Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Cechy podzielności liczb

1. Cele lekcji

a) Wiadomości

Uczeń:

-zna cechy podzielności liczb,

-potrafi sformułować cechę podzielności przez liczby złożone: 6, 12, 15, 36 itp.

b) Umiejętności

Uczeń:

-podaje przykłady liczb podzielnych przez 2, 5, 25, 10, 100, 4, 3, i 9,

-rozpoznaje wśród różnych liczb liczby podzielne przez 2, 3, 4, 5, 10, 9, 100 i 25,

-uzupełnia brakujące cyfry w zapisach liczb, aby były one podzielne przez 2, 3, 4, 5, 9, 10, 25 lub 100,

2. Metoda i forma pracy

Wykład, pogadanka, praca z całą klasą, zgadywanka.

3. Środki dydaktyczne

Karta pracy – zgadywanka.

4. Przebieg lekcji

a) Faza przygotowawcza

Omówienie pracy domowej, wstęp do podzielności liczb naturalnych.

b) Faza realizacyjna

1. Przypomnienie cech podzielności liczb przez 2, 3, 4, 5, 9, 10, 25, 100.

2. Rozwiązywanie zadań z podręcznika w zeszytach i na tablicy dotyczących tematu lekcji.

3. Zgadywanka – kto pierwszy odgadnie liczbę o podanych własnościach (załącznik 1 ).

c) Faza podsumowująca

Zadanie pracy domowej.

5. Bibliografia

6. Załączniki

a)Karta pracy ucznia (załącznik 1 )

Zgadywanka.

Jaka to liczba:

a) największa liczba trzycyfrowa podzielna przez 3 i 4;

b) najmniejsza liczba czterocyfrowa parzysta utworzona z cyfr: 4, 6, 2, 3;

c) najmniejsza parzysta liczba czterocyfrowa utworzona z kolejnych cyfr, podzielna przez 3;

d) najmniejsza liczba trzycyfrowa podzielna przez 3 i 4;

e) największa liczba czterocyfrowa podzielna przez 5, niepodzielna przez 3;

f) liczba trzycyfrowa zbudowana z jednakowych cyfr podzielna przez 9 i przez 2;

g) największa liczba czterocyfrowa utworzona z cyfr 3, 4, 5 i 6, podzielna przez 4;

h) najmniejsza liczba trzycyfrowa większa od 500 podzielna przez 3 i 5.

b) Zadanie domowe

Zadanie domowe – zeszyt ćwiczeń temat „Podzielność liczb naturalnych”

7. Czas trwania lekcji

45 minut

8. Uwagi do scenariusza

brak

RJXyTVAVPeux6

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 89.13 KB w języku polskim
RVgWQkJCmk0xB

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 14.50 KB w języku polskim