Polecenie 1

Wykaż, że wojna krymska nie była traktowana przez dyplomację brytyjską jako „sprawa o abstrakcyjnym charakterze”.

RUPlIDlFbukb6
Nagranie dźwiękowe lekcji.
Źródło: Robert Steward (lord Castlereagh) o potrzebie równowagi sił w Europie, [w:] H. Kissinger, Dyplomacja, Warszawa 1996, s. 93;
Udział Wielkiej Brytanii w wojnie krymskiej, [w:] M. Żywczyński, Historia powszechna 1789-1870, Warszawa 1967, s. 463–464;
Taśma produkcyjna i człowiek. Zasady pracy w zakładach Henry’ego Forda, [w:] G. Chomicki, L. Śliwa, Wiek XIX – teksty źródłowe. Tematy lekcji i zagadnienia do historii w szkole średniej, Kraków 2001, s. 309–310.
Rrl2rx7GrHxJN
Twoja odpowiedź: (Uzupełnij).
Polecenie 2

Rozważ tezę o możliwym, dehumanizującym wpływie pracy przy taśmie produkcyjnej na psychikę robotnika.

RzGxCuearobY9
Twoja odpowiedź: (Uzupełnij).