A word of animals

1. Cele lekcji

a) Wiadomości

Uczniowie znają nazwy zwierząt.

b) Umiejętności

Uczniowie potrafią zapisać i wymówić poprawnie nazwy różnych zwierząt.

2. Metoda i forma pracy

Ćwiczenia, rozmowa, praca z całą i klasą oraz praca indywidualna ucznia.

3. Środki dydaktyczne

Karty pracy

4. Przebieg lekcji

a) Faza przygotowawcza

Nauczyciel podaje temat.

b) Faza realizacyjna

Nauczyciel prosi uczniów, aby narysowali w zeszycie: słonia, nosorożca, zebrę, żyrafę hipopotama, małpę, antylopę, lwa, węża, kangura, strusia, fokę pingwina, tygrysa, niedźwiedzia, misia pandę, wilka, ptaka.

Jeśli nauczyciel ma zdolności plastyczne, to rysuje zwierzęta na tablicy. Jeśli ich nie posiada, to przygotowuje rysunki zwierzą lub ich zdjęcia, które daje klasie do odrysowania.

Nauczyciel podaje uczniom nazwy zwierząt, którymi uczniowie rysunki z zaznaczeniem dzioba u ptaka, uszu u zebry, ogona lwa, łapy, rogów antylopy, skrzydeł ptaka, trąby słonia i futra (sierści) niedźwiedzia (załącznik 1).

Nauczyciel rozdaje uczniom karty pracy, z których ćwiczenia wykonują samodzielnie, a następnie poprawność sprawdzają razem z nauczycielem (załącznik 2). Jeśli uczniowie nie zdążą zrobić wszystkich ćwiczeń z karty, to ich zadaniem domowym będzie ich skończenie.

c) Faza podsumowująca

Uczniowie razem z nauczycielem wypowiadają jeszcze raz głośno w ramach utrwalenia materiału wszystkie poznane na lekcji słówka.

5. Bibliografia

Internetowy słownik polsko‑angielski: http://www.angool.com/

6. Załączniki

a) Nazwy zwierząt

Załącznik 1.

Słoń – elephant trąba - trunk

Nosorożec – rhino

Zebra – zebra uszy - ears

Wielbłąd – camel

Małpa – monkey

Antylopa – antelope rogi - horns

Żyrafa – giraffe

Lew – lion ogon – tail

Wąż – snake

Żółw – tortoise

Krokodyl – crocodile

Hipopotam – hippo

Kangur – kangaroo

Strus – ostrich

Foka – seal

Pingwin – penguin

Tygrys – Niger łapy - legs

Niedźwiadek panda – panda

Niedźwiedź – bear futro (sierść) - fur

Wilk – wolf

Ptak – bird dziób – beak skrzydła - wings

b) Karta pracy

Załącznik 2.

Ex. 1

Odpowiedz pisemnie na pytania:

  • What colour is crocodile?

  • Which animal is the tallest?

  • Which animal has a trunk?

  • What colour is zebra?

  • Which animal is long?

  • Which animal is fat?

  • Which animal has wings?

Ex. 2

Uzupełnij tekst używając podanych słów: live, gentle, 20,000, actors , Angeles, animals, can, cat

Cinema and Animals

300 animals of 143 different species .................. in moore college Park in Los ………………..

It is not a zoo, it is a school for .................. and trainers. Students come here to learn how to train .............. for the TV. The trainers say: ,,You need to be very patient and .................. to work with animals”. For the first year the students can’t touch the animals, they can only stay with them.

In the film ,, Turner and Hooch” Turner is a man, but Hooch is a dog.

In the film ,, L’ours”, the role of the animal was played by more than one bear.

The stars of the film ,, Giulietta e Romeo” are cats. Romeo is a big grey ..................., and Giulietta is a white angora cat.

You can see 8,000 mice and .......................snakes in the ,, Indiana jones” films.

(kolejność: live, Angeles, actors, animals, gentle, can, cat, 20, 000)

7. Czas trwania lekcji

45 minut

8. Uwagi do scenariusza

brak

RP6eq9hFjSXLY

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 99.27 KB w języku polskim
R8sFBCGlJtP42

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 20.50 KB w języku polskim