Scenariusz zajęć (45'), których celem jest przedstawienie i wytłumaczenie uczniom problemu dokuczania oraz sposobów radzenia sobie z nim. Celem zajęć jest przybliżenie problemu dokuczania, kształtowanie postaw empatycznych i rozwijanie wyobraźni, poznanie sposobów na radzenie sobie z dokuczaniem oraz integracja klasy. W wersji dla uczniów młodszych (6‑9 lat) uczestnicy jadą w podróż na wyspę, na której nie ma dokuczania. Analizowane są zachowania typowe dla różnych ról społecznych, poszukiwane sposoby reagowania na dokuczliwe komentarze, przedstawiany Kodeks Kumpla (akcja Cartoon Network „Klub Kumpla” - kampania „Bądź kumplem, nie dokuczaj”, z której pochodzi prezentowana w czasie zajęć piosenka pt. „Dziwaczny jak ty i ja”). W wersji dla uczniów starszych (10‑12 lat) scenariusz opiera się na identyfikacji i analizie zachowania DOKUCZACZA, wykorzystywane są równiez materiały ze strony „Klubu Kumpla”, m.in. filmiki jego ambasadorów (Kuba Błaszczykowski i in.). Dodatkowo do scenariuszy załączono materiały uzupełniające: poradnik metodyczny dla nauczycieli: JAK REAGOWAĆ NA DOKUCZANIE W KLASIE oraz zbiór ZABAW PROMUJĄCYCH KUMPELSKIE ZACHOWANIA WŚRÓD UCZNIÓW (w przeciwdziałaniu dokuczaniu). Do przygotowania: wydrukowane karty do ćwiczeń, czyste kartki papieru,kredki, filmy z kampanii „Bądź kumplem, nie dokuczaj” (podane linki).

Otwórz linkhttps://edukacja.fdds.pl/course/view.php?id=170#section‑1Otwórz link

Źródło: bn., Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę, Platforma Edukacyjna FDDS. Zajęcia zostały opracowane w odniesieniu do materiałów dostępnych na stronie Cartoon Network „Klub Kumpli” w ramach kampanii „Bądź Kumplem, nie dokuczaj”