Autor/autorka

Joanna Owczorz

1. Etap edukacyjny i klasa

edukacja wczesnoszkolna - klasa II

2. Przedmiot

edukacja wczesnoszkolna – humanistyczna

3. Temat zajęć

Calineczka

4. Czas trwania zajęć

45 minut

5. Uzasadnienie wyboru tematu

Temat jest zgodny z podstawą programową wyznaczoną dla I etapu edukacyjnego dla klasy II. Temat jest zgodny z cyklem podręczników Nowi Tropiciele WSiP.

6. Uzasadnienie zastosowania technologii

Zastosowana technologia TiK uatrakcyjni zajęcia. Pozwoli dzieciom na lepszą aktywność na lekcji, pozwoli na zaspokojenie naturalnej ciekawości dzieci. Praca z technologia TiK wyzwoli naturalną radość dzieci, przez co w naturalny sposób połączą naukę z zabawą.

7. Cel ogólny zajęć

Poznanie z treścią baśni Hansa Christiana Andersena „Calineczka”

8. Cele szczegółowe zajęć

  1. Uczeń zna treść baśni „ Calineczka”

  2. Uczeń potrafi wskazać bohaterów baśni

  3. Uczeń potrafi ustalić kolejność wydarzeń

  4. Uczeń potrafi ocenić zachowanie bohaterów

  5. Uczeń potrafi opowiedzieć treść baśni

9. Metody i formy pracy

Metody:
- słowna
- poglądowa
- praktycznego działania
Formy:
- zbiorowa
- indywidualna

10. Środki dydaktyczne

  • Podręczniki i ćwiczenia „ Nowi Tropiciele” klasa 2, część czwarta

  • e- podręczniki Nowi Tropiciele Multibook część 2

  • zadania na platformach: Wordwall, LearningsApps

  • bajka na You Tube

  • puzzlefactory.pl

11. Wymagania w zakresie technologii

Stałe łacze internetowe
Tablica interaktywna

12. Przebieg zajęć

  • Aktywność 1

  • Aktywność 2

    • Temat: Wysłuchanie treści baśni „Calineczka”

    • Czas trwania: 20 minut

    • Opis aktywności:

      1. Oglądanie i słuchanie baśni „Calineczka”
        https://www.youtube.com/watch?v=sFH1biOtxCQ
        2. Rozmowa na temat baśni, uczuć towarzyszących podczas oglądania baśni, odpowiadanie na zadane pytania.

  • Aktywność 3

    • Temat: Ustalanie przebiegu wydarzeń w baśni „ Calineczka”

    • Czas trwania: 10 minut

    • Opis aktywności:

      1. Ustalenie kolejności wydarzeń:
        https://learningapps.org/watch?v=pthswhwwk20
        2. Głosne odczytywanie ułożonego planu wydarzeń - ćwiczenia w czytaniu 
        3. Numerowanie obrazków zgodnie z kolejnością wydarzeń w baśni- praca w kartach ćwiczeń

  • Aktywność 4

    • Temat: Ocena bohaterów baśni

    • Czas trwania: 5 minut

    • Opis aktywności:

      1. Rozmowa na temat bohaterów baśni.
        2. Próba dokonania oceny bohaterów basni.
        3. Co to znaczy, że ktoś ma złe intencje? 
        https://learningapps.org/watch?v=pt5y1mqx320
        4. Dobieranie odpowiednich przymiotników do wybranych postaci.

13. Sposób ewaluacji zajęć

  1. Rozmowa na temat zajęć.
    https://wordwall.net/pl/resource/1220518

14. Licencja

CC0 1.0 Universal - Przekazanie do Domeny Publicznej. Przejdź do opisu licencji

15. Wskazówki dla innych nauczycieli korzystających z tego scenariusza

Scenariusz można dowolnie modyfikować zgodnie z potrzebami uczniów.

16. Materiały pomocnicze

17. Scenariusz dotyczy Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej

Nie

18. Forma prowadzenia zajęć

stacjonarna