Procedura brakowania dokumentacji niearchiwalnej81280Brawo! Udało Ci się zaliczyć test, co znaczy, że posiadasz wiedzę z zakresu procedury brakowania dokumentacji archiwalnej.Niestety, nie udało Ci się zaliczyć testu. Wróć do sekwencji filmowych ,,Procedura brakowania dokumentacji niearchiwalnej'' dostępnych w tym e‑materiale i spróbuj rozwiązać test jeszcze raz.
Test
Procedura brakowania dokumentacji niearchiwalnej
Test z pytaniami jednokrotnego- i wielokrotnego wyboru.
Liczba pytań:
8
Limit czasu:
12 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Procedura brakowania dokumentacji niearchiwalnej
Pytanie
1/8
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Co to jest higrometr? Wskaż prawidłową odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. Przyrząd służący do badania wilgotności powietrza., 2. Przyrząd służący do badania temperatury powietrza., 3. Przyrząd służący do badania ciśnienia atmosferycznego.
Co to jest rewers archiwalno-biblioteczny? Wskaż prawidłową odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. Dokument potwierdzający wypożyczenie materiałów archiwalnych., 2. Dokument służący do rejestracji akt., 3. Dokument służący do łączenia i przekazywania akt.
Co to jest brakowanie dokumentacji niearchiwalnej? Wskaż prawidłową odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. Wydzielenie i przekazywanie do zniszczenia akt, których termin przechowywania upłynął oraz po uznaniu przez organ lub jednostkę organizacyjną, że dokumentacja niearchiwalna utraciła dla nich znaczenie., 2. Wydzielanie tej dokumentacji niearchiwalnej, której okres upłynął., 3. Uzupełnianie dokumentacji o brakujące pisma.
Jaką literą jest oznaczona dokumentacja archiwalna? Wskaż prawidłową odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. A, 2. B, 3. C
Jakimi symbolami oznaczona jest dokumentacja niearchiwalna? Wskaż wszystkie prawidłowe odpowiedzi. Możliwe odpowiedzi: 1. B, Bc, 2. BE, 3. AB
Czym charakteryzują się dokumenty oznaczone jako BC? Wskaż wszystkie prawidłowe odpowiedzi. Możliwe odpowiedzi: 1. Są krótkotrwałe., 2. Gdy się przeterminują, mogą ulec zniszczeniu., 3. Po określonej liczbie lat zostają poddane ekspertyzie i mogą zmienić klasyfikację na A.
Na czyj wniosek odbywa się brakowanie akt? Wskaż prawidłową odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. Kierownika jednostki., 2. Osoby zarządzającej archiwum., 3. Sekretarza lub głównej księgowej.
Jaka jest pierwsza rzecz, jaką należy zrobić w przypadku brakowania akt? Wskaż prawidłową odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. Powołanie komisji, w której skład wchodzi przewodniczący wyznaczony przez kierownika danej jednostki organizacyjnej, przedstawiciel komórki organizacyjnej, której akta będą brakowane oraz archiwista., 2. Powołanie komisji, w której skład wchodzi przewodniczący wyznaczony przez sekretarza danej jednostki organizacyjnej, przedstawiciel komórki organizacyjnej, której akta będą brakowane oraz archiwista., 3. Powołanie komisji, w której skład wchodzi przewodniczący wyznaczony przez kierownika danej jednostki organizacyjnej oraz archiwista.
2. Brakowanie akt
2. Brakowanie aktDqEHoNJ0o
RXd0yZkxSoBPS2
Uzupełnij zdania. Pomocnym dokumentem przy brakowaniu jest 1. protokołu, 2. członków komisji, 3. członkowie komisji, 4. spis zdawczo-odbiorczy, 5. spisu akt wybrakowanych, 6. spisie zdawczo-odbiorczym, 7. kierownik danej jednostki, 8. właściwego archiwum, 9. protokół, 10. wykazu akty, 11. wykaz akt, 12. spis akt wybrakowanych, 13. kierownika danej jednostki, 14. spisu zdawczo-odbiorczych, 15. wniosek o wybrakowanie akt, 16. spisie akt wybrakowanych.
Brakowanie rozpoczyna się od przeglądu 1. protokołu, 2. członków komisji, 3. członkowie komisji, 4. spis zdawczo-odbiorczy, 5. spisu akt wybrakowanych, 6. spisie zdawczo-odbiorczym, 7. kierownik danej jednostki, 8. właściwego archiwum, 9. protokół, 10. wykazu akty, 11. wykaz akt, 12. spis akt wybrakowanych, 13. kierownika danej jednostki, 14. spisu zdawczo-odbiorczych, 15. wniosek o wybrakowanie akt, 16. spisie akt wybrakowanych i wydzielenie tych, których termin już minął.
