliwa (Loading Instruction Report) Możliwe odpowiedzi: 1. Maksymalna masa startowa, 2. Kontrola ruchu lotniczego, 3. Urząd Lotnictwa Cywilnego, 4. Środek ciężkości samolotu, 5. Całkowita waga ładunku, 6. Suchy ciężar operacyjny, 7. Instrukcja załadunku, 8. Lista pasażerów, 9. Ilość paliwa w zbiornikach w momencie rozpoczynania rozbiegu po pasie startowym, 10. Konstrukcyjny ciężar załadowanego statku powietrznego bez paliwa (Centre of Gravity) Możliwe odpowiedzi: 1. Maksymalna masa startowa, 2. Kontrola ruchu lotniczego, 3. Urząd Lotnictwa Cywilnego, 4. Środek ciężkości samolotu, 5. Całkowita waga ładunku, 6. Suchy ciężar operacyjny, 7. Instrukcja załadunku, 8. Lista pasażerów, 9. Ilość paliwa w zbiornikach w momencie rozpoczynania rozbiegu po pasie startowym, 10. Konstrukcyjny ciężar załadowanego statku powietrznego bez paliwa (Air Traffic Control) Możliwe odpowiedzi: 1. Maksymalna masa startowa, 2. Kontrola ruchu lotniczego, 3. Urząd Lotnictwa Cywilnego, 4. Środek ciężkości samolotu, 5. Całkowita waga ładunku, 6. Suchy ciężar operacyjny, 7. Instrukcja załadunku, 8. Lista pasażerów, 9. Ilość paliwa w zbiornikach w momencie rozpoczynania rozbiegu po pasie startowym, 10. Konstrukcyjny ciężar załadowanego statku powietrznego bez paliwa (Dry Operating Weight) Możliwe odpowiedzi: 1. Maksymalna masa startowa, 2. Kontrola ruchu lotniczego, 3. Urząd Lotnictwa Cywilnego, 4. Środek ciężkości samolotu, 5. Całkowita waga ładunku, 6. Suchy ciężar operacyjny, 7. Instrukcja załadunku, 8. Lista pasażerów, 9. Ilość paliwa w zbiornikach w momencie rozpoczynania rozbiegu po pasie startowym, 10. Konstrukcyjny ciężar załadowanego statku powietrznego bez paliwa (Passenger Information List) Możliwe odpowiedzi: 1. Maksymalna masa startowa, 2. Kontrola ruchu lotniczego, 3. Urząd Lotnictwa Cywilnego, 4. Środek ciężkości samolotu, 5. Całkowita waga ładunku, 6. Suchy ciężar operacyjny, 7. Instrukcja załadunku, 8. Lista pasażerów, 9. Ilość paliwa w zbiornikach w momencie rozpoczynania rozbiegu po pasie startowym, 10. Konstrukcyjny ciężar załadowanego statku powietrznego bez paliwa Możliwe odpowiedzi: 1. Maksymalna masa startowa, 2. Kontrola ruchu lotniczego, 3. Urząd Lotnictwa Cywilnego, 4. Środek ciężkości samolotu, 5. Całkowita waga ładunku, 6. Suchy ciężar operacyjny, 7. Instrukcja załadunku, 8. Lista pasażerów, 9. Ilość paliwa w zbiornikach w momencie rozpoczynania rozbiegu po pasie startowym, 10. Konstrukcyjny ciężar załadowanego statku powietrznego bez paliwa (Zero Fuel Weight) Możliwe odpowiedzi: 1. Maksymalna masa startowa, 2. Kontrola ruchu lotniczego, 3. Urząd Lotnictwa Cywilnego, 4. Środek ciężkości samolotu, 5. Całkowita waga ładunku, 6. Suchy ciężar operacyjny, 7. Instrukcja załadunku, 8. Lista pasażerów, 9. Ilość paliwa w zbiornikach w momencie rozpoczynania rozbiegu po pasie startowym, 10. Konstrukcyjny ciężar załadowanego statku powietrznego bez paliwa (Total Traffic Load) Możliwe odpowiedzi: 1. Maksymalna masa startowa, 2. Kontrola ruchu lotniczego, 3. Urząd Lotnictwa Cywilnego, 4. Środek ciężkości samolotu, 5. Całkowita waga ładunku, 6. Suchy ciężar operacyjny, 7. Instrukcja załadunku, 8. Lista pasażerów, 9. Ilość paliwa w zbiornikach w momencie rozpoczynania rozbiegu po pasie startowym, 10. Konstrukcyjny ciężar załadowanego statku powietrznego bez paliwa (Take-Off Fuel) Możliwe odpowiedzi: 1. Maksymalna masa startowa, 2. Kontrola ruchu lotniczego, 3. Urząd Lotnictwa Cywilnego, 4. Środek ciężkości samolotu, 5. Całkowita waga ładunku, 6. Suchy ciężar operacyjny, 7. Instrukcja załadunku, 8. Lista pasażerów, 9. Ilość paliwa w zbiornikach w momencie rozpoczynania rozbiegu po pasie startowym, 10. Konstrukcyjny ciężar załadowanego statku powietrznego bez paliwa
