AUD.09. Realizacja nagrań dźwiękowych - Technik realizacji nagrań 352123
Bloki generujące i przetwarzające dźwięk
FILM EDUKACYJNY ANIMOWANY
Aby uruchomić film z napisami w języku angielskim, należy nacisnąć przycisk „play” przy angielskim tytule filmu.
Aby wyświetlić napisy w filmie, należy je aktywować w menu w dolnej części ekranu.
1
Powiązane ćwiczenia
2. Programowanie instrumentów MIDI - test sprawdzający
Test
2. Programowanie instrumentów MIDI - test sprawdzający
2Test jednokrotnego wyboru5895Jeśli prawidłowo odpowiedziałeś na większość pytań możesz być z siebie dumny. Oznacza to, że dokładnie zapoznałeś się z przygotowanym materiałem dotyczącym programowania instrumentów MIDI. Brawo!Niestety, nie wszystko poszło dobrze. Jeśli popełniłeś błędy, wróć do treści dotyczących programowania instrumentów MIDIi zapoznaj się z nimi ponownie. Zobacz także: Wskazówki i klucze odpowiedzi. Dzięki temu następnym razem poprawnie rozwiążesz zadanie. Powodzenia!
Test
Test jednokrotnego wyboru
Liczba pytań:
5
Limit czasu:
8 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Test jednokrotnego wyboru
Pytanie
1/5
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Spośród podanych odpowiedzi wybierz właściwą i dokończ zdanie. Phaser jest przykładem Możliwe odpowiedzi: 1. efektu nakładanego na dźwięk., 2. kształtu obwiedni., 3. syntezatora.
Zaznacz prawidłową odpowiedź spośród podanych. Wśród przykładów kształtu fal dźwiękowych wyróżniamy między innymi Możliwe odpowiedzi: 1. saw, sine, square., 2. sine, cosine, tangent., 3. square, circle, triangle.
Dokończ zdanie, wybierając poprawną odpowiedź spośród podanych. LFO stosuje się do Możliwe odpowiedzi: 1. sterowania różnymi elementami procesu syntezy., 2. tworzenia fali akustycznej., 3. generowania fali dźwiękowej.
Ilustracja przedstawia sześć kafelków w rzędzie oraz dwa pod nimi. Na kafelkach opisane są skróty i połączone są ze sobą strzałkami. Pierwszy od prawej to LFO, który połączony jest jednocześnie z pierwszym po prawej OSC A i pod nim znajdującym się OSC B, od których wywodzą się strzałki połączone z OSC Mix. Kafelek ten łączy się z VCF, który następnie połączony jest VCA. Do VCA od spodu połączone jest EG. Z kolei VCA łączy się z ostatnim kafelkiem OUT.
Ilustracja przedstawia sześć kafelków w rzędzie oraz dwa pod nimi. Na kafelkach opisane są skróty i połączone są ze sobą strzałkami. Pierwszy od prawej to LFO, który połączony jest jednocześnie z pierwszym po prawej OSC A i pod nim znajdującym się OSC B, od których wywodzą się strzałki połączone z OSC Mix. Kafelek ten łączy się z VCF, który następnie połączony jest VCA. Do VCA od spodu połączone jest EG. Z kolei VCA łączy się z ostatnim kafelkiem OUT.
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Dokończ zdanie, wybierając poprawną odpowiedź spośród podanych. Moc nacisku klawisza na kontrolerze zawsze steruje Możliwe odpowiedzi: 1. dowolnym zaprogramowanym parametrem., 2. przesterem., 3. głośnością dźwięku.
2Test jednokrotnego wyboru5895Jeśli prawidłowo odpowiedziałeś na większość pytań możesz być z siebie dumny. Oznacza to, że dokładnie zapoznałeś się z przygotowanym materiałem dotyczącym programowania instrumentów MIDI. Brawo!Niestety, nie wszystko poszło dobrze. Jeśli popełniłeś błędy, wróć do treści dotyczących programowania instrumentów MIDIi zapoznaj się z nimi ponownie. Zobacz także: Wskazówki i klucze odpowiedzi. Dzięki temu następnym razem poprawnie rozwiążesz zadanie. Powodzenia!
