Weź pod uwagę dotychczasowe rozważania z Badania 1, wykonanych ćwiczeń oraz przedstawionych materiałów i ponownie odpowiedz na pytania, wybierając jedną z zaproponowanych odpowiedzi.
R1Pw4LzEabwe7 Ćwiczenie 1
Czy akceptujesz korridę? Wybierz jedną z odpowiedzi. Możliwe odpowiedzi: 1. akceptuję, 2. jestem przeciw, 3. nie mam zdania
RnFSEBjDaNMKq Ćwiczenie 2
Jaki twoim zdaniem uzyskano rozkład odpowiedzi we wspomnianym sondażu? Możliwe odpowiedzi: 1. Ponad połowa akceptujących i dwie frakcje o wielkości ponad 20 p.p.: nieakceptujących i nie posiadających zdania., 2. Ponad połowa nie posiadających zdania i dwie frakcje o wielkości ponad 20 p.p.: nieakceptujących i akceptujących., 3. Blisko 90% akceptujących oraz dwie frakcje o wielkości po kilka p.p.: nieakceptujących i nie posiadających zdania., 4. Dwie blisko 50% frakcje: akceptujących i nieakceptujących oraz kilkuprocentowa frakcja nieposiadających zdania.
Porównanie sondaży i wyników badań Ćwiczenie 3
Przeanalizuj różnice w procentowych rozkładach odpowiedzi na pytanie sondażowe przeprowadzone przez dziennik „El Español ” i badaniach w klasie.
RXBg0xWEgVIvX Wykres kołowy.
Jesteś za czy przeciw korridzie? . Lista elementów:
za; Wartość: 24.7; Udział procentowy: 24,7% przeciw; Wartość: 56.4; Udział procentowy: 56,4% nie mam zdania; Wartość: 18.9; Udział procentowy: 18,9% Wykres kołowy. Jesteś za czy przeciw korridzie? . Lista elementów: za; Wartość: 24.7; Udział procentowy: 24,7% przeciw; Wartość: 56.4; Udział procentowy: 56,4% nie mam zdania; Wartość: 18.9; Udział procentowy: 18,9%
Oprac. na podst.: Más de la mitad quiere „limitar o prohibir” los toros y la caza , elespanol.com [online, dostęp: 3.06.2020].
Źródło: Englishsquare .pl sp. z o.o., 2019, licencja: CC BY-SA 3.0.
RprXOJGGgBfib W pierwszym kroku porównaj odpowiedzi z obu sondaży przeprowadzonych w klasie. Rozważ ewentualne przyczyny w różnicach poszczególnych wskaźników procentowych (jeśli uznasz je za istotne). Czy refleksja nad pytaniami po pierwszym sondażu oraz treści zamieszczonych materiałów mogły wpłynąć na zmianę wskazań części z was? Jeśli tak, przedstaw, których wskazań i uzasadnij dlaczego. Jeśli nie, również uzasadnij. (Uzupełnij).
W drugim kroku porównaj rozkłady procentowe odpowiedzi z badań zrealizowanych w klasie z rzeczywistym rozkładem uzyskanym w badaniu gazety „El Español ” i rozważ przesłanki, jakimi kierowały się osoby, które trafiły ze swoją odpowiedzią, oraz powody, dla których wybierane były odpowiedzi błędne. (Uzupełnij).