Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Weź pod uwagę dotychczasowe rozważania z Badania 1, wykonanych ćwiczeń oraz przedstawionych materiałów i ponownie odpowiedz na pytanie, wybierając jedną z zaproponowanych odpowiedzi. Wariant „trudno powiedzieć” wybierz tylko wtedy, gdy rzeczywiście nie potrafisz się zdecydować na żadną z pozostałych możliwości.

RlgLcxfPU7iam
Ćwiczenie 1
W jakim stopniu stan środowiska naturalnego w miejscowości, w której mieszkasz, jest powodem twojego obaw i niepokoju? Możliwe odpowiedzi: 1. w bardzo dużym lub dużym, 2. w niewielkim, 3. w zasadzie w żadnym, 4. trudno powiedzieć
Oprac. na podst.: CBOS, Świadomość ekologiczna Polaków, „Komunikat z badań”, nr 163/2020, Warszawa 2020, s. 1.
RDsKwxFADpjdi
Ćwiczenie 2
W jakim stopniu stan środowiska naturalnego w miejscowości w naszym kraju jest powodem twojego obaw i niepokoju? Możliwe odpowiedzi: 1. w bardzo dużym lub dużym, 2. w niewielkim, 3. w zasadzie w żadnym, 4. trudno powiedzieć
Oprac. na podst.: CBOS, Świadomość ekologiczna Polaków, „Komunikat z badań”, nr 163/2020, Warszawa 2020, s. 2.
RhjepCnazESea
Ćwiczenie 3
W jakim stopniu stan środowiska naturalnego na Ziemi, na całym świecie jest powodem Twojego obaw i niepokoju? Możliwe odpowiedzi: 1. w bardzo dużym lub dużym, 2. w niewielkim, 3. w zasadzie w żadnym, 4. trudno powiedzieć
Oprac. na podst.: CBOS, Świadomość ekologiczna Polaków, „Komunikat z badań”, nr 163/2020, Warszawa 2020, s. 2.

Porównanie sondaży i wyników badań

1
Ćwiczenie 4

Przeanalizuj różnice w procentowych rozkładach odpowiedzi na pytania sondażowe zadane przez CBOS i w badaniach w twojej klasie.

RM2ev6QC1grjt
W pierwszym kroku porównaj odpowiedzi z badań zrealizowanych przez CBOS na ogólnopolskiej próbie dorosłych Polaków z odpowiedziami twojej klasy udzielonymi w Badaniu 1. Rozważ ewentualne przyczyny w różnicach poszczególnych wskaźników procentowych (jeśli uznasz je za istotne). Czy jako grupa różnicie się czymś od społeczeństwa polskiego jako całości? Co uzasadnia te różnice? (Uzupełnij). W drugim kroku porównaj odpowiedzi z obu sondaży przeprowadzonych w klasie. Rozważ ewentualne przyczyny w różnicach poszczególnych wskaźników procentowych (jeśli uznasz je za istotne). Czy refleksja nad pytaniami po pierwszym sondażu oraz treści zamieszczonych materiałów mogły wpłynąć na zmianę wskazań części z was? Jeśli tak, przedstaw, których wskazań to dotyczy, i uzasadnij dlaczego. Jeśli nie, również uzasadnij. (Uzupełnij).