Break a leg! (Idioms 2)
Metadane scenariusza
ID (wypełnia redakcja) | |
Tytuł | Break a leg! (Idioms 2) |
Przedmiot nauczania | Język angielski |
Autor (imię i nazwisko) | Aleksandra Kazimierczyk |
Adres (ulica, nr domu) | ul. Omulewska 14/4 |
Kod pocztowy, miejscowość | 04‑128 Warszawa |
Login autora w Scholaris | olakazimierczyk |
Abstrakt | Scenariusz przygotowany do realizacji w trakcie 45‑minutowej lekcji, której celem jest zapoznanie uczniów ze zwrotami urozmaicającymi wypowiedzi pisemne i ustne, czyli |
Wydawca | OSI CompuTrain |
Źródło | |
Odnośniki | karta pracy ucznia, szablon do pracy z uczniem |
Etap edukacyjny | liceum |
Informacje o prawach (wypełnia redakcja) | |
Słowa kluczowe | idiomy, idioms, słownictwo, leg |
UDC (wypełnia redakcja) | |
Przybliżony czas trwania zajęć (dotyczy scenariuszy, kart pracy, testów, prezentacji) | 45 minut |
Uwagi | Jest to drugi z serii siedmiu scenariuszy lekcji opartych na praktycznej nauce angielskich idiomów. |
Scenariusz lekcji – Break a leg! (Idioms 2)
Celem lekcji jest zapoznanie uczniów ze zwrotami urozmaicającymi wypowiedzi pisemne
i ustne, czyli z idiomami. Druga lekcja z tego cyklu ma za zadanie przedstawić uczniom zestawy idiomów, zawierających w sobie słowo „leg”. Uczniowie zapoznają się ze znaczeniami idiomów, uczą się stosować te wyrażenia.
Umiejętności
Uczniowie ćwiczą rozumienie tekstu czytanego (czytanie ze zrozumieniem szczegółów). Zadaniem uczniów jest dopasowanie idiomów do ich objaśnień. Aby nauka była bardziej efektywna, uczniowie pracują w grupach, w których przygotowują krótkie scenki sytuacyjne, odzwierciedlające zastosowanie wcześniej poznanych zwrotów. W ten sposób rozwija się umiejętność mówienia w języku obcym, a przy tym – umiejętność pracy w grupie
i prezentacji opracowanego materiału.
Metoda i forma pracy
W pierwszej części lekcji uczniowie pracują w parach – dopasowują powycinane zestawy idiomów do ich objaśnień. Następnie pracują samodzielnie – uzupełniając podane zdania idiomami
z listy.
Środki dydaktyczne
Ćwiczenia zawarte w karcie pracy ucznia: zestaw idiomów wraz z ich objaśnieniami. UWAGA! Zestawy należy wcześniej porozcinać i poskładać w komplety, aby powstała gotowa do ułożenia układanka. Ćwiczenie zawierające zdania, które należy uzupełnić odpowiednimi idiomami z listy.
Przebieg lekcji
Jeśli nauczyciel skorzystał z możliwości przeprowadzenia pierwszej lekcji z serii „Idioms” – „Be a pain in the neck (Idioms 1)”, rozpoczynając drugą lekcję z tej serii powinien przeprowadzić krótkie powtórzenie zwrotów, z którymi uczniowie zapoznali się podczas poprzednich zajęć. W tym celu zadaje pytania, jak np.
When would you say that somebody is dead from the neck up?
Give me an example of people who are neck and neck.
When would you save your friend’s neck?
Give me an example of a person who is easy on the eye.
Would you like to be in a public eye? Why?
READING FOR SPECIFIC INFORMATION –– Uczniowie pracują w parach – otrzymują zestawy idiomów oraz ich objaśnienia. Łączą idiomy (zawierające słowo „leg”) z ich objaśnieniami.
SPEAKING - Uczniowie pracują samodzielnie. Używając tych samych idiomów, z którymi zapoznali się w pierwszym ćwiczeniu, uzupełniają zdania, będące przykładem wykorzystania tych zwrotów w sytuacjach naturalnych.
Załączniki
a. Karta pracy ucznia
Zawiera ćwiczenie opisane w scenariuszu – zestaw idiomów wraz z ich objaśnieniami (gotowe do wycięcia i rozdania uczniom) oraz ćwiczenie, w którym uczniowie uzupełniają zdania idiomami, z którymi zapoznali się w pierwszym ćwiczeniu.
b. Zadanie domowe
Jeśli nauczyciel zamierza przeprowadzić serię lekcji uczących angielskich idiomów oraz przeprowadził już poprzednie lekcje z tej serii, wówczas poleca założenie zeszytów,
w których umieszczać się będzie wszystkie nowe idiomy. Po pierwszej lekcji „Be a pain in the neck (Idioms 1)” uczniowie będą mieli już gotowe dwa rozdziały: idiomy zawierające słowo „neck” i te ze słowem „eye”. Teraz do tego zestawu dołączą rozdział zawierający idiomy ze słowem „leg”. Uczniowie mogą uzupełniać swoje zeszyty, wklejając otrzymane podczas lekcji zestawy zwrotów.
c. Szablon do pracy z uczniem
Zawiera klucz odpowiedzi i pytania, które nauczyciel może zadać uczniom podczas wprowadzenia do lekcji, jednocześnie powtarzając słownictwo, z którym klasa zapoznała się podczas pierwszej lekcji z serii „Idioms” - „Be a pain in the neck (Idioms 1)”.
Aleksandra Kazimierczyk
Nauczyciel języka angielskiego
British School
Warszawa