Osoba wykonująca zawód masażysty oprócz niezbędnej wiedzy i umiejętności praktycznych powinna również mieć odpowiednie cechy osobowościowe, które wpłyną na kontakt z pacjentami oraz sprawią, iż będą oni chętniej korzystać z usług przedstawiciela tej profesji.

Komunikatywność, otwartośćłatwość nawiązywania kontaktu są niezbędne do zbudowania relacji z pacjentem. Dzięki nim masażysta może uzyskać szczegółowe informacje na temat dolegliwości osoby zgłaszającej się na masaż. Cechy te pomagają też w doprowadzeniu pacjenta do zrelaksowania się i uzyskaniu rozluźnienia mięśni. Niezbędne są również empatia, troska oraz zapewnienie poczucia bezpieczeństwa – pacjenci, którzy czują zrozumienie ze strony personelu, chętniej zgłaszają problemy, zarówno fizyczne, jak i psychiczne, z którymi przybyli. Godny zaufania masażysta powinien na wstępie terapii przywitać się z pacjentem i przedstawić się, następnie przeprowadzić wywiad i zaproponować plan działania. Sprawia to, iż pacjent jest spokojny o swój stan zdrowia i podchodzi pozytywnie do terapii. Cechami pożądanymi w zawodzie są cierpliwośćumiejętność słuchania. Pacjent może mieć potrzebę podjęcia rozmowy, podzielenia się swoimi troskami. Poza tym należy pamiętać, iż w gabinecie mogą pojawić się pacjenci mniej sprawni ruchowo, którym więcej czasu może zająć przygotowanie się do masażu lub do wyjścia z gabinetu. Kolejnym aspektem jest podejście do pacjenta z szacunkiem, niezależnie od jego poglądów czy wyglądu. Podczas wizyty należy skupić uwagę na osobie masowanej, zadbać o to, by nic nie rozpraszało uwagi (należy wyciszyć telefon, ograniczyć rozmowy ze współpracownikami). Uczciwość to kolejna zasada, którą warto przestrzegać w pracy, zarówno podczas planowania wizyt, jak i w przypadku analizowania dolegliwości zdrowotnych, co do których nie mamy pewności. Dobrze skierować takiego pacjenta na odpowiednie konsultacje. Celem pracy powinno być niesienie pomocy innym, ale nie należy również zapomnieć o zrównoważonym podejściu emocjonalnym – masażysta powinien być odporny na stres i na negatywne emocje, którymi mogą dzielić się przychodzący na masaż pacjenci. Pozytywne cechy to zaangażowanie w wykonywaną pracę oraz chęć ciągłego poszerzania wiedzy i zdobywania nowych umiejętności.

Powrót do spisu treściDjmSBh0WuPowrót do spisu treści