Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Weź pod uwagę dotychczasowe rozważania z Badania 1, wykonanych ćwiczeń oraz przedstawionych materiałów i ponownie odpowiedz na pytanie, wybierając jedną z zaproponowanych odpowiedzi. Wariant „trudno powiedzieć” wybierz tylko wtedy, gdy rzeczywiście nie potrafisz się zdecydować na inną możliwość.

Rbgn7cEwHwW5O
Ćwiczenie 1
Czy twoim zdaniem pomoc społeczną w Polsce otrzymuje za dużo osób, za mało osób czy też tyle właśnie, ile jej potrzebuje (nie licząc programu 500+)? Możliwe odpowiedzi: 1. za dużo, 2. za mało, 3. tyle osób, ile potrzebuje, 4. trudno powiedzieć
Oprac. na podst.: Komu i jak pomagać? Pomoc społeczna w opinii Polaków, Komunikat z badań CBOS nr 118/2018, Warszawa, wrzesień 2018, s. 11.

Porównanie sondaży i wyników badań

Ćwiczenie 2

Przeanalizuj różnice w procentowych rozkładach odpowiedzi na pytanie sondażowe zadane przez CBOS i w badaniach w twojej klasie.

RrLxeA2bctzOu
Wykres skumulowany. Czy Pana(i) zdaniem pomoc społeczną w Polsce otrzymuje za dużo osób, za mało osób czy też tyle właśnie, ile jej potrzebuje? (Nie licząc programu „Rodzina 500+”). Lista elementów:
  • 1. zestaw danych:
    • Rok: 2018
    • za dużo osób: 23
    • tyle osób, ile jej potrzebuje: 26
    • za mało osób: 25
    • trudno powiedzieć: 26
Oprac. na podst.: Komu i jak pomagać? Pomoc społeczna w opinii Polaków, Komunikat z badań CBOS nr 118/2018, Warszawa, wrzesień 2018, s. 11.
RRGmSdCbzGIaM
W pierwszym kroku porównaj odpowiedzi z badań zrealizowanych przez CBOS na ogólnopolskiej próbie dorosłych Polaków z odpowiedziami twojej klasy udzielonymi w Badaniu 1. Rozważ ewentualne przyczyny w różnicach poszczególnych wskaźników procentowych (jeśli uznasz je za istotne). Czy jako grupa różnicie się czymś od społeczeństwa polskiego jako całości? Co uzasadnia te różnice? (Uzupełnij). W drugim kroku porównaj odpowiedzi z obu sondaży przeprowadzonych w klasie. Rozważ ewentualne przyczyny w różnicach poszczególnych wskaźników procentowych (jeśli uznasz je za istotne). Czy refleksja nad pytaniami po pierwszym sondażu oraz treści zamieszczonych materiałów mogły wpłynąć na zmianę wskazań części z was? Jeśli tak, przedstaw, których wskazań i uzasadnij dlaczego. Jeśli nie, również uzasadnij. (Uzupełnij).