Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Odpowiedz na pytanie, wybierając jedną z zaproponowanych odpowiedzi. Wariant „trudno powiedzieć” wybierz tylko wtedy, gdy rzeczywiście nie potrafisz się zdecydować na żadną z pozostałych odpowiedzi.

R1dUy9JJ5hvOK1
Ćwiczenie 1
Czy zgadzasz się z poniższymi twierdzeniami?. szczepienie to przejaw lęku przed zagrożeniem. Możliwe odpowiedzi: zdecydowanie tak, raczej tak, raczej nie, zdecydowanie nie, trudno powiedzieć. szczepienie to przejaw troski o zdrowie. Możliwe odpowiedzi: zdecydowanie tak, raczej tak, raczej nie, zdecydowanie nie, trudno powiedzieć. szczepienie to przejaw odpowiedzialności za innych, słabszych. Możliwe odpowiedzi: zdecydowanie tak, raczej tak, raczej nie, zdecydowanie nie, trudno powiedzieć. szczepienie to przejaw konformizmu (bo większość tak robi). Możliwe odpowiedzi: zdecydowanie tak, raczej tak, raczej nie, zdecydowanie nie, trudno powiedzieć. ruch antyszczepionkowy to przejaw antykonformizmu (nie należy iść za „stadem”). Możliwe odpowiedzi: zdecydowanie tak, raczej tak, raczej nie, zdecydowanie nie, trudno powiedzieć. ruch antyszczepionkowy to przejaw braku wiedzy. Możliwe odpowiedzi: zdecydowanie tak, raczej tak, raczej nie, zdecydowanie nie, trudno powiedzieć. ruch antyszczepionkowy to przejaw lęku przed konsekwencjami. Możliwe odpowiedzi: zdecydowanie tak, raczej tak, raczej nie, zdecydowanie nie, trudno powiedzieć. ruch antyszczepionkowy to przejaw braku wiary w naukę. Możliwe odpowiedzi: zdecydowanie tak, raczej tak, raczej nie, zdecydowanie nie, trudno powiedzieć
Opracowanie własne
bg‑lime

Porównaj swoje odpowiedzi z propozycjami innych uczniów. Czy między waszymi odpowiedziami były duże rozbieżności?

Ćwiczenie 2
R18tOcpkHydrW
Wskaż sytuacje (okoliczności), w jakich przeciwstawienie się większości (grupie) możesz ocenić pozytywnie, i takie, w których możesz taką postawę ocenić negatywnie. (Uzupełnij). Wskaż sytuacje (okoliczności), w których podporządkowanie się większości (grupie) możesz ocenić pozytywnie, oraz takie, w których taką postawę możesz ocenić negatywnie. (Uzupełnij). Co twoim zdaniem jest ważniejsze dla społeczeństwa, w którym żyjesz: obrona status quo czy postawy innowacyjne? W jakich zakresach, pod jakimi warunkami? (Uzupełnij). Czy odwagi od jednostki wymaga tylko przeciwstawianie się zbiorowości, czy są też takie sytuacje, że człowiek wykazuje się odwagą, podporządkowując się zbiorowości? (Uzupełnij).
bg‑lime

Przedyskutuj swoje odpowiedzi z koleżankami i kolegami z klasy. Przeanalizuj, czy bardzo się różnicie w swoich odpowiedziach. Ustalcie wspólnie, z czego to wynika.