Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Aktywność fizyczna dla każdego

Opis projektu edukacyjnego z wychowania fizycznego, IV etap edukacyjny

–––––––––––––––––––––––––––––––––

Wymagania szczegółowe:

1. Diagnoza sprawności i aktywności fizycznej oraz rozwoju fizycznego. Uczeń:

1.3 Uczeń omawia zalecenia dotyczące aktywności fizycznej w zależności od płci, okresu życia i rodzaju pracy zawodowej

1.4 Uczeń wymienia czynniki wpływające na podejmowanie aktywności fizycznej zależne od rodziny, kolegów, mediów i społeczności lokalnej

Czas trwania projektu: 5 tygodni (od ostatniego tygodnia września)

Uczestnicy projektu:

  • realizatorzy – uczniowie klasy II

  • beneficjanci – wszyscy uczniowie szkoły, rodzice

Cele projektu

Uczeń

w zakresie wiadomości:

  • zna czynniki wpływające na podejmowanie aktywności fizycznej zależne od rodziny
    i kolegów

  • wie, jaki wpływ na podejmowanie aktywności fizycznej mają media i społeczność lokalna

  • zna zalecenia dotyczące aktywności fizycznej dla młodzieży i dorosłych

  • poznaje nowe miejsca do uprawiania aktywności

w zakresie umiejętności:

  • tłumaczy zależność podejmowania aktywności fizycznej od rodziny , kolegów
    i mediów

  • wykorzystuje technikę ankietowania

  • doskonali umiejętność pracy zespołowej

  • bierze udział w dyskusji

  • poszukuje informacji i je analizuje

  • promuje aktywne spędzanie czasu wolnego

w zakresie postaw:

  • rozumie konieczność podejmowania regularnej aktywności fizycznej dostosowanej do płci i wieku

  • wykazuje gotowość do uczestnictwa w działaniu zespołowym

Liczba i wielkość zespołów uczniowskich:

Projekt realizują uczniowie jednej klasy drugiej (max. 26 osób). Uczniowie dobierają się
w 4 zespoły zadaniowe.

Zadania dla zespołów:

zespół I – aktywność fizyczna w zależności od płci i wieku

  • Przygotowanie ankiety dla uczniów z zestawem pytań odnośnie podejmowania przez nich aktywności fizycznej i przeprowadzenie jej wśród uczniów klas pierwszych.

  • Wyszukanie informacji w wybranych dostępnych źródłach na temat zaleceń dotyczących aktywności fizycznej dziewcząt i chłopców 16‑18 letnich.

  • Opracowanie zestawów ćwiczeń dla uczniów szkoły ponadgimnazjalnej z podziałem na płeć i przedstawienie ich w formie gazetki ściennej.

zespół II – aktywność fizyczna w zależności od rodzaju pracy zawodowej

  • Wyszukanie informacji w wybranych dostępnych źródłach na temat zaleceń medycznych dotyczących aktywności fizycznej osób wykonujących pracę siedzącą
    i fizyczną.

  • Przygotowanie ankiety dla rodziców z zestawem pytań odnośnie podejmowania przez nich aktywności fizycznej i przeprowadzenie jej podczas zebrań z rodzicami uczniów klas I.

  • Przygotowanie ankiety dla nauczycieli z zestawem pytań odnośnie podejmowania przez nich aktywności fizycznej.

  • Opracowanie prezentacji multimedialnej, w której będą przedstawione wyniki
    w/w badań na tle zaleceń dotyczących aktywności fizycznej osób wykonujących różny rodzaj pracy.

  • Opracowanie plakatu prezentującego wyniki przeprowadzonych badań.

zespół III – aktywność fizyczna a rodzina i koledzy

  • Przygotowanie ankiety dla uczniów na temat aktywności fizycznej w rodzinie i grupie rówieśniczej oraz przeprowadzenie jej wśród uczniów klas III.

  • Wyszukanie informacji w wybranych dostępnych źródłach na temat czynników wpływających na podejmowanie aktywności fizycznej przez młodzież.

  • Opracowanie prezentacji multimedialnej (w oparciu o wyniki ankiety oraz inne źródła) dotyczącą czynników motywujących młodzież do aktywnego trybu życia.

  • Opracowanie tekstu dotyczącego czynników motywujących młodzież do aktywnego trybu życia do przedstawienia rodzicom podczas zebrań.

zespół IV – aktywność fizyczna a media i społeczność lokalna

  • Zorganizowanie spotkania dyskusyjnego z dziennikarzem sportowym na temat wpływu sukcesów sportowych polskich sportowców na popularność danej dyscypliny sportu wśród młodzieży.

  • Rozpoznanie okolicy pod kątem działających klubów sportowych, klubów fitness oraz innych miejsc do uprawiania aktywności fizycznej i wykonanie zdjęć takich miejsc.

  • Przygotowanie prezentacji z w/w miejscami.

  • Opracowanie ulotki dla uczniów z krótkim opisem miejsc do uprawiania aktywności fizycznej w okolicy szkoły.

Wstępny harmonogram działań:

zadania

odpowiedzialni

czas/terminy

  • Wybranie jednej klasy z poziomu klas drugich.

  • I spotkanie z grupą projektową

  • omówienie założeń projektu

  • zajęcia warsztatowe wprowadzające do pracy metodą projektu edukacyjnego z wykorzystaniem materiału multimedialnego

  • omówienie i przedyskutowanie możliwych form prezentacji wyników oraz przygotowanie propozycji kryteriów oceny i samooceny

  • dyskusja na temat sposobów komunikowania się w grupach oraz uczniów z nauczycielem

  • II spotkanie z grupą projektową

  • dobieranie się w zespoły zadaniowe – przydział zadań dla poszczególnych osób

  • spisanie kontraktu

  • Zespoły realizują swoje zadania (uczniowie konsultują się między sobą i z nauczycielem według ustalonych reguł).

