Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Odpowiedz na trzy pytania, wybierając jedną z zaproponowanych odpowiedzi.

R11HNMAFyGV8r
Ćwiczenie 1
Czy zgadzasz się, czy też nie zgadzasz z twierdzeniem: bicie dziecka jest niezgodne z prawem? Możliwe odpowiedzi: 1. Zdecydowanie tak, 2. Raczej tak, 3. Raczej nie, 4. Zdecydowanie nie
Oprac. na podst. badania TNS OBOP z sierpnia 2011 r. na zlecenie Rzecznika Praw Dziecka.
R1VtNNUi7DI3G
Ćwiczenie 2
Czy zgadzasz się, czy też nie zgadzasz z twierdzeniem: są takie sytuacje, kiedy dziecku trzeba dać klapsa? Możliwe odpowiedzi: 1. Zdecydowanie tak, 2. Raczej tak, 3. Raczej nie, 4. Zdecydowanie nie
Oprac. na podst. badania TNS OBOP z sierpnia 2011 r. na zlecenie Rzecznika Praw Dziecka.
R1dYMAJPj3IsZ
Ćwiczenie 3
Czy zgadzasz się, czy też nie zgadzasz z twierdzeniem: „lanie” jeszcze nikomu specjalnie nie zaszkodziło? Możliwe odpowiedzi: 1. Zdecydowanie tak, 2. Raczej tak, 3. Raczej nie, 4. Zdecydowanie nie
Oprac. na podst. badania TNS OBOP z sierpnia 2011 r. na zlecenie Rzecznika Praw Dziecka.
bg‑green

Porównaj swoje odpowiedzi z propozycjami innych uczniów. Czy między waszymi odpowiedziami były duże rozbieżności?

Ćwiczenie 4
RWh0BWYbvclbk
Czy klaps należy zaliczać do zachowań opartych na przemocy, czy jeszcze nie? (Uzupełnij). Jaki udział w procesie wychowania powinny mieć przymus stosowany przez rodziców wobec dziecka, wolność wyboru podejmowanego przez wychowanka i pertraktacje (negocjacje) między rodzicami i dziećmi? (Uzupełnij). Wyobraź sobie dwa społeczeństwa: jedno, w którym żaden rodzic nie stosował klapsów w trakcie wychowywania swoich dzieci, i drugie, w którym bicie za każde, nawet najdrobniejsze przewinienie, jest zasadą. Jak myślisz, czy łady społeczne tych zbiorowości wykazują jakieś zasadnicze różnice? (Uzupełnij). Czy dziecko może być partnerem dla dorosłego i odwrotnie, czy dorosły może być partnerem dla dziecka? I co to ewentualnie znaczy? (Uzupełnij). Co znaczy dla ciebie termin „bezstresowe wychowanie”? Jakie ma konotacje pozytywne i negatywne? (Uzupełnij).
bg‑green

Przedyskutuj swoje odpowiedzi z koleżankami i kolegami z klasy. Przeanalizuj, czy wasze rozwiązania bardzo się różnią. Ustalcie wspólnie, z czego to wynika.