Autor/autorka

Elżbieta Dąbrowska

1. Etap edukacyjny i klasa

edukacja wczesnoszkolna - klasa I

2. Przedmiot

edukacja wczesnoszkolna – humanistyczna

3. Temat zajęć

By nie utonąć w śmieciach.

4. Czas trwania zajęć

45 minut

5. Uzasadnienie wyboru tematu

Temat zgodny z podstawa programową. Wybrane przeze mnie zagadnienie pozwala na zapoznanie uczniów z tematem dbania o naszą planetę oraz zachęcenia ich do poznania środowiska przyrodniczego. Kształtowanie i rozwijanie świadomości ekologicznej od wczesnych lat szkolnych oraz dbanie o środowisko naturalne jest bardzo ważne dla przyszłości Ziemi. Proekologiczne zachowania i nawyki powinny być kształtowane i utrwalane w różnych sytuacjach w szkole i w domu.

6. Uzasadnienie zastosowania technologii

Zastosowane narzędzia TIK uatrakcyjniają zajęcia, sprzyjają przyswojeniu i utrwaleniu wiadomości w sposób ciekawy, kreatywny oraz wielozmysłowy. Zajęcia w takiej formie dają uczniom nowe możliwości, uczą samodzielności i pomysłowości. Wyzwalają radość z wykonywanych zadań.

7. Cel ogólny zajęć

Rozwijanie świadomości ekologicznej uczniów. Pobudzanie do aktywnego działania na rzecz ochrony środowiska.

8. Cele szczegółowe zajęć

  1. Uczeń, rozumie konieczność segregowania śmieci.

  2. Uczeń, potrafi wymienić kilka czynników mających szkodliwy wpływ na przyrodę.

  3. Zna kolory pojemników na odpady,

  4. Wie, co to jest recykling.

  5. Potrafi wypowiadać się pełnymi zdaniami.

9. Metody i formy pracy

Metody pracy:

pogadanka, burza mózgów, pokaz, obserwacja, ćwiczenia praktyczne

Formy pracy:

indywidualna, zbiorowa

10. Środki dydaktyczne

komputer/ laptop/ tablica multimedialna/ smartfon
piosenka  na platformie you tube Moja planeta
przysłowia o Ziemi 
film edukacyjny na platformie you tube- segregacja śmieci, recykling
puzzle na platformie puzzlefactory Segregacja śmieci
gra edukacyjna na platformie wordwall SEGREGACJA ŚMIECI - Sortowanie grup (wordwall.net)

11. Wymagania w zakresie technologii

komputer/tablica multimedialna/ tablet z dostępem do Internetu

12. Przebieg zajęć

13. Sposób ewaluacji zajęć

ewaluacja za pomocą ankiety https://www.mentimeter.com/app/presentation/a6d025ad99e2e08258e168b5eb827ecb/3826103fe820

14. Licencja

CC BY‑NC‑SA 4.0 - Uznanie autorstwa‑Użycie niekomercyjne‑Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe. Przejdź do opisu licencji

15. Wskazówki dla innych nauczycieli korzystających z tego scenariusza

Scenariusz  zajęć stacjonarnych oraz zdalnych. Można modyfikować wedle uznania i  potrzeb.

16. Materiały pomocnicze

RdM3HJayeOUjX

Plik DOCX o rozmiarze 12.58 KB w języku polskim

17. Scenariusz dotyczy Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej

Nie

18. Forma prowadzenia zajęć

dowolna