Test
Test jednokrotnego wyboru
Liczba pytań:
5
Limit czasu:
8 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Test jednokrotnego wyboru
Pytanie
1/5
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Spośród podanych odpowiedzi wybierz właściwą i dokończ zdanie. Phaser jest przykładem Możliwe odpowiedzi: 1. efektu nakładanego na dźwięk., 2. kształtu obwiedni., 3. syntezatora.
Zaznacz prawidłową odpowiedź spośród podanych. Wśród przykładów kształtu fal dźwiękowych wyróżniamy między innymi Możliwe odpowiedzi: 1. saw, sine, square., 2. sine, cosine, tangent., 3. square, circle, triangle.
Dokończ zdanie, wybierając poprawną odpowiedź spośród podanych. LFO stosuje się do Możliwe odpowiedzi: 1. sterowania różnymi elementami procesu syntezy., 2. tworzenia fali akustycznej., 3. generowania fali dźwiękowej.
Dokończ zdanie, wybierając poprawną odpowiedź spośród podanych. Moc nacisku klawisza na kontrolerze zawsze steruje Możliwe odpowiedzi: 1. dowolnym zaprogramowanym parametrem., 2. przesterem., 3. głośnością dźwięku.
Może mieć budowę modularną, czyli dającą możliwość dowolnego łączenie komponentów; półmodularną, czyli dającą pewne możliwości konfigurowania toru sygnału lub stałą, w przypadku której tor sygnału jest niemodyfikowalny. Możliwe odpowiedzi: 1. Syntezator, 2. Obwiednia, 3. Mikrofon
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
R1CwWQy5GW3Sn
Uzupełnij luki w zdaniach wybierając poprawne odpowiedzi spośród znajdujących się pod tekstem. Najczęściej spotykana obwiednia określana jest jako ADSR. Faza 1. sustain, 2. reset, 3. frequency, 4. Decay, 5. attack, 6. release, 7. speed, 8. trigger to faza narastania wartości parametru od zera do maksimum. Faza opadania od maksymalnej wartości osiągniętej w fazie poprzedniej do wartości określanej przez fazę następną to 1. sustain, 2. reset, 3. frequency, 4. Decay, 5. attack, 6. release, 7. speed, 8. trigger. W odróżnieniu od pozostałych faz, faza 1. sustain, 2. reset, 3. frequency, 4. Decay, 5. attack, 6. release, 7. speed, 8. trigger nie określa zmiany dźwięku w czasie i jest to faza podtrzymania, która definiuje na jakim poziomie pozostaje obwiednia podczas trwania sygnału ją kontrolującego.
Faza odpuszczenia lub wybrzmiewania, czyli 1. sustain, 2. reset, 3. frequency, 4. Decay, 5. attack, 6. release, 7. speed, 8. trigger jest mierzona czasem, natomiast w odróżnieniu od poprzednich faz rozpoczyna się po ustaniu sygnału kontrolującego obwiednię, czyli w praktyce po ustaniu nacisku na klawisz syntezatora.
Uzupełnij luki w zdaniach wybierając poprawne odpowiedzi spośród znajdujących się pod tekstem. Najczęściej spotykana obwiednia określana jest jako ADSR. Faza 1. sustain, 2. reset, 3. frequency, 4. Decay, 5. attack, 6. release, 7. speed, 8. trigger to faza narastania wartości parametru od zera do maksimum. Faza opadania od maksymalnej wartości osiągniętej w fazie poprzedniej do wartości określanej przez fazę następną to 1. sustain, 2. reset, 3. frequency, 4. Decay, 5. attack, 6. release, 7. speed, 8. trigger. W odróżnieniu od pozostałych faz, faza 1. sustain, 2. reset, 3. frequency, 4. Decay, 5. attack, 6. release, 7. speed, 8. trigger nie określa zmiany dźwięku w czasie i jest to faza podtrzymania, która definiuje na jakim poziomie pozostaje obwiednia podczas trwania sygnału ją kontrolującego.
Faza odpuszczenia lub wybrzmiewania, czyli 1. sustain, 2. reset, 3. frequency, 4. Decay, 5. attack, 6. release, 7. speed, 8. trigger jest mierzona czasem, natomiast w odróżnieniu od poprzednich faz rozpoczyna się po ustaniu sygnału kontrolującego obwiednię, czyli w praktyce po ustaniu nacisku na klawisz syntezatora.