Dopasuj skrót do definicji. (Maximum Take-off Weight) Możliwe odpowiedzi: 1. Maksymalna masa startowa, 2. Kontrola ruchu lotniczego, 3. Urząd Lotnictwa Cywilnego, 4. Środek ciężkości samolotu, 5. Całkowita waga ładunku, 6. Suchy ciężar operacyjny, 7. Instrukcja załadunku, 8. Lista pasażerów, 9. Ilość paliwa w zbiornikach w momencie rozpoczynania rozbiegu po pasie startowym, 10. Konstrukcyjny ciężar załadowanego statku powietrznego bez paliwa (Loading Instruction Report) Możliwe odpowiedzi: 1. Maksymalna masa startowa, 2. Kontrola ruchu lotniczego, 3. Urząd Lotnictwa Cywilnego, 4. Środek ciężkości samolotu, 5. Całkowita waga ładunku, 6. Suchy ciężar operacyjny, 7. Instrukcja załadunku, 8. Lista pasażerów, 9. Ilość paliwa w zbiornikach w momencie rozpoczynania rozbiegu po pasie startowym, 10. Konstrukcyjny ciężar załadowanego statku powietrznego bez paliwa (Centre of Gravity) Możliwe odpowiedzi: 1. Maksymalna masa startowa, 2. Kontrola ruchu lotniczego, 3. Urząd Lotnictwa Cywilnego, 4. Środek ciężkości samolotu, 5. Całkowita waga ładunku, 6. Suchy ciężar operacyjny, 7. Instrukcja załadunku, 8. Lista pasażerów, 9. Ilość paliwa w zbiornikach w momencie rozpoczynania rozbiegu po pasie startowym, 10. Konstrukcyjny ciężar załadowanego statku powietrznego bez paliwa (Air Traffic Control) Możliwe odpowiedzi: 1. Maksymalna masa startowa, 2. Kontrola ruchu lotniczego, 3. Urząd Lotnictwa Cywilnego, 4. Środek ciężkości samolotu, 5. Całkowita waga ładunku, 6. Suchy ciężar operacyjny, 7. Instrukcja załadunku, 8. Lista pasażerów, 9. Ilość paliwa w zbiornikach w momencie rozpoczynania rozbiegu po pasie startowym, 10. Konstrukcyjny ciężar załadowanego statku powietrznego bez paliwa (Dry Operating Weight) Możliwe odpowiedzi: 1. Maksymalna masa startowa, 2. Kontrola ruchu lotniczego, 3. Urząd Lotnictwa Cywilnego, 4. Środek ciężkości samolotu, 5. Całkowita waga ładunku, 6. Suchy ciężar operacyjny, 7. Instrukcja załadunku, 8. Lista pasażerów, 9. Ilość paliwa w zbiornikach w momencie rozpoczynania rozbiegu po pasie startowym, 10. Konstrukcyjny ciężar załadowanego statku powietrznego bez paliwa (Passenger Information List) Możliwe odpowiedzi: 1. Maksymalna masa startowa, 2. Kontrola ruchu lotniczego, 3. Urząd Lotnictwa Cywilnego, 4. Środek ciężkości samolotu, 5. Całkowita waga ładunku, 6. Suchy ciężar operacyjny, 7. Instrukcja załadunku, 8. Lista pasażerów, 9. Ilość paliwa w zbiornikach w momencie rozpoczynania rozbiegu po pasie startowym, 10. Konstrukcyjny ciężar załadowanego statku powietrznego bez paliwa Możliwe odpowiedzi: 1. Maksymalna masa startowa, 2. Kontrola ruchu lotniczego, 3. Urząd Lotnictwa Cywilnego, 4. Środek ciężkości samolotu, 5. Całkowita waga ładunku, 6. Suchy ciężar operacyjny, 7. Instrukcja załadunku, 8. Lista pasażerów, 9. Ilość paliwa w zbiornikach w momencie rozpoczynania rozbiegu po pasie startowym, 10. Konstrukcyjny ciężar załadowanego statku powietrznego bez paliwa (Zero Fuel Weight) Możliwe odpowiedzi: 1. Maksymalna masa startowa, 2. Kontrola ruchu lotniczego, 3. Urząd Lotnictwa Cywilnego, 4. Środek ciężkości samolotu, 5. Całkowita waga ładunku, 6. Suchy ciężar operacyjny, 7. Instrukcja załadunku, 8. Lista pasażerów, 9. Ilość paliwa w zbiornikach w momencie rozpoczynania rozbiegu po pasie startowym, 10. Konstrukcyjny ciężar załadowanego statku powietrznego bez paliwa (Total Traffic Load) Możliwe odpowiedzi: 1. Maksymalna masa startowa, 2. Kontrola ruchu lotniczego, 3. Urząd Lotnictwa Cywilnego, 4. Środek ciężkości samolotu, 5. Całkowita waga ładunku, 6. Suchy ciężar