Komisja sporządza 1. protokołu, 2. członków komisji, 3. członkowie komisji, 4. spis zdawczo-odbiorczy, 5. spisu akt wybrakowanych, 6. spisie zdawczo-odbiorczym, 7. kierownik danej jednostki, 8. właściwego archiwum, 9. protokół, 10. wykazu akty, 11. wykaz akt, 12. spis akt wybrakowanych, 13. kierownika danej jednostki, 14. spisu zdawczo-odbiorczych, 15. wniosek o wybrakowanie akt, 16. spisie akt wybrakowanych, który zawiera akta przewidziane do wybrakowania. Następnie sporządzany jest 1. protokołu, 2. członków komisji, 3. członkowie komisji, 4. spis zdawczo-odbiorczy, 5. spisu akt wybrakowanych, 6. spisie zdawczo-odbiorczym, 7. kierownik danej jednostki, 8. właściwego archiwum, 9. protokół, 10. wykazu akty, 11. wykaz akt, 12. spis akt wybrakowanych, 13. kierownika danej jednostki, 14. spisu zdawczo-odbiorczych, 15. wniosek o wybrakowanie akt, 16. spisie akt wybrakowanych oraz spis akt wybrakowanych.
Protokół podpisują 1. protokołu, 2. członków komisji, 3. członkowie komisji, 4. spis zdawczo-odbiorczy, 5. spisu akt wybrakowanych, 6. spisie zdawczo-odbiorczym, 7. kierownik danej jednostki, 8. właściwego archiwum, 9. protokół, 10. wykazu akty, 11. wykaz akt, 12. spis akt wybrakowanych, 13. kierownika danej jednostki, 14. spisu zdawczo-odbiorczych, 15. wniosek o wybrakowanie akt, 16. spisie akt wybrakowanych oraz 1. protokołu, 2. członków komisji, 3. członkowie komisji, 4. spis zdawczo-odbiorczy, 5. spisu akt wybrakowanych, 6. spisie zdawczo-odbiorczym, 7. kierownik danej jednostki, 8. właściwego archiwum, 9. protokół, 10. wykazu akty, 11. wykaz akt, 12. spis akt wybrakowanych, 13. kierownika danej jednostki, 14. spisu zdawczo-odbiorczych, 15. wniosek o wybrakowanie akt, 16. spisie akt wybrakowanych.
Akta przekazane do zniszczenia ujmuje się w 1. protokołu, 2. członków komisji, 3. członkowie komisji, 4. spis zdawczo-odbiorczy, 5. spisu akt wybrakowanych, 6. spisie zdawczo-odbiorczym, 7. kierownik danej jednostki, 8. właściwego archiwum, 9. protokół, 10. wykazu akty, 11. wykaz akt, 12. spis akt wybrakowanych, 13. kierownika danej jednostki, 14. spisu zdawczo-odbiorczych, 15. wniosek o wybrakowanie akt, 16. spisie akt wybrakowanych w trzech egzemplarzach. Protokół razem ze spisem akt wybrakowanych przesyła się do 1. protokołu, 2. członków komisji, 3. członkowie komisji, 4. spis zdawczo-odbiorczy, 5. spisu akt wybrakowanych, 6. spisie zdawczo-odbiorczym, 7. kierownik danej jednostki, 8. właściwego archiwum, 9. protokół, 10. wykazu akty, 11. wykaz akt, 12. spis akt wybrakowanych, 13. kierownika danej jednostki, 14. spisu zdawczo-odbiorczych, 15. wniosek o wybrakowanie akt, 16. spisie akt wybrakowanych w celu uzyskania zgody na ich zniszczenie.
Uzupełnij zdania. Pomocnym dokumentem przy brakowaniu jest 1. protokołu, 2. członków komisji, 3. członkowie komisji, 4. spis zdawczo-odbiorczy, 5. spisu akt wybrakowanych, 6. spisie zdawczo-odbiorczym, 7. kierownik danej jednostki, 8. właściwego archiwum, 9. protokół, 10. wykazu akty, 11. wykaz akt, 12. spis akt wybrakowanych, 13. kierownika danej jednostki, 14. spisu zdawczo-odbiorczych, 15. wniosek o wybrakowanie akt, 16. spisie akt wybrakowanych.
Brakowanie rozpoczyna się od przeglądu 1. protokołu, 2. członków komisji, 3. członkowie komisji, 4. spis zdawczo-odbiorczy, 5. spisu akt wybrakowanych, 6. spisie zdawczo-odbiorczym, 7. kierownik danej jednostki, 8. właściwego archiwum, 9. protokół, 10. wykazu akty, 11. wykaz akt, 12. spis akt wybrakowanych, 13. kierownika danej jednostki, 14. spisu zdawczo-odbiorczych, 15. wniosek o wybrakowanie akt, 16. spisie akt wybrakowanych i wydzielenie tych, których termin już minął.
