Uzupełnij tekst podanymi niżej wyrazami. Zabiegi z użyciem środków ochrony roślin stosowanych do danych roślin lub produktów
roślinnych, zgodnie z warunkami dozwolonego stosowania, są wybierane, 1. sortowane, 2. dobrą, 3. minimalnej, 4. dawkowane, 5. nowoczesną, 6. skuteczność, 7. optymalnej, 8. wydajność, 9. praktyką i planowane tak, aby zapewnić akceptowalną 1. sortowane, 2. dobrą, 3. minimalnej, 4. dawkowane, 5. nowoczesną, 6. skuteczność, 7. optymalnej, 8. wydajność, 9. praktyką przy 1. sortowane, 2. dobrą, 3. minimalnej, 4. dawkowane, 5. nowoczesną, 6. skuteczność, 7. optymalnej, 8. wydajność, 9. praktyką, niezbędnej ilości
środków chemicznych, z właściwym uwzględnieniem miejscowych warunków oraz możliwości zwalczania metodami mechanicznymi i biologicznymi nazywamy 1. sortowane, 2. dobrą, 3. minimalnej, 4. dawkowane, 5. nowoczesną, 6. skuteczność, 7. optymalnej, 8. wydajność, 9. praktyką 1. sortowane, 2. dobrą, 3. minimalnej, 4. dawkowane, 5. nowoczesną, 6. skuteczność, 7. optymalnej, 8. wydajność, 9. praktyką ochrony roślin.
Uzupełnij tekst podanymi niżej wyrazami. Zabiegi z użyciem środków ochrony roślin stosowanych do danych roślin lub produktów
roślinnych, zgodnie z warunkami dozwolonego stosowania, są wybierane, 1. sortowane, 2. dobrą, 3. minimalnej, 4. dawkowane, 5. nowoczesną, 6. skuteczność, 7. optymalnej, 8. wydajność, 9. praktyką i planowane tak, aby zapewnić akceptowalną 1. sortowane, 2. dobrą, 3. minimalnej, 4. dawkowane, 5. nowoczesną, 6. skuteczność, 7. optymalnej, 8. wydajność, 9. praktyką przy 1. sortowane, 2. dobrą, 3. minimalnej, 4. dawkowane, 5. nowoczesną, 6. skuteczność, 7. optymalnej, 8. wydajność, 9. praktyką, niezbędnej ilości
środków chemicznych, z właściwym uwzględnieniem miejscowych warunków oraz możliwości zwalczania metodami mechanicznymi i biologicznymi nazywamy 1. sortowane, 2. dobrą, 3. minimalnej, 4. dawkowane, 5. nowoczesną, 6. skuteczność, 7. optymalnej, 8. wydajność, 9. praktyką 1. sortowane, 2. dobrą, 3. minimalnej, 4. dawkowane, 5. nowoczesną, 6. skuteczność, 7. optymalnej, 8. wydajność, 9. praktyką ochrony roślin.
Ćwiczenie 2. Środki chemicznej ochrony roślin
Zaznaczanie komórek tabeli
Ćwiczenie 2. Środki chemicznej ochrony roślin
RqSprFiGIOn982
Łączenie par. Zaznacz, czy dane stwierdzenie jest prawdziwe czy fałszywe.. Substancja czynna to aktywny składnik, dzięki któremu środek działa ochronnie.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Substancja czynna zawsze jest trucizną.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Ta sama trucizna może być toksyczna w odmiennym stopniu nie tylko dla różnych organizmów, ale nawet dla kolejnych stadiów rozwojowych jednego gatunku.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Środki chemiczne ochrony roślin to preparaty które zwalczają tylko chwasty.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
Łączenie par. Zaznacz, czy dane stwierdzenie jest prawdziwe czy fałszywe.. Substancja czynna to aktywny składnik, dzięki któremu środek działa ochronnie.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Substancja czynna zawsze jest trucizną.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Ta sama trucizna może być toksyczna w odmiennym stopniu nie tylko dla różnych organizmów, ale nawet dla kolejnych stadiów rozwojowych jednego gatunku.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Środki chemiczne ochrony roślin to preparaty które zwalczają tylko chwasty.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
Ćwiczenie 3. Podział środków ochrony roślin
Połącz w pary
Ćwiczenie 3. Podział środków ochrony roślin
R1SbF5kAmOedX1
Dobierz w pary typy środków z ich działaniem Fungicyd Możliwe odpowiedzi: 1. zwalcza szkodniki, 2. zwalcza chwasty, 3. zwalcza choroby Herbicyd Możliwe odpowiedzi: 1. zwalcza szkodniki, 2. zwalcza chwasty, 3. zwalcza choroby Insektycyd Możliwe odpowiedzi: 1. zwalcza szkodniki, 2. zwalcza chwasty, 3. zwalcza choroby
Dobierz w pary typy środków z ich działaniem Fungicyd Możliwe odpowiedzi: 1. zwalcza szkodniki, 2. zwalcza chwasty, 3. zwalcza choroby Herbicyd Możliwe odpowiedzi: 1. zwalcza szkodniki, 2. zwalcza chwasty, 3. zwalcza choroby Insektycyd Możliwe odpowiedzi: 1. zwalcza szkodniki, 2. zwalcza chwasty, 3. zwalcza choroby
Ćwiczenie 4. Chemiczna ochrona roślin
Test
Ćwiczenie 4. Chemiczna ochrona roślin
Chemiczna ochrona roślin61060Ćwiczenie zostało poprawnie rozwiązane. Posiadasz widzę na temat chemicznej ochrony roślin.Nieprawidłowa odpowiedź. Wróć do e‑booka, a następnie spróbuj jeszcze raz.
