A word of animals
A word of animals
1. Cele lekcji
a) Wiadomości
Uczniowie znają nazwy zwierząt.
b) Umiejętności
Uczniowie potrafią zapisać i wymówić poprawnie nazwy różnych zwierząt.
2. Metoda i forma pracy
Ćwiczenia, rozmowa, praca z całą i klasą oraz praca indywidualna ucznia.
3. Środki dydaktyczne
Karty pracy
4. Przebieg lekcji
a) Faza przygotowawcza
Nauczyciel podaje temat.
b) Faza realizacyjna
Nauczyciel prosi uczniów, aby narysowali w zeszycie: słonia, nosorożca, zebrę, żyrafę hipopotama, małpę, antylopę, lwa, węża, kangura, strusia, fokę pingwina, tygrysa, niedźwiedzia, misia pandę, wilka, ptaka.
Jeśli nauczyciel ma zdolności plastyczne, to rysuje zwierzęta na tablicy. Jeśli ich nie posiada, to przygotowuje rysunki zwierzą lub ich zdjęcia, które daje klasie do odrysowania.
Nauczyciel podaje uczniom nazwy zwierząt, którymi uczniowie rysunki z zaznaczeniem dzioba u ptaka, uszu u zebry, ogona lwa, łapy, rogów antylopy, skrzydeł ptaka, trąby słonia i futra (sierści) niedźwiedzia (załącznik 1).
Nauczyciel rozdaje uczniom karty pracy, z których ćwiczenia wykonują samodzielnie, a następnie poprawność sprawdzają razem z nauczycielem (załącznik 2). Jeśli uczniowie nie zdążą zrobić wszystkich ćwiczeń z karty, to ich zadaniem domowym będzie ich skończenie.
c) Faza podsumowująca
Uczniowie razem z nauczycielem wypowiadają jeszcze raz głośno w ramach utrwalenia materiału wszystkie poznane na lekcji słówka.
5. Bibliografia
Internetowy słownik polsko‑angielski: http://www.angool.com/
6. Załączniki
a) Nazwy zwierząt
Załącznik 1.
Słoń – elephant trąba - trunk
Nosorożec – rhino
Zebra – zebra uszy - ears
Wielbłąd – camel
Małpa – monkey
Antylopa – antelope rogi - horns
Żyrafa – giraffe
Lew – lion ogon – tail
Wąż – snake
Żółw – tortoise
Krokodyl – crocodile
Hipopotam – hippo
Kangur – kangaroo
Strus – ostrich
Foka – seal
Pingwin – penguin
Tygrys – Niger łapy - legs
Niedźwiadek panda – panda
Niedźwiedź – bear futro (sierść) - fur
Wilk – wolf
Ptak – bird dziób – beak skrzydła - wings
b) Karta pracy
Załącznik 2.
Ex. 1
Odpowiedz pisemnie na pytania:
What colour is crocodile?
Which animal is the tallest?
Which animal has a trunk?
What colour is zebra?
Which animal is long?
Which animal is fat?
Which animal has wings?
Ex. 2
Uzupełnij tekst używając podanych słów: live, gentle, 20,000, actors , Angeles, animals, can, cat
Cinema and Animals
300 animals of 143 different species .................. in moore college Park in Los ………………..
It is not a zoo, it is a school for .................. and trainers. Students come here to learn how to train .............. for the TV. The trainers say: ,,You need to be very patient and .................. to work with animals”. For the first year the students can’t touch the animals, they can only stay with them.
In the film ,, Turner and Hooch” Turner is a man, but Hooch is a dog.
In the film ,, L’ours”, the role of the animal was played by more than one bear.
The stars of the film ,, Giulietta e Romeo” are cats. Romeo is a big grey ..................., and Giulietta is a white angora cat.
You can see 8,000 mice and .......................snakes in the ,, Indiana jones” films.
(kolejność: live, Angeles, actors, animals, gentle, can, cat, 20, 000)
7. Czas trwania lekcji
45 minut
8. Uwagi do scenariusza
brak