Animacja
Teraz, gdy już rozumiemy, czym jest obiektowy model DOM, oraz gdy dowiedzieliśmy się, w jaki sposób w języku JavaScript:
uchwycić obiekty,
zmodyfikować zawartość wewnętrzną obiektów,
wpłynąć na style CSS elementów,
- pora nauczyć się odczytu i modyfikacji atrybutów obiektów DOM.
Zapoznaj się z filmem wyjaśniającym przeznaczenie podanych metod. Wszystkie przedstawione w nim przykłady wpływania na atrybuty obiektów możesz przetestować w przeglądarce internetowej – w tym celu wystarczy pobrać archiwum.
Metoda getAttribute() - pobiera wartość danego atrybutu lub zwraca null, jeżeli taki atrybut nie istnieje.
Kod źródłowy znajdziesz w archiwum w pliku o nazwie a01.html.
Metoda setAttribute() - ustawia nową, pożądaną wartość wskazanego atrybutu.
Kod źródłowy znajdziesz w archiwum w pliku o nazwie a02.html.
Metoda removeAttribute() - usuwa wskazany nazwą atrybut z obiektu.
Kod źródłowy znajdziesz w archiwum w pliku o nazwie a03.html.
Metoda hasAttribute() - sprawdza, czy obiekt posiada wskazany atrybut - zwraca true, jeśli istnieje, lub false - w przeciwnym wypadku.
Kod źródłowy znajdziesz w archiwum w pliku o nazwie a04.html.
Metoda toggleAttribute() - przełącza stan atrybutu - jeśli istnieje, usuwamy go z obiektu, jeśli nie istnieje, dodajemy go.
Kod źródłowy znajdziesz w archiwum w pliku o nazwie a05.html.

Film dostępny pod adresem /preview/resource/R9ladxDi7H84o
Film nawiązujący do treści materiału: Jak modyfikować atrybuty html.
Zapoznaj się z zawartością archiwum i przetestuj działanie metod.