Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Autor/autorka

Patrycja Mączka

1. Etap edukacyjny i klasa

szkoła ponadpodstawowa - liceum - klasa I, szkoła ponadpodstawowa - technikum - klasa II

2. Przedmiot

wychowanie fizyczne

3. Temat zajęć

Badminton

4. Czas trwania zajęć

45 minut

5. Uzasadnienie wyboru tematu

Wybór tematu pokrywa się z realizacją podstawy programowej.

6. Uzasadnienie zastosowania technologii

Zastosowanie narzędzi TIK uatrakcyjniają lekcję zdalną. Rozwijają samodzielność w  podnoszeniu wiedzy przez uczniów.

7. Cel ogólny zajęć

Uczeń zna przepisy w badmintona.

8. Cele szczegółowe zajęć

  1. Uczeń zna podstawowe przepisy w badmintona.

  2. Uczeń zna wymiary boiska w grze indywidualnej i deblowej w badmintona.

  3. Uczeń wyjaśnia na czym polega skrót i lob w badmintonie.

9. Metody i formy pracy

Metoda aktywizująca- formy quizów dla uczniów
Praca indywidualna oraz grupowa.
Nauka zdalna na platformie MS Temas

10. Środki dydaktyczne

Sprzęt komputerowy, smartfon, tablet
qizziz
Learningapp
epodręcznik

11. Wymagania w zakresie technologii

Dostęp do sprzetu komputerowego, tabletu, smartfona wraz z dostępem do internetu.
Uczniowie powinni być zalogowani na platformę MS Temas.

12. Przebieg zajęć

  • Aktywność 1

    • Temat: Część organizacyjna.

    • Czas trwania: 10

    • Opis aktywności:

      Przywitanie klasy, sprawdzenie obecności. Przedstawienie i omówienie tematu.
      Uczniowie rozwiązują quiz na temat gier zespołowych.
      https://learningapps.org/4539772

  • Aktywność 2

  • Aktywność 3

    • Temat: Zapoznanie z przepisami w badmintona.

    • Czas trwania: 20

    • Opis aktywności:

      Zapoznanie się z przepisami na platformie epodreczniki.

      https://moje.epodreczniki.pl/dolacz/590460

      Po zapoznaniu z filmem uczniowie zostają podzieleni na gupy- do pokojów  na platformie MS Teams i tam wspólnie tworzą po 1 pytaniu dla pozostałych uczniów z innych pokoi.

  • Aktywność 4

13. Sposób ewaluacji zajęć

Uczniowie wypełniaja ankietę na temat lekcji , w której wzięli udział.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeYrYToXePQUT_XZ2YvLMN7anUdLkEVSFW_cb9qz12AqNIUmQ/viewform

14. Licencja

CC BY‑NC‑SA 4.0 - Uznanie autorstwa‑Użycie niekomercyjne‑Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe. Przejdź do opisu licencji

15. Wskazówki dla innych nauczycieli korzystających z tego scenariusza

16. Materiały pomocnicze

17. Scenariusz dotyczy Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej

Tak

18. Forma prowadzenia zajęć

zdalna