Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Odpowiedz na pytania, wybierając jedną z zaproponowanych odpowiedzi. Wariant „trudno powiedzieć” wybierz tylko wtedy, gdy rzeczywiście nie potrafisz się zdecydować na żadną z pozostałych odpowiedzi.

R1OpDcbqfXmd1
Ćwiczenie 1
Czy obawiasz się zagrożeń, jakie mogą cię spotkać w internecie? Możliwe odpowiedzi: 1. Zdecydowanie tak, 2. Raczej tak, 3. Raczej nie, 4. Zdecydowanie nie, 5. Trudno powiedzieć
Oprac. na podst.: CBOS, Dzieci i młodzież w internecie – korzystanie i zagrożenia z perspektywy opiekunów, Komunikat z badań CBOS nr 129/2018, s. 5 i 7.
R1a7cbMDrO622
Ćwiczenie 2
Czy twoi rodzice (opiekunowie) orientują się, do jakich celów wykorzystujesz internet? Możliwe odpowiedzi: 1. Orientują się bardzo dobrze, 2. Raczej się orientują, 3. Raczej się nie orientują, 4. Zdecydowanie się nie orientują
Oprac. na podst.: CBOS, Dzieci i młodzież w internecie – korzystanie i zagrożenia z perspektywy opiekunów, Komunikat z badań CBOS nr 129/2018, s. 5 i 7.
bg‑green

Porównaj swoje odpowiedzi z propozycjami innych uczniów. Czy między waszymi odpowiedziami były duże rozbieżności?

Ćwiczenie 3
R1lJ8dcBmIb6t
Czym jest anonimowość? Jakie instrumenty i mechanizmy ją zapewniają oraz jakie są jej ograniczenia? (Uzupełnij). Co sądzisz o relacji anonimowość – wspólnota? Czy jesteś zdania, że relacja ta oparta jest na sprzeczności, czy raczej na pewnym „napięciu”? (Uzupełnij). Czy internet jest tylko nowym medium komunikacji między ludźmi, czy raczej powinien być traktowany jako rzeczywistość nowego typu? (Uzupełnij). Czy można jakoś zbilansować (a nawet zbalansować) korzyści i zagrożenia, jakie niesie rozpowszechnienie komunikacji sieciowej we współczesnym świecie? Spróbuj to zrobić. (Uzupełnij). Jak zdefiniujesz uzależnienie? (Uzupełnij).
bg‑green

Przedyskutuj swoje odpowiedzi z koleżankami i kolegami z klasy. Przeanalizuj, czy bardzo się różnicie w swoich odpowiedziach. Ustalcie wspólnie, z czego to wynika.