Animacja
Teraz, gdy już rozumiemy, czym jest obiektowy model DOM, oraz gdy dowiedzieliśmy się, w jaki sposób w języku JavaScript:
uchwycić obiekty,
zmodyfikować zawartość wewnętrzną obiektów,
wpłynąć na style CSS elementów,
- pora nauczyć się odczytu i modyfikacji atrybutów obiektów DOM.
Zapoznaj się z filmem wyjaśniającym przeznaczenie podanych metod. Wszystkie przedstawione w nim przykłady wpływania na atrybuty obiektów możesz przetestować w przeglądarce internetowej – w tym celu wystarczy pobrać archiwum.
Metoda getAttribute()
- pobiera wartość danego atrybutu lub zwraca null, jeżeli taki atrybut nie istnieje.
Kod źródłowy znajdziesz w archiwum w pliku o nazwie a01.html
.
Metoda setAttribute()
- ustawia nową, pożądaną wartość wskazanego atrybutu.
Kod źródłowy znajdziesz w archiwum w pliku o nazwie a02.html
.
Metoda removeAttribute()
- usuwa wskazany nazwą atrybut z obiektu.
Kod źródłowy znajdziesz w archiwum w pliku o nazwie a03.html
.
Metoda hasAttribute()
- sprawdza, czy obiekt posiada wskazany atrybut - zwraca true
, jeśli istnieje, lub false
- w przeciwnym wypadku.
Kod źródłowy znajdziesz w archiwum w pliku o nazwie a04.html
.
Metoda toggleAttribute()
- przełącza stan atrybutu - jeśli istnieje, usuwamy go z obiektu, jeśli nie istnieje, dodajemy go.
Kod źródłowy znajdziesz w archiwum w pliku o nazwie a05.html
.
Zapoznaj się z zawartością archiwum i przetestuj działanie metod.