Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Odpowiedz na pytania sondażowe: w pierwszym wybierz jedną z propozycji, a w drugim uszereguj odpowiedzi.

RDHdQglipyOc3
Ćwiczenie 1
Jak myślisz, jaka część społeczeństwa francuskiego w rok po wybuchu protestu „żółtych kamizelek” uważała, że Francja jest w kryzysie? Możliwe odpowiedzi: 1. do 10%, 2. powyżej 10%, ale mniej niż 25%, 3. powyżej ¼, ale mniej niż połowa, 4. powyżej 50%, ale mniej niż 75%, 5. powyżej ¾, ale mniej niż 90%, 6. powyżej 90%
Oprac. na podst.: Viavoice dla dziennika „Liberation”, cyt. za: PAP, polskieradio.pl 27.11.2019, [online, dostęp: 27.08.2020].
R1HgrUqO1uM2m
Ćwiczenie 2
Uszereguj poniższe problemy społeczne w kolejności, w jakie według ciebie wskazywali je Francuzi w rok po wybuchu protestu „żółtych kamizelek”. Na pierwszym miejscu wskaż problem podawany przez największą grupę Francuzów badanych w sondażu, na trzecim – przez najmniejszą. Elementy do uszeregowania: 1. bezrobocie, 2. wysokie koszty życia i utrzymania, 3. nierówności społeczne
Oprac. na podst.: Viavoice dla dziennika „Liberation”, cyt. za: PAP, polskieradio.pl 27.11.2019, [online, dostęp: 27.08.2020].
bg‑magenta

Porównaj swoje odpowiedzi z propozycjami innych uczniów. Czy między waszymi odpowiedziami były duże rozbieżności?

Ćwiczenie 3
RUKJNorhigpBN
Czym jest konflikt społeczny? Czy jego charakter zależy od podłoża (np. ekonomicznego, politycznego, religijnego), czy też ma charakter uniwersalny? (Uzupełnij). A czym byłby konflikt społeczny o podłożu społecznym (pomijając fakt, że w zaproponowanym sformułowaniu oznacza „masło maślane”)? (Uzupełnij). Jaki sens stoi za analizami konfliktów społecznych, skoro koncepcja społeczeństwa bezkonfliktowego jest utopią? (Uzupełnij). Czy na przebieg konfliktu społecznego w danym kraju ma wpływ tylko udział członków społeczeństwa niezadowolonych z określonego stanu rzeczy? (Uzupełnij).
bg‑magenta

Przedyskutuj swoje odpowiedzi z koleżankami i kolegami z klasy. Przeanalizujcie, czy bardzo się różnicie w swoich odpowiedziach. Ustalcie wspólnie, z czego to wynika.