Aktywność fizyczna dla każdego
Aktywność fizyczna dla każdego
Opis projektu edukacyjnego z wychowania fizycznego, IV etap edukacyjny
–––––––––––––––––––––––––––––––––
Wymagania szczegółowe:
1. Diagnoza sprawności i aktywności fizycznej oraz rozwoju fizycznego. Uczeń:
1.3 Uczeń omawia zalecenia dotyczące aktywności fizycznej w zależności od płci, okresu życia i rodzaju pracy zawodowej
1.4 Uczeń wymienia czynniki wpływające na podejmowanie aktywności fizycznej zależne od rodziny, kolegów, mediów i społeczności lokalnej
Czas trwania projektu: 5 tygodni (od ostatniego tygodnia września)
Uczestnicy projektu:
realizatorzy – uczniowie klasy II
beneficjanci – wszyscy uczniowie szkoły, rodzice
Cele projektu
Uczeń
w zakresie wiadomości:
zna czynniki wpływające na podejmowanie aktywności fizycznej zależne od rodziny
i kolegówwie, jaki wpływ na podejmowanie aktywności fizycznej mają media i społeczność lokalna
zna zalecenia dotyczące aktywności fizycznej dla młodzieży i dorosłych
poznaje nowe miejsca do uprawiania aktywności
w zakresie umiejętności:
tłumaczy zależność podejmowania aktywności fizycznej od rodziny , kolegów
i mediówwykorzystuje technikę ankietowania
doskonali umiejętność pracy zespołowej
bierze udział w dyskusji
poszukuje informacji i je analizuje
promuje aktywne spędzanie czasu wolnego
w zakresie postaw:
rozumie konieczność podejmowania regularnej aktywności fizycznej dostosowanej do płci i wieku
wykazuje gotowość do uczestnictwa w działaniu zespołowym
Liczba i wielkość zespołów uczniowskich:
Projekt realizują uczniowie jednej klasy drugiej (max. 26 osób). Uczniowie dobierają się
w 4 zespoły zadaniowe.
Zadania dla zespołów:
zespół I – aktywność fizyczna w zależności od płci i wieku
Przygotowanie ankiety dla uczniów z zestawem pytań odnośnie podejmowania przez nich aktywności fizycznej i przeprowadzenie jej wśród uczniów klas pierwszych.
Wyszukanie informacji w wybranych dostępnych źródłach na temat zaleceń dotyczących aktywności fizycznej dziewcząt i chłopców 16‑18 letnich.
Opracowanie zestawów ćwiczeń dla uczniów szkoły ponadgimnazjalnej z podziałem na płeć i przedstawienie ich w formie gazetki ściennej.
zespół II – aktywność fizyczna w zależności od rodzaju pracy zawodowej
Wyszukanie informacji w wybranych dostępnych źródłach na temat zaleceń medycznych dotyczących aktywności fizycznej osób wykonujących pracę siedzącą
i fizyczną.Przygotowanie ankiety dla rodziców z zestawem pytań odnośnie podejmowania przez nich aktywności fizycznej i przeprowadzenie jej podczas zebrań z rodzicami uczniów klas I.
Przygotowanie ankiety dla nauczycieli z zestawem pytań odnośnie podejmowania przez nich aktywności fizycznej.
Opracowanie prezentacji multimedialnej, w której będą przedstawione wyniki
w/w badań na tle zaleceń dotyczących aktywności fizycznej osób wykonujących różny rodzaj pracy.Opracowanie plakatu prezentującego wyniki przeprowadzonych badań.
zespół III – aktywność fizyczna a rodzina i koledzy
Przygotowanie ankiety dla uczniów na temat aktywności fizycznej w rodzinie i grupie rówieśniczej oraz przeprowadzenie jej wśród uczniów klas III.
Wyszukanie informacji w wybranych dostępnych źródłach na temat czynników wpływających na podejmowanie aktywności fizycznej przez młodzież.
Opracowanie prezentacji multimedialnej (w oparciu o wyniki ankiety oraz inne źródła) dotyczącą czynników motywujących młodzież do aktywnego trybu życia.
Opracowanie tekstu dotyczącego czynników motywujących młodzież do aktywnego trybu życia do przedstawienia rodzicom podczas zebrań.
zespół IV – aktywność fizyczna a media i społeczność lokalna
Zorganizowanie spotkania dyskusyjnego z dziennikarzem sportowym na temat wpływu sukcesów sportowych polskich sportowców na popularność danej dyscypliny sportu wśród młodzieży.
Rozpoznanie okolicy pod kątem działających klubów sportowych, klubów fitness oraz innych miejsc do uprawiania aktywności fizycznej i wykonanie zdjęć takich miejsc.
Przygotowanie prezentacji z w/w miejscami.
Opracowanie ulotki dla uczniów z krótkim opisem miejsc do uprawiania aktywności fizycznej w okolicy szkoły.
Wstępny harmonogram działań:
zadania | odpowiedzialni | czas/terminy |
| nauczyciel WF /koordynator projektu nauczyciel WF /koordynator projektu nauczyciel WF /koordynator projektu nauczyciel WF /koordynator, zespoły projektowe nauczyciel WF /koordynator, zespół IV nauczyciel WF /koordynator, zespoły projektowe wszyscy uczniowie nauczyciel WF /koordynator | ostatni tydzień września ostatni tydzień września 45 minut ostatni tydzień września 45 minut dwa tygodnie października trzeci tydzień października ostatni tydzień października |
Załączniki:
Przykładowy kontrakt
KONTRAKT
Obszar umowy | Treść – postanowienia | |
Tytuł projektu | AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA DLA KAŻDEGO | |
Cele projektu | Uczeń:
| |
Zadania zespołów | zespół I – aktywność fizyczna w zależności od płci i wieku
zespół II – aktywność fizyczna w zależności od rodzaju pracy zawodowej
zespół III – aktywność fizyczna a rodzina i koledzy
zespół IV – aktywność fizyczna a media i społeczność lokalna
| |
Sposoby komunikowania |
| |
Konsultacje z koordynatorem projektu | dzień tygodnia: ………………………w godzinach: ………………… miejsce:…………… | |
Harmonogram | Zespoły: do dnia ………………… | |
Prezentacja wyników | ||
Ocena za projekt | ||
Zobowiązanie | Akceptuję treść kontraktu i przyjmuję do realizacji. | |
Podpisy uczniów | 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. | 14. 15. 16. 17. 18. 19. 20. 21. 22. 23. 24. 25. 26. |
Podpis nauczyciela/ koordynatora projektu |