Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Weź pod uwagę dotychczasowe rozważania z Badania 1, wykonanych ćwiczeń oraz przedstawionych materiałów i ponownie odpowiedz na pytanie, wybierając jedną z zaproponowanych odpowiedzi. Wariant „trudno powiedzieć” wybierz tylko wtedy, gdy rzeczywiście nie potrafisz się zdecydować na inną odpowiedź.

R8wWl1UsFxGEy
Ćwiczenie 1
Czy obawiasz się zagrożeń, jakie mogą cię spotkać w internecie? Możliwe odpowiedzi: 1. Zdecydowanie tak, 2. Raczej tak, 3. Raczej nie, 4. Zdecydowanie nie, 5. Trudno powiedzieć
Oprac. na podst.: CBOS, Dzieci i młodzież w internecie – korzystanie i zagrożenia z perspektywy opiekunów, Komunikat z badań CBOS nr 129/2018, s. 5 i 7.
RUSLUFUDNFM0u
Ćwiczenie 2
Czy twoi rodzice (opiekunowie) orientują się do jakich celów wykorzystujesz internet? Możliwe odpowiedzi: 1. Orientują się bardzo dobrze, 2. Raczej się orientują, 3. Raczej się nie orientują, 4. Zdecydowanie się nie orientują
Oprac. na podst.: CBOS, Dzieci i młodzież w internecie – korzystanie i zagrożenia z perspektywy opiekunów, Komunikat z badań CBOS nr 129/2018, s. 5 i 7.

Porównanie sondaży i wyników badań

1
Ćwiczenie 3

Przeanalizuj różnice w procentowych rozkładach odpowiedzi na pytanie sondażowe zadane przez CBOS i w badaniach w twojej klasie.

R11Z53xPCik54
Wykres kołowy. Czy Pan(i) osobiście obawia się zagrożeń, jakie mogą spotkać dzieci w internecie?
Dane w procentach
. Lista elementów: Zdecydowanie tak; Wartość: 44; Udział procentowy: 43,56%Raczej tak; Wartość: 36; Udział procentowy: 35,64%Raczej nie; Wartość: 17; Udział procentowy: 16,83%Zdecydowanie nie; Wartość: 2; Udział procentowy: 1,98%Trudno powiedzieć; Wartość: 2; Udział procentowy: 1,98%
Oprac. na podst.: CBOS, Dzieci i młodzież w internecie – korzystanie i zagrożenia z perspektywy opiekunów, Komunikat z badań CBOS nr 129/2018, s. 7.
Źródło: Englishsquare.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RqvsKz43vjKdI
Wykres kołowy. Czy i na ile orientuje się Pan(i), do jakich celów dzieci wykorzystują internet?
Dane w procentach

Odpowiedzi respondentów z gospodarstw domowych, w których są dzieci/młodzież w wieku 16–19 lat.. Lista elementów: Orientuję się bardzo dobrze; Wartość: 36; Udział procentowy: 35,64%Raczej się orientuję; Wartość: 52; Udział procentowy: 51,49%Raczej się nie orientuję; Wartość: 6; Udział procentowy: 5,94%Zdecydowanie się nie orientuję; Wartość: 7; Udział procentowy: 6,93%
Oprac. na podst.: CBOS, Dzieci i młodzież w internecie – korzystanie i zagrożenia z perspektywy opiekunów, Komunikat z badań CBOS nr 129/2018, s. 7.
Źródło: Englishsquare.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R8ncEL8cXyuxG
W pierwszym kroku porównaj rozkłady procentowe odpowiedzi z badań zrealizowanych przez CBOS na ogólnopolskiej próbie dorosłych Polaków z rozkładami odpowiedzi twojej klasy udzielonymi w Badaniu 1. Rozważ ewentualne przyczyny w różnicach poszczególnych wskaźników procentowych (jeśli uznasz je za istotne). Czy jako grupa różnicie się czymś od społeczeństwa polskiego jako całości? Co uzasadnia te różnice? (Uzupełnij). W drugim kroku porównaj odpowiedzi z obu sondaży przeprowadzonych w klasie. Rozważ ewentualne przyczyny w różnicach poszczególnych wskaźników procentowych (jeśli uznasz je za istotne). Czy refleksja nad pytaniami po pierwszym sondażu oraz treści zamieszczonych materiałów mogły wpłynąć na zmianę wskazań części z was? Jeśli tak, przedstaw, których wskazań i uzasadnij dlaczego. Jeśli nie, również uzasadnij. (Uzupełnij).