Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Cajòn – zestaw perkusyjny w pudełku: ćwiczenia rytmiczne

1. Cele lekcji

a) Wiadomości

Uczeń zna podstawowe ćwiczenia rytmiczne na cajòn.

b) Umiejętności

Uczeń potrafi zagrać podstawowe ćwiczenia rytmiczne.

2. Metoda i forma pracy

Praca z całą klasą, praca indywidualna.

3. Środki dydaktyczne

  1. Kartki z zapisem podstawowych ćwiczeń rytmicznych

  2. Instrumenty cajòn , najlepiej w liczbie odpowiadającej liczbie uczniów i dodatkowo jeden dla nauczyciela

4. Przebieg lekcji

a) Faza przygotowawcza

Nauczyciel podaje temat lekcji i zapoznaje uczniów z jej celami.

b) Faza realizacyjna

  1. Nauczyciel rozdaje kartki z zapisanymi ćwiczeniami (załącznik 1).

  2. Nauczyciel wyjaśnia uczniom kolejne ćwiczenia.

  3. Uczniowie grają kolejne ćwiczenia.

c) Faza podsumowująca

Nauczyciel komentuje sposób grania uczniów.

5. Bibliografia

1. Dalcroze E.J., Pisma wybrane, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1992.

2. Skowrońska‑Lebecka E., Dźwięk i gest. Ćwiczenia muzyczno‑ruchowe dla dzieci i młodzieży, Wydawnictwo Żak, Warszawa 1995.

3. Zgraja K., Flamenco – historia, teoria, praktyka, Professional Music Press, Gdynia 1995.

4. http://drumbum.com/lessons/

6. Załączniki

a) Karta pracy ucznia

załącznik 1.

ćwiczenia

1

i

2

i

1

i

i

2

i

i

S

P

L

P

L

P

L

P

L

P

L

T

1

i

2

i

1

i

i

2

i

i

S

T

P

L

P

L

P

L

P

L

P

L

1

i

2

i

1

i

i

2

i

i

S

L

L

L

P

P

L

T

P

P

P

L

1

i

2

i

1

e

i

e

2

e

i

e

S

P

L

P

L

P

L

P

L

P

L

P

L

T

1

i

2

i

1

e

i

e

2

e

i

e

S

T

P

L

P

L

P

L

P

L

P

L

P

L

1

i

2

i

1

e

i

e

2

e

i

e

S

L

L

L

P

L

L

P

L

T

P

P

P

P

1

i

i

2

i

i

1

e

i

e

2

e

i

e

S

P

L

P

L

P

L

P

L

P

L

P

L

P

L

T

1

i

i

2

i

i

1

e

i

e

2

e

i

e

S

T

P

L

P

L

P

L

P

L

P

L

P

L

P

L

1

i

i

2

i

i

1

e

i

e

2

e

i

e

S

L

P

P

L

L

P

L

L

P

L

T

P

L

P

P

1

i

2

i

1

i

i

2

i

i

1

e

i

e

2

e

i

e

S

P

L

P

L

P

L

P

L

P

L

P

L

P

L

P

L

P

L

T

1

i

2

i

1

i

i

2

i

i

1

e

i

e

2

e

i

e

S

T

P

L

P

L

P

L

P

L

P

L

P

L

P

L

P

L

P

L

1

i

2

i

1

i

i

2

i

i

1

e

i

e

2

e

i

e

S

L

L

L

P

P

L

L

P

L

L

P

L

T

P

P

P

L

P

P

7. Czas trwania lekcji

45 minut

8. Uwagi do scenariusza

Do przeprowadzenia lekcji potrzebne są przynajmniej dwa instrumenty, jeden dla nauczyciela, drugi dla uczniów. Najlepiej, żeby liczba instrumentów odpowiadała liczbie uczniów plus jeden instrument dodatkowo dla nauczyciela. Lekcja przeznaczona jest dla uczniów, którzy zapoznali się z trzema pierwszymi lekcjami z cyklu „Cajòn – zestaw perkusyjny w pudełku”.

R1eIAt9flATOZ

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 100.35 KB w języku polskim
Rq83KSqPnON7z

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 56.50 KB w języku polskim