Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Scenariusz lekcji

  1. Cele lekcji

    1. Wiadomości

      Uczeń:

      1. zna odpowiednie zwroty językowe związane z wizytą u lekarza,

      2. zna podstawowe nazwy chorób,

      3. zna kolokacje,

      4. zna poprawną wymowę zaprezentowanych zwrotów.

    2. Umiejętności

      Uczeń:

      1. potrafi nazwać choroby,

      2. potrafi uporządkować dialog,

      3. potrafi użyć zwrotów w danym kontekście językowym – wizyta u lekarza,

      4. potrafi opisać symptomy na poziomie podstawowym.

  2. Metoda pracy

    Warm‑up, rozmowa dydaktyczna, wykonanie ćwiczeń, wypowiedź ustna – dialog.

  3. Forma pracy

    Rozmowa dydaktyczna, praca indywidualna, praca w parach, praca indywidualna w oparciu o kartę pracy ucznia, praca z całą klasą.

  4. Środki dydaktyczne

    Karta pracy ucznia, tablica.

  5. Przebieg lekcji

    1. Faza przygotowawcza

      1. Sprawy organizacyjno - porządkowe:

        • powitanie,

        • sprawdzenie listy obecności.

      2. Określenie celu i formy pracy na lekcji.

      3. Przypomnienie przydatnych zwrotów: Podanie i zapisanie tematu lekcji „At the doctor’s”

    2. Faza realizacyjna
      Nauczyciel prezentuje nowy materiał za pomocą techniki mime. Ćwiczenie polega na prezentacji słowa lub wyrażenia za pomocą mimiki i gestów. Ćwiczenie to może zostać zaprezentowane przez samego nauczyciela jak również uczniów.

      Wyrażenia do prezentacji:
      Stomach ache
      Headache
      Toothache
      Flu
      Mumps
      Measles
      Sore throat

      Karta pracy ucznia [1]

      Uczniowie wykonują ćwiczenia z karty pracy. Zadaniem uczniów jest połączenie dwóch połówek tak aby utworzyć całe wyrażenie.

      Match the halves of phrases. Use each word once only.

      Karta pracy ucznia [2]

      Zadaniem uczniów jest uzupełnienie dialogu podanymi zwrotami w taki sposób aby ułożyć logiczną całość.

      Complete the dialogue.

      Take your medicine every 6 hours. Bye.
      Well, a sore throat and high temperature.
      Cough a bit.

      A: What’s the problem?
      B: Well, a sore throat and high temperature.
      A: Take a sit here. I’ll examine you. Do you cough? Sneeze?
      B: Cough a bit.
      A: Breathe in, out, in, out. Ok. That’s flu. Here is your prescription.
      B: Thank you.
      A: Take your medicine every 6 hours. Bye.
      B: Thank you doctor.

    3. Faza podsumowująca
      Uczniowie odgrywają dialog w parach, opcjonalnie mogą powtórzyć zadanie i nagrać dialogi w domu do późniejszego odsłuchania w klasie.

  6. Bibliografia

    Brak

  7. Załączniki

    1. Karta pracy ucznia

      1. Match the halves of phrases. Use each word once only.
        Do
        Have
        Write
        Take
        Feel
        Give

        a cold
        ill
        an injection
        some medicine
        an operation
        a prescription

      2. Complete the dialogue.

        A: What’s the problem?
        B: ………………………………………..
        A: Take a sit here. I’ll examine you. Do you cough? Sneeze?
        B: ………………………………………..
        A: Breathe in, out, in, out. Ok. That’s flu. Here is your prescription.
        B: Thank you.
        A: …………………………………………
        B: Thank you doctor.

        Take your medicine every 6 hours. Bye.
        Well, a sore throat and high temperature.
        Cough a bit

    2. Zadanie domowe

      Check the meaning of these words.

      Pain
      Surgeon
      Sick
      Sister
      Pills
      Influenza

  8. Czas trwania lekcji

    45 minut

R1UYxSo93aMsQ

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 54.18 KB w języku polskim
R1a5HteBMAupr

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 30.50 KB w języku polskim