Badminton
Autor/autorka
Patrycja Mączka
1. Etap edukacyjny i klasa
szkoła ponadpodstawowa - liceum - klasa I, szkoła ponadpodstawowa - technikum - klasa II
2. Przedmiot
wychowanie fizyczne
3. Temat zajęć
Badminton
4. Czas trwania zajęć
45 minut
5. Uzasadnienie wyboru tematu
Wybór tematu pokrywa się z realizacją podstawy programowej.
6. Uzasadnienie zastosowania technologii
Zastosowanie narzędzi TIK uatrakcyjniają lekcję zdalną. Rozwijają samodzielność w podnoszeniu wiedzy przez uczniów.
7. Cel ogólny zajęć
Uczeń zna przepisy w badmintona.
8. Cele szczegółowe zajęć
Uczeń zna podstawowe przepisy w badmintona.
Uczeń zna wymiary boiska w grze indywidualnej i deblowej w badmintona.
Uczeń wyjaśnia na czym polega skrót i lob w badmintonie.
9. Metody i formy pracy
Metoda aktywizująca- formy quizów dla uczniów
Praca indywidualna oraz grupowa.
Nauka zdalna na platformie MS Temas
10. Środki dydaktyczne
Sprzęt komputerowy, smartfon, tablet
qizziz
Learningapp
epodręcznik
11. Wymagania w zakresie technologii
Dostęp do sprzetu komputerowego, tabletu, smartfona wraz z dostępem do internetu.
Uczniowie powinni być zalogowani na platformę MS Temas.
12. Przebieg zajęć
Aktywność 1
Temat: Część organizacyjna.
Czas trwania: 10
Opis aktywności:
Przywitanie klasy, sprawdzenie obecności. Przedstawienie i omówienie tematu.
Uczniowie rozwiązują quiz na temat gier zespołowych.
https://learningapps.org/4539772
Aktywność 2
Temat: Twoja aktywność
Czas trwania: 8
Opis aktywności:
Uczniowie odpowiadają na zadane pytania nauczyciela: „ Twoja ulubiona dyscypilna sportu?”, „ W jaką grę zespołową chciałbyś się nauczyć grać?”
https://jamboard.google.com/d/1R51b9wT2GzA0Yjjpw99HhWx52GK-5ceAZx-sku0Svy8/edit?usp=sharing
Aktywność 3
Temat: Zapoznanie z przepisami w badmintona.
Czas trwania: 20
Opis aktywności:
Zapoznanie się z przepisami na platformie epodreczniki.
https://moje.epodreczniki.pl/dolacz/590460
Po zapoznaniu z filmem uczniowie zostają podzieleni na gupy- do pokojów na platformie MS Teams i tam wspólnie tworzą po 1 pytaniu dla pozostałych uczniów z innych pokoi.
Aktywność 4
Temat: Część końcowa, posumowanie zajęć, sprawdzenie wiadomości uczniów.
Czas trwania: 7
Opis aktywności:
Podsumowanie zajęć przez nauczyciela. Uczniowie rozwiązują quiz weryfikujący ich wiedzę.
https://quizizz.com/join/quiz/6074a14d81d819001b65513a/start
13. Sposób ewaluacji zajęć
Uczniowie wypełniaja ankietę na temat lekcji , w której wzięli udział.
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeYrYToXePQUT_XZ2YvLMN7anUdLkEVSFW_cb9qz12AqNIUmQ/viewform
14. Licencja
CC BY‑NC‑SA 4.0 - Uznanie autorstwa‑Użycie niekomercyjne‑Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe. Przejdź do opisu licencji
15. Wskazówki dla innych nauczycieli korzystających z tego scenariusza
16. Materiały pomocnicze
17. Scenariusz dotyczy Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej
Tak
18. Forma prowadzenia zajęć
zdalna