operacyjny, 7. Instrukcja załadunku, 8. Lista pasażerów, 9. Ilość paliwa w zbiornikach w momencie rozpoczynania rozbiegu po pasie startowym, 10. Konstrukcyjny ciężar załadowanego statku powietrznego bez paliwa (Take-Off Fuel) Możliwe odpowiedzi: 1. Maksymalna masa startowa, 2. Kontrola ruchu lotniczego, 3. Urząd Lotnictwa Cywilnego, 4. Środek ciężkości samolotu, 5. Całkowita waga ładunku, 6. Suchy ciężar operacyjny, 7. Instrukcja załadunku, 8. Lista pasażerów, 9. Ilość paliwa w zbiornikach w momencie rozpoczynania rozbiegu po pasie startowym, 10. Konstrukcyjny ciężar załadowanego statku powietrznego bez paliwa
Ćwiczenie 2. - Informacje o załadunku i pasażerach
Ćwiczenie 2. - Informacje o załadunku i pasażerach2DfqjxoH6e
RgwLQoLsyQyoJ
Łączenie par. Określ, czy podane zdania dotyczące depeszy są prawdziwe czy fałszywe. Zaznacz Prawda albo Fałsz.. Zawiera informację o rejsie wylotowym. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Zawiera informację o rejsie przylotowym. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Zawiera informuję o ilości cateringu na pokładzie. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Zawiera informację o ilości pasażerów. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Zawiera informację o ilości paliwa w zbiornikach samolotu. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Zawiera informację o ilości bagażu. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Zawiera informację o rozpiętości skrzydeł samolotu. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Zawiera znaki rejestracyjne samolotu. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Zawiera informację o materiałach niebezpiecznych. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Zawiera informację o rozmieszczeniu bagażu w lukach. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Zawiera informację o ilości kamizelek ratunkowych na pokładzie. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
Łączenie par. Określ, czy podane zdania dotyczące depeszy są prawdziwe czy fałszywe. Zaznacz Prawda albo Fałsz.. Zawiera informację o rejsie wylotowym. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Zawiera informację o rejsie przylotowym. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Zawiera informuję o ilości cateringu na pokładzie. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Zawiera informację o ilości pasażerów. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Zawiera informację o ilości paliwa w zbiornikach samolotu. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Zawiera informację o ilości bagażu. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Zawiera informację o rozpiętości skrzydeł samolotu. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Zawiera znaki rejestracyjne samolotu. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Zawiera informację o materiałach niebezpiecznych. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Zawiera informację o rozmieszczeniu bagażu w lukach. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Zawiera informację o ilości kamizelek ratunkowych na pokładzie. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
Ćwiczenie 3. - Obieg dokumentów na lotnisku
Ćwiczenie 3. - Obieg dokumentów na lotnisku2DfqjxoH6e
level=2R1Yrd3Ry6GNLI
Uzupełnij luki w opisach dokumentacji. Przeciągnij odpowiedni kafelek na lukę lub edytuj lukę i wybierz odpowiednią propozycję z listy rozwijalnej. to przepisy dotyczące transportu materiałów 1. Żeglugi, 2. bagażu, 3. paliwa, 4. bagaże, 5. pasażerów, 6. przylotowym, 7. , 8. ciężkości, 9. , 10. niebezpiecznych w międzynarodowym transporcie lotniczym.