Komisja sporządza 1. protokołu, 2. członków komisji, 3. członkowie komisji, 4. spis zdawczo-odbiorczy, 5. spisu akt wybrakowanych, 6. spisie zdawczo-odbiorczym, 7. kierownik danej jednostki, 8. właściwego archiwum, 9. protokół, 10. wykazu akty, 11. wykaz akt, 12. spis akt wybrakowanych, 13. kierownika danej jednostki, 14. spisu zdawczo-odbiorczych, 15. wniosek o wybrakowanie akt, 16. spisie akt wybrakowanych, który zawiera akta przewidziane do wybrakowania. Następnie sporządzany jest 1. protokołu, 2. członków komisji, 3. członkowie komisji, 4. spis zdawczo-odbiorczy, 5. spisu akt wybrakowanych, 6. spisie zdawczo-odbiorczym, 7. kierownik danej jednostki, 8. właściwego archiwum, 9. protokół, 10. wykazu akty, 11. wykaz akt, 12. spis akt wybrakowanych, 13. kierownika danej jednostki, 14. spisu zdawczo-odbiorczych, 15. wniosek o wybrakowanie akt, 16. spisie akt wybrakowanych oraz spis akt wybrakowanych.
Protokół podpisują 1. protokołu, 2. członków komisji, 3. członkowie komisji, 4. spis zdawczo-odbiorczy, 5. spisu akt wybrakowanych, 6. spisie zdawczo-odbiorczym, 7. kierownik danej jednostki, 8. właściwego archiwum, 9. protokół, 10. wykazu akty, 11. wykaz akt, 12. spis akt wybrakowanych, 13. kierownika danej jednostki, 14. spisu zdawczo-odbiorczych, 15. wniosek o wybrakowanie akt, 16. spisie akt wybrakowanych oraz 1. protokołu, 2. członków komisji, 3. członkowie komisji, 4. spis zdawczo-odbiorczy, 5. spisu akt wybrakowanych, 6. spisie zdawczo-odbiorczym, 7. kierownik danej jednostki, 8. właściwego archiwum, 9. protokół, 10. wykazu akty, 11. wykaz akt, 12. spis akt wybrakowanych, 13. kierownika danej jednostki, 14. spisu zdawczo-odbiorczych, 15. wniosek o wybrakowanie akt, 16. spisie akt wybrakowanych.
Akta przekazane do zniszczenia ujmuje się w 1. protokołu, 2. członków komisji, 3. członkowie komisji, 4. spis zdawczo-odbiorczy, 5. spisu akt wybrakowanych, 6. spisie zdawczo-odbiorczym, 7. kierownik danej jednostki, 8. właściwego archiwum, 9. protokół, 10. wykazu akty, 11. wykaz akt, 12. spis akt wybrakowanych, 13. kierownika danej jednostki, 14. spisu zdawczo-odbiorczych, 15. wniosek o wybrakowanie akt, 16. spisie akt wybrakowanych w trzech egzemplarzach. Protokół razem ze spisem akt wybrakowanych przesyła się do 1. protokołu, 2. członków komisji, 3. członkowie komisji, 4. spis zdawczo-odbiorczy, 5. spisu akt wybrakowanych, 6. spisie zdawczo-odbiorczym, 7. kierownik danej jednostki, 8. właściwego archiwum, 9. protokół, 10. wykazu akty, 11. wykaz akt, 12. spis akt wybrakowanych, 13. kierownika danej jednostki, 14. spisu zdawczo-odbiorczych, 15. wniosek o wybrakowanie akt, 16. spisie akt wybrakowanych w celu uzyskania zgody na ich zniszczenie.
3. Wnioski, zgody, ekspertyzy
3. Wnioski, zgody, ekspertyzyDqEHoNJ0o
R16KVf0G5yThA3
Łączenie par. Oceń prawdziwość zdań.. Kierownik jednostki, której dokumenty dotyczą, wydaje zgodę na zniszczenie akt.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Wniosek na wydanie zgody na brakowanie dokumentacji niearchiwalnej nie musi zawierać informacji o rodzaju dokumentacji niearchiwalnej. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Wniosek o wydanie zgody na brakowanie dokumentacji niearchiwalnej zawiera oświadczenie o upływie okresu przechowywania dokumentacji niearchiwalnej oraz o utracie jej znaczenia.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. W trakcie ekspertyzy archiwalnej archiwiści państwowi mogą przekwalifikować brakowaną dokumentację do materiałów archiwalnych kat. A. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Do momentu uzyskania zgody na brakowanie dokumentacji niearchiwalnej ze strony archiwum państwowego, zgłoszonej we wniosku dokumentacji niearchiwalnej nie należy przechowywać w archiwum zakładowym. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
Łączenie par. Oceń prawdziwość zdań.. Kierownik jednostki, której dokumenty dotyczą, wydaje zgodę na zniszczenie akt.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Wniosek na wydanie zgody na brakowanie dokumentacji niearchiwalnej nie musi zawierać informacji o rodzaju dokumentacji niearchiwalnej. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Wniosek o wydanie zgody na brakowanie dokumentacji niearchiwalnej zawiera oświadczenie o upływie okresu przechowywania dokumentacji niearchiwalnej oraz o utracie jej znaczenia.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. W trakcie ekspertyzy archiwalnej archiwiści państwowi mogą przekwalifikować brakowaną dokumentację do materiałów archiwalnych kat. A. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Do momentu uzyskania zgody na brakowanie dokumentacji niearchiwalnej ze strony archiwum państwowego, zgłoszonej we wniosku dokumentacji niearchiwalnej nie należy przechowywać w archiwum zakładowym. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz