Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Scenariusz lekcji - A day with Sting (Top Musicians 8)

dla gimnazjum i liceum - poziom intermediate

1. Cele lekcji

a) Wiadomości
Jest to ósmy z serii scenariuszów „Top Musicians” poświęconych słynnym artystom krajów anglojęzycznych. Tym razem lekcja poświęcona jest słynnemu brytyjskiemu artyście - Stingowi.
Celem lekcji jest ćwiczenie umiejętności czytania oraz słuchania ze zrozumieniem. Temat lekcji - legenda Stinga, historia jego życia i kariery, działa nie tylko przyciągająco na uczniów i zachęca ich do pracy, ale jest również ważnym elementem współczesnej historii i kultury Wielkiej Brytanii. Pracując z naturalnym tekstem oraz ze słynną piosenką wokalisty („Fragile”), uczniowie ćwiczą praktyczne zastosowanie języka angielskiego.

b) Umiejętności

Uczniowie ćwiczą umiejętność mówienia - biorąc udział w krótkiej rozmowie z nauczycielem na temat Stinga, jego kariery i osobowości. Pomocą w rozwinięciu rozmowy są pytania zadawane przez nauczyciela.

Ćwiczona jest również umiejętność rozumienia tekstu czytanego (czytanie w celu zrozumienia informacji szczegółowych) - w drugiej części lekcji uczniowie, podzieleni na dwie grupy, czytają fragmenty reportażu poświęconemu pracy Stinga.

Następnie łączą wybrane z tekstu słowa z ich definicjami. Tu ćwiczona jest umiejętność czytania ze zrozumieniem szczegółów.

Kolejnym zadaniem jest zrelacjonowanie przeczytanego fragmentu raportu grupie przeciwnej.

Ostatnia część lekcji poświęcona jest na ćwiczenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem - słuchając piosenki „Fragile” uczniowie uzupełniają luki w jej tekście usłyszanymi słowami.

2. Metoda i forma pracy

W pierwszej części lekcji uczniowie pracują jako jedna grupa - rozmawiają z nauczycielem na temat słynnego muzyka, Stinga. Odpowiadają na pytania zadane przez prowadzącego.

Następnie uczniowie pracują w parach - czytają fragmenty reportażu poświęconego Stingowi.
Po wykonaniu tego zadania, łączą wybrane z tekstu słowa z ich definicjami.

Wybrane przez nauczyciela pojedyncze osoby mają za zadanie zreferować grupie przeciwnej przeczytany tekst.

W ostatniej części lekcji, podczas słuchania, uczniowie pracują nadal samodzielnie - słuchają piosenki „Fragile” i uzupełniają luki usłyszanymi słowami.

3. Środki dydaktyczne

Ćwiczenia zawarte w karcie pracy ucznia: 2 zestawy tekstów (dla dwóch grup) wraz z ćwiczeniami; nagranie piosenki Stinga- „Fragile” oraz test tej piosenki zawierający luki do uzupełniania; zdjęcie Stinga

4. Przebieg lekcji

a. Faza przygotowawcza

Nauczyciel wprowadza uczniów w temat. Pokazuje im zdjęcie prezentujące postać Stinga. Następnie zadaje kilka pytań, takich jak:

Who is Sting?
What is he famous for?
What kind of music does he play?
What instrument does he play?
Where is he from?
When was he born?
What songs performed by Sting do you know?
Would you like to spend a day with Sting? Why?

b. Faza realizacyjna

READING FOR THE GIST - Uczniowie, podzieleni na dwie grupy, otrzymują teksty do przeczytania. Zapoznają się z fragmentami reportażu poświęconego pracy Stinga.

READING FOR SPECIFIC INFORMATION - Następnie uczniowie łączą wypisane z tekstu nowe słowa z ich definicjami. Ćwiczenie wykonują w parach.

WRITING, SPEAKING - Każda z grup przygotowuje krótki wykaz najważniejszych informacji zawartych w przeczytanym przez nich tekście. Następnie kilka osób z grupy (wybranych przez nauczyciela) opowiada treść przeczytanego tekstu drugiej grupie. Druga grupa robi notatki a następnie (znów wybrane przez nauczyciela) osoby opowiadają, co zapamiętały z prezentacji.

c. Faza podsumowująca

LISTENING, WRITING - Pracując samodzielnie, uczniowie słuchają piosenki „Fragile” Stinga i uzupełniają luki w jej tekście usłyszanymi słowami i zwrotami.

5. Załączniki

Karta pracy ucznia
Zawiera ćwiczenia opisane w scenariuszu - 2 zestawy tekstów (dla dwóch grup) wraz z ćwiczeniami; oraz tekst piosenki „Fragile” z lukami.

Scenariusz do pracy z uczniem Zawiera klucz do wszystkich ćwiczeń oraz pytania do zadania uczniom.

6. Czas trwania lekcji

45 minut

7. Uwagi do scenariusza

Zaleca się wykorzystanie karty pracy ucznia oraz szablonu do pracy z uczniem.
Jest to ósmy z serii scenariuszów „Top Musicians” poświęconych słynnym artystom krajów anglojęzycznych.

R11aoGWndXIEc

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 37.00 KB w języku polskim