Depesza Load Message zawiera wszystkie niezbędne informacje o rejsie 1. Żeglugi, 2. bagażu, 3. paliwa, 4. bagaże, 5. pasażerów, 6. przylotowym, 7. , 8. ciężkości, 9. , 10. niebezpiecznych.
Wyważenie samolotu to czynność polegająca na określeniu położenia środka 1. Żeglugi, 2. bagażu, 3. paliwa, 4. bagaże, 5. pasażerów, 6. przylotowym, 7. , 8. ciężkości, 9. , 10. niebezpiecznych samolotu po załadowaniu.
Zero Fuel Weight to konstrukcyjny ciężar załadowanego statku powietrznego bez 1. Żeglugi, 2. bagażu, 3. paliwa, 4. bagaże, 5. pasażerów, 6. przylotowym, 7. , 8. ciężkości, 9. , 10. niebezpiecznych.
Luk bagażowy to pomieszczenie samolotu, w którym podczas lotu przechowywane są 1. Żeglugi, 2. bagażu, 3. paliwa, 4. bagaże, 5. pasażerów, 6. przylotowym, 7. , 8. ciężkości, 9. , 10. niebezpiecznych pasażerów.
Uzupełnij luki w opisach dokumentacji. Przeciągnij odpowiedni kafelek na lukę lub edytuj lukę i wybierz odpowiednią propozycję z listy rozwijalnej. to przepisy dotyczące transportu materiałów 1. Żeglugi, 2. bagażu, 3. paliwa, 4. bagaże, 5. pasażerów, 6. przylotowym, 7. , 8. ciężkości, 9. , 10. niebezpiecznych w międzynarodowym transporcie lotniczym.
Depesza Load Message zawiera wszystkie niezbędne informacje o rejsie 1. Żeglugi, 2. bagażu, 3. paliwa, 4. bagaże, 5. pasażerów, 6. przylotowym, 7. , 8. ciężkości, 9. , 10. niebezpiecznych.
Wyważenie samolotu to czynność polegająca na określeniu położenia środka 1. Żeglugi, 2. bagażu, 3. paliwa, 4. bagaże, 5. pasażerów, 6. przylotowym, 7. , 8. ciężkości, 9. , 10. niebezpiecznych samolotu po załadowaniu.
Zero Fuel Weight to konstrukcyjny ciężar załadowanego statku powietrznego bez 1. Żeglugi, 2. bagażu, 3. paliwa, 4. bagaże, 5. pasażerów, 6. przylotowym, 7. , 8. ciężkości, 9. , 10. niebezpiecznych.
Luk bagażowy to pomieszczenie samolotu, w którym podczas lotu przechowywane są 1. Żeglugi, 2. bagażu, 3. paliwa, 4. bagaże, 5. pasażerów, 6. przylotowym, 7. , 8. ciężkości, 9. , 10. niebezpiecznych pasażerów.
Ćwiczenie 4. - Klasyfikacja statków powietrznych
Ćwiczenie 4. - Klasyfikacja statków powietrznych3DcZ0vZoyH
level=3RYrY42K5h3pWg
Klasyfikacja statków powietrznych zależna jest od rozpiętości skrzydeł. Przyporządkuj literę kodu statku powietrznego do odpowiadającej rozpiętości skrzydeł.
Klasyfikacja statków powietrznych zależna jest od rozpiętości skrzydeł. Przyporządkuj literę kodu statku powietrznego do odpowiadającej rozpiętości skrzydeł.