  • Zorganizowanie spotkania z dziennikarzem sportowym.

  • Przedstawienie na forum klasy wyników badań
    i zebranych informacji (w formie prezentacji multimedialnych i wystąpień reprezentantów zespołów), podsumowanie projektu, ocena
    i samoocena uczestników.

  • Ekspozycja gazetki ściennej, plakatów, akcja rozdawania ulotek.

  • Przekazanie informacji dla rodziców wychowawcom klas.

nauczyciel WF /koordynator projektu

nauczyciel WF /koordynator projektu

nauczyciel WF /koordynator projektu

nauczyciel WF /koordynator,

zespoły projektowe

nauczyciel WF /koordynator,

zespół IV

nauczyciel WF /koordynator,

zespoły projektowe

wszyscy uczniowie

nauczyciel WF /koordynator

ostatni tydzień września

ostatni tydzień września

45 minut

ostatni tydzień września

45 minut

dwa tygodnie października

trzeci tydzień października

ostatni tydzień października

Załączniki:

  1. Przykładowy kontrakt

KONTRAKT

Obszar umowy

Treść – postanowienia

Tytuł projektu

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA DLA KAŻDEGO

Cele projektu

Uczeń:

  • ………………

  • ………………

  • ………………

  • ………………

  • ………………

Zadania zespołów

zespół I – aktywność fizyczna w zależności od płci i wieku

  • Przygotowanie ankiety dla uczniów z zestawem pytań odnośnie podejmowania przez nich aktywności fizycznej i przeprowadzenie jej wśród uczniów klas pierwszych

  • Wyszukanie informacji w wybranych dostępnych źródłach na temat zaleceń dotyczących aktywności fizycznej dziewcząt i chłopców 16‑18 letnich

  • Opracowanie zestawów ćwiczeń dla uczniów szkoły ponadgimnazjalnej z podziałem na płeć i przedstawienie
    ich w formie gazetki ściennej

  • Opracowanie referatu na temat podejmowania aktywności fizycznej przez młodzież

zespół II – aktywność fizyczna w zależności od rodzaju pracy zawodowej

  • Wyszukanie informacji w wybranych dostępnych źródłach na temat zaleceń medycznych dotyczących aktywności fizycznej osób wykonujących pracę siedzącą i fizyczną

  • Przygotowanie ankiety dla rodziców z zestawem pytań odnośnie podejmowania przez nich aktywności fizycznej i przeprowadzenie jej podczas zebrań z rodzicami uczniów klas I

  • Przygotowanie ankiety dla nauczycieli z zestawem pytań odnośnie podejmowania przez nich aktywności fizycznej i przeprowadzenie jej podczas zebrań z rodzicami uczniów klas I

  • Opracowanie prezentacji multimedialnej, w której będą przedstawione wyniki w/w badań na tle zaleceń dotyczących aktywności fizycznej osób wykonujących różny rodzaj pracy

zespół III – aktywność fizyczna a rodzina i koledzy

  • Przygotowanie ankiety dla uczniów na temat aktywności fizycznej w rodzinie i najbliższym towarzystwie oraz przeprowadzenie jej wśród uczniów klas III

  • Wyszukanie informacji w wybranych dostępnych źródłach na temat czynników wpływających na podejmowanie aktywności fizycznej przez młodzież

  • Opracowanie prezentacji multimedialnej (w oparciu o wyniki ankiety oraz inne źródła) dotyczącą czynników motywujących młodzież do aktywnego trybu życia

  • Opracowanie tekstu dotyczącego czynników motywujących młodzież do aktywnego trybu życia do przedstawienia rodzicom podczas zebrań

zespół IV – aktywność fizyczna a media i społeczność lokalna

  • Zorganizowanie spotkania dyskusyjnego z dziennikarzem sportowym na temat wpływu sukcesów sportowych polskich sportowców na popularność danej dyscypliny sportu wśród młodzieży

  • Rozpoznanie okolicy pod kątem działających klubów sportowych, klubów fitness oraz innych miejsc do uprawiania aktywności fizycznej i wykonanie zdjęć takich miejsc

  • Przygotowanie prezentacji z w/w miejscami

  • Opracowanie ulotki dla uczniów z krótkim opisem miejsc do uprawiania aktywności fizycznej w okolicy szkoły

Sposoby komunikowania

  • Członkowie zespołów znają swoje numery telefonów i adresy
    e‑mail

  • -Każdy zespół w całości spotyka się przynajmniej jeden raz

  • Uczestnicy grup projektowych korzystają z konsultacji z nauczycielem indywidualnie lub zespołowo

Konsultacje z koordynatorem projektu

dzień tygodnia: ………………………w godzinach: …………………

miejsce:……………

Harmonogram

Zespoły:

do dnia …………………

Prezentacja wyników

Ocena za projekt

Zobowiązanie

Akceptuję treść kontraktu i przyjmuję do realizacji.

Podpisy uczniów

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

Podpis nauczyciela/ koordynatora projektu

R1MIL50gSG891

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 105.00 KB w języku polskim
RiQc7AyAAi3Kn

Pobierz załącznik

Plik ODT o rozmiarze 52.21 KB w języku polskim