Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Autor/autorka

Patrycja Sieradzan

1. Etap edukacyjny i klasa

edukacja wczesnoszkolna - klasa I

2. Przedmiot

edukacja wczesnoszkolna – matematyka z elementami przyrody

3. Temat zajęć

Budowa grzyba. Grzyby jadalne, niejadalne i trujące.

4. Czas trwania zajęć

45 minut

5. Uzasadnienie wyboru tematu

Temat został ujęty w podstawie programowej klasy I i jest zgodny z programem nauczania „Wielka Przygoda”- wydawnictwa Nowa era.

6. Uzasadnienie zastosowania technologii

Zastosowanie cyfrowych narzędzie powoduje, że lekcje stają się dużo bardziej ciekawe, co przekłada się na efektywność uczenia się uczniów.

7. Cel ogólny zajęć

Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych- uświadamianie o występowaniu grzybów jadalnych, niejadalnych i trujących.

8. Cele szczegółowe zajęć

  1. Uczeń omawia budowę grzyba.

  2. Uczeń wie, że w przyrodzie występują grzyby jadalne, niejadalne i trujące.

  3. Uczeń potrafi odróżnić grzyby jadalne od niejadalnych.

  4. Uczeń potrafi odpowiedzieć na zadawane pytania.

  5. Uczeń wykonuje zadania na platformach edukacyjnych.

9. Metody i formy pracy

Metody:
- obserwacja
- słowna
- ćwiczenia interaktywne

Formy:
- zbiorowa
- indywidualna

10. Środki dydaktyczne

  • platforma Youtube
    - zintegrowana platforma edukacyjna
    - platforma wordwall.net
    - platrofma learning apps

11. Wymagania w zakresie technologii

  • komputer + dostęp do internetu
    - tablica multimedialna
    - głośniki

12. Przebieg zajęć

  • Aktywność 1

  • Aktywność 2

    • Temat: Omówienie filmu.

    • Czas trwania: 10 minut

    • Opis aktywności:

      1. Rozmowa z uczniami:
        a) Jakie nazwy grzybów zostały wymienione?
        b) Które z tych grzybów są jadalne?
        c) Które z tych grzybów są trujące?
        d) Czy lubicie chodzić do lasu i zbierać grzyby? Jeżeli tak, to dlaczego?
        e) Czy możecie sami chodzić do lasu i zbierać grzyby?
        f) Jak myślicie, co powinniśmy zrobić, gdy nie jesteśmy pewni czy grzyb jest jadalny?

  • Aktywność 3

    • Temat: Budowa grzyba.

    • Czas trwania: 7 minut

    • Opis aktywności:

      1. Opisanie budowy grzyba wyświetlonego na tablicy multimedialnej.
        - plansza pobrana ze strony: https://www.printoteka.pl/hg/materials/item/4666

  • Aktywność 4

13. Sposób ewaluacji zajęć

Uczniowie oceniają lekcję za pomocą kolorowych kartek;
- zielona kartka- lekcja ciekawie przeprowadzona- bardzo mi się podobało
- pomarańczowa kartka- lekcja ciekawa, ale można pewne elementy zmienić
- czerwona kartka- lekcjia nieciekawa, było nudno

14. Licencja

CC BY‑NC 4.0 - Uznanie autorstwa‑Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe. Przejdź do opisu licencji

15. Wskazówki dla innych nauczycieli korzystających z tego scenariusza

16. Materiały pomocnicze

17. Scenariusz dotyczy Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej

Tak

18. Forma prowadzenia zajęć

stacjonarna