Body parts
Autor/autorka
Iwona Wróbel
1. Etap edukacyjny i klasa
edukacja wczesnoszkolna - klasa I
2. Przedmiot
edukacja wczesnoszkolna – języki nowożytne
3. Temat zajęć
Body parts
4. Czas trwania zajęć
45 minut
5. Uzasadnienie wyboru tematu
Temat zgodny z podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej w zakresie języka nowożytnego.
6. Uzasadnienie zastosowania technologii
Technologia wzmacnia aktywność i zaangażowanie uczniów podczas zajęć lekcyjnych, w widoczny sposób motywuje do poszerzania swojej wiedzy oraz rozbudza zainteresowanie językiem angielskim, zachęca do kolejnych ćwiczeń, mających na celu przyswojenie i utrwalenie prezentowanych wiadomości.
7. Cel ogólny zajęć
Uczeń pozna części ciała człowieka.
8. Cele szczegółowe zajęć
uczeń potrafi nazwać poszczególne części ciała człowieka
uczeń potrafi właściwie wymawiać słowa
uczeń poprawnie wymawia rymowankę
9. Metody i formy pracy
Formy pracy:
-indywidualna
-grupowa
Metody pracy:
-audiowizualna
-słowna
-aktywizująca
-ćwiczenia z wykorzystaniem narzędzi TIK
-gry i zabawy językowe
10. Środki dydaktyczne
dostęp do Interneru: YouToube, learnEnglishKids,wordwall, google
karty do bingo (siedem karteczek z czystej kartki papieru, wielkosci kart w podręczniku)
11. Wymagania w zakresie technologii
dostęp do Internetu, tablica interaktywna
12. Przebieg zajęć
Aktywność 1
Temat: Wprowadzenie do tematu zajęć.
Czas trwania: 5 minut
Opis aktywności:
Nakierowanie uczniów na cel lekcji. Nauczyciel pokazuje uczniom flashcards (karty obrazkowe) obrazkiem do tablicy, tłumacząc, że są to części ciała człowieka. Prosi uczniów żeby odgadli o jakich częściach ciała będą się uczyli (head, body, arms, legs, ears, nose, mouth).
Aktywność 2
Temat: Prezentacja słownictwa
Czas trwania: 10 minut
Opis aktywności:
Wprowadzenie słownictwa za pomocą strony https://www.youtube.com/watch?v=tILbt97FJiU&t=14s
Uczniowie słuchają wymowy slów oraz wspólnie je powtarzają na głos. Normalnym tonem, szeptem i głośno.
Aktywność 3
Temat: Powtarzanie nowego materiału grupowo i indywidualnie.
Czas trwania: 25 minut
Opis aktywności:
Uczniowie w parach przy tablicy interaktywnej rozwiązują zadania https://wordwall.net/pl/resource/411395/angielski/parts-of-the-body
2. Dzieci wracają do stolików i indywidulanie grają w Bingo. Wyjmują własne karty do bingo i zakrywają dowolne 3 zdjęcia części ciała z podręcznika. Nauczyciel układa karty obrazkowe grzbietem do góry i losuje tak, aby uczniowie nie widzieli obrazków. Nauczyciel podaje nazwy części ciała. Uczniowie zakrywają pozostałymi kartami do bingo wymieniane części ciała na zdjęciach, jeśli nie były wcześniej zakyte. Gdy dziecko zakryje wszystkie zdjęcia w podręczniku krzyczy Bingo!
3. Zadanie ruchowe:
Nauczyciel wydaje polecenia
-touch your book with your nose
-touch your schoolbag with your head
-touch your ruler with your ears
ochotnik może przejąć rolę nauczyciela
4. Słuchamy rymowanki z płyty CD nauczyciela. Uczniowie wskazują obrazki. Dzieci mówią rymowankę i ogdrywają jej treść.
Aktywność 4
Temat: Utrwalenie
Czas trwania: 5 minut
Opis aktywności:
Wspólne dopasowywanie słowa do obrazków na tablicy mulimedialnej https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/parts-the-body-head
Uczniowie mówią rymowankę.
13. Sposób ewaluacji zajęć
Uczniowie z pomocą nauczyciela wypełniają ankietę
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfAgLBBPLh3CqWvVeNdW6qvjygLi7nykrksHF0NcvbxeKjzYw/viewform?pli=1
14. Licencja
CC BY‑NC‑SA 4.0 - Uznanie autorstwa‑Użycie niekomercyjne‑Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe. Przejdź do opisu licencji
15. Wskazówki dla innych nauczycieli korzystających z tego scenariusza
16. Materiały pomocnicze
17. Scenariusz dotyczy Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej
Nie
18. Forma prowadzenia zajęć
dowolna