E-materiały do kształcenia zawodowego

Udzielanie informacji turystycznej

HGT.08. Obsługa klienta oraz rozliczanie imprez i usług turystycznych - Technik organizacji turystyki 422104

Netografia i bibliografia

Netografia:

  • Źródło: Strona internetowa Departamentu Turystyki Ministerstwa Sportu i Turystyki, https://www.gov.pl/ [dostęp 30.03.2023 r.].

  • Źródło: Strona internetowa ISAP Internetowy System Aktów Prawnych, Ustawa z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznychhttps://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20170002361/U/D20172361Lj.pdf [dostęp 30.03.2023 r.].

  • Źródło: Strona internetowa ISAP Internetowy System Aktów Prawnych, Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych, https://www.gov.pl/ [dostęp 30.03.2023 r.].

  • Źródło: Strona internetowa ISAP Internetowy System Aktów Prawnych, Ustawa z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, https://www.gov.pl/ [dostęp 30.03.2023 r.].

  • Źródło: Strona internetowa Poradnik Przedsiębiorcy, Obowiązek informacyjny biura podróży względem klientów, https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-obowiazek-informacyjny-biura-podrozy [dostęp 30.03.2023 r.].

  • Źródło: Strona internetowa Polskiej Izby Turystyki, http://www.pit.org.pl/ [dostęp 30.03.2023 r.].

  • Źródło: Strona internetowa Wiadomości Turystycznych, miesięcznika branży turystycznej, http://www.wiadomosciturystyczne.pl/ [dostęp 30.03.2023 r.].

  • Źródło: Strona internetowa Turystyka, portal branży turystycznej i hotelarskiej, https://turystyka.rp.pl/ [dostęp 30.03.2023 r.].

  • Źródło: Strona internetowa WASZA TURYSTYKA, portal branży turystycznej i hotelarskiej, https://www.waszaturystyka.pl/ [dostęp 30.03.2023 r.].

  • Źródło: Strona internetowa TUR‑INFO.PL, serwis informacji turystycznej, http://www.tur-info.pl/ [dostęp 30.03.2023 r.].

  • Źródło: Strona internetowa ngo.pl, Polska Federacja Pilotażu i Przewodnictwa, https://spis.ngo.pl/158571-polska-federacja-pilotazu-i-przewodnictwa [dostęp 30.03.2023 r.].

  • Źródło: Strona internetowa Tourist Consulting Doradztwo‑Analizy‑Projekty‑Szkolenia, http://www.ekspert.turystyka.pl/ [dostęp 30.03.2023 r.].

  • Źródło: Strona internetowa Instytut Turystyki w Krakowie, http://www.itk.krakow.pl/ [dostęp 30.03.2023 r.].

  • Źródło: Strona internetowa Polskiej Organizacji Turystycznej, https://www.gov.pl/ [dostęp 30.03.2023 r.].

  • Źródło: Strona internetowa TURYSTYKA W POLSCE, https://www.izbyturystyki.pl/ [dostęp 30.03.2023 r.].

  • Źródło: Strona internetowa UNWTO, World Tourism Organization, Światowa Organizacja Turystyki, https://www.unwto.org/ [dostęp 30.03.2023 r.].

  • Źródło: Strona internetowa sj.wne.sggw.pl, Agnieszka Werenowska, Narzędzia marketingowe w promocji biura turystycznego, http://sj.wne.sggw.pl/pdf/TIRR_2016_n5_s139.pdf [dostęp 30.03.2023 r.]. Plik pdf o rozmiarze 190 KB w języku polskim.

  • Źródło: Strona internetowa Polskiej Organizacji Turystycznej, Polski System Informacji Turystycznej, https://www.pot.gov.pl [dostęp 30.03.2023 r.].

Bibliografia:

  • Bożena Alejziak, Nowoczesne biuro w przedsiębiorstwie turystycznym i hotelarskim, Albis, Kraków 2013.

  • Izabela Dembińska‑Cyran, Joanna Hołub‑Iwan, Józef Perenc, Zarządzanie relacjami z klientem, Dilfin, Warszawa 2004.

  • Władysław W. Gaworecki, Turystyka, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010.

  • Marcin Gębarowski, Współczesne targi, Regan Press, Gdańsk 2010.

  • Marcin Gębarowski, Targi jako narzędzie aktywności marketingowej instytucji naukowych i badawczych, Prace Instytutu Lotnictwa nr 1, 2012, str. 81‑100.

  • Maria Napiórkowska‑Gzula, Barbara Steblik, Przygotowanie imprez i usług turystycznych. Część 2, WSiP, Warszawa 2022.

  • Maria Napiórkowska‑Gzula, Barbara Steblik, Przygotowanie imprez i usług turystycznych. Część 1, WSiP, Warszawa 2023.

  • Jacek Kaczmarek, Andrzej Stasiak, Bogdan Włodarczyk, Produkt turystyczny, Turystyka i Hotelarstwo nr 1, 2002, str. 33‑54.

  • Zygmunt Kruczek, Bartłomiej Walas, Promocja i informacja turystyczna, Proksenia, Kraków 2004.

  • Zygmunt Kruczek, Piotr Zmyślony, Regiony turystyczne, Proksenia, Kraków 2014.

  • Włodzimierz Kurek, Turystyka, PWN, Warszawa 2007.

  • Beata Meyer, Obsługa uczestników turystyki i rekreacji. Wybrane aspekty, Difin, Warszawa 2015.

  • Iwona Michniewicz, Maria Peć, Turystyka. Tom V. Organizacja imprez i usług turystycznych. Podręcznik część 2, WSiP, Warszawa 2013.

  • Obsługa ruchu turystycznego, pod red. Zygmunta Kruczka, Proksenia, Kraków 2012.

  • Aleksander Panasiuk, Jakość usług turystycznych, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2007.

  • Aleksander Panasiuk, Gospodarka turystyczna, PWN, Warszawa 2008.

  • Aleksander Panasiuk, Informacja Turystyczna, C.H. Beck, Warszawa 2010.

  • Polski System Informacji Turystycznej, pod red. Michała Bucholtza, Polska Organizacja Turystyczna, Warszawa 2010.

  • Rynek turystyczny. Studium strukturalne, pod red. Aleksandra Panasiuka, Dilfin, Warszawa 2014.

  • Leszek Rudnicki, Zachowania konsumentów na rynku turystycznym, Proksenia, Kraków 2010.

  • Tajemniczy klient w jednostce Informacji Turystycznej – raport z badań dla Polskiej Organizacji Turystycznej, Agencja Badawcza COGNITIVA, Poznań 2019.

  • Tajemniczy klient w jednostce Informacji Turystycznej – raport z badań dla Polskiej Organizacji Turystycznej, Agencja Badawcza COGNITIVA, Poznań 2021.