Test
Chemiczna ochrona roślin
Liczba pytań:
6
Limit czasu:
10 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Chemiczna ochrona roślin
Pytanie
1/6
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Zaznacz, jak określamy środki ochrony roślin, które są wchłaniane przez roślinę. Możliwe odpowiedzi: 1. systemiczne, 2. doglebowe, 3. kontaktowe, 4. fizyczne
Wskaż, w jakim przedziale temperatur uzyskuje się najlepszy rezultat oddziaływania podczas stosowania fungicydów. Możliwe odpowiedzi: 1. 10 – 20°C, 2. 12 – 20°C, 3. 10 – 15°C, 4. 12 – 15°C
Wskaż prawidłowe dokończenie zdania: Opakowania jednostkowe środków ochrony roślin wprowadzanych do obrotu... Możliwe odpowiedzi: 1. muszą posiadać etykietę w języku polskim, zawierającą informacje określone w zezwoleniu na wprowadzanie środka ochrony roślin do obrotu., 2. nie muszą spełniać wymagań określonych w zezwoleniu na wprowadzanie środka ochrony roślin do obrotu., 3. nie powinny być szczelnie zamknięte., 4. muszą być szczelnie zamknięte.
Wskaż wymagany prawnie okres przechowywania dokumentacji oprysków. Możliwe odpowiedzi: 1. 3 lata, 2. 2 lata, 3. 4 lata, 4. 5 lat
Wskaż zobowiązania prawne przedsiębiorcy prowadzącego działalność gospodarczą w zakresie obrotu środkami ochrony roślin. Możliwe odpowiedzi: 1. osoby dokonujące zbycia środków ochrony roślin ostatecznemu nabywcy powinny mieć ukończone szkolenie w zakresie doradztwa dotyczącego środków ochrony roślin., 2. osoby dokonujące zbycia środków ochrony roślin ostatecznemu nabywcy powinny mieć ukończone szkolenie z zakresu stosowania nawozów mineralnych., 3. sprzedaż środków ochrony roślin, którym upłynął termin ważności po obniżonych cenach., 4. utylizacja środków ochrony roślin, którym upłynął termin ważności we własnym zakresie.
Wskaż, w jakiej odległości od zabudowań, pasiek oraz upraw zielarskich można wykonywać opryski? Możliwe odpowiedzi: 1. co najmniej 10 metrów, 2. co najmniej 40 metrów, 3. co najmniej 20 metrów, 4. co najmniej 30 metrów
Ćwiczenie 5. Zasady bezpieczeństwa i higieny pracy
Połącz w pary tekst z ilustracjami
Ćwiczenie 5. Zasady bezpieczeństwa i higieny pracy
RqO90fmrpFkb32
Dobierz w pary znaki ostrzegawcze i substancje, których dotyczą.
Dobierz w pary znaki ostrzegawcze i substancje, których dotyczą.
Źródło: clp.gov.pl, domena publiczna.
R1Kgg8zxaCfJu2
Połącz opis znaku ostrzegawczego z substancją, której dotyczy. Substancje utleniające Możliwe odpowiedzi: 1. w czerwonym rombie, na białym tle jest pozioma kreska, a nad nią płomień, 2. w czerwonym rombie, na białym tle jest eksplodująca kula, 3. w czerwonym rombie, na białym tle jest pozioma kreska, a nad nią koło z płomieniami Substancje łatwopalne Możliwe odpowiedzi: 1. w czerwonym rombie, na białym tle jest pozioma kreska, a nad nią płomień, 2. w czerwonym rombie, na białym tle jest eksplodująca kula, 3. w czerwonym rombie, na białym tle jest pozioma kreska, a nad nią koło z płomieniami Substancje wybuchowe Możliwe odpowiedzi: 1. w czerwonym rombie, na białym tle jest pozioma kreska, a nad nią płomień, 2. w czerwonym rombie, na białym tle jest eksplodująca kula, 3. w czerwonym rombie, na białym tle jest pozioma kreska, a nad nią koło z płomieniami
Połącz opis znaku ostrzegawczego z substancją, której dotyczy. Substancje utleniające Możliwe odpowiedzi: 1. w czerwonym rombie, na białym tle jest pozioma kreska, a nad nią płomień, 2. w czerwonym rombie, na białym tle jest eksplodująca kula, 3. w czerwonym rombie, na białym tle jest pozioma kreska, a nad nią koło z płomieniami Substancje łatwopalne Możliwe odpowiedzi: 1. w czerwonym rombie, na białym tle jest pozioma kreska, a nad nią płomień, 2. w czerwonym rombie, na białym tle jest eksplodująca kula, 3. w czerwonym rombie, na białym tle jest pozioma kreska, a nad nią koło z płomieniami Substancje wybuchowe Możliwe odpowiedzi: 1. w czerwonym rombie, na białym tle jest pozioma kreska, a nad nią płomień, 2. w czerwonym rombie, na białym tle jest eksplodująca kula, 3. w czerwonym rombie, na białym tle jest pozioma kreska, a nad nią koło z płomieniami
Ze względu na ochronę zdrowia i życia pszczół i innych dzikich zapylaczy należy Możliwe odpowiedzi: 1. wykonać opryski od wschodu do zachodu słońca,, 2. zapobiegać znoszeniu cieczy oprysku na sąsiednie, kwitnące uprawy, a także miejsca, gdzie zapylacze mogą mieć pożytek,, 3. wcześniej informować pszczelarzy o planowanym zabiegu,, 4. nie zanieczyszczać wód w rowach melioracyjnych, zbiornikach śródpolnych innych okolicznych.
Ćwiczenie 7. Chwasty występujące w uprawach rolnych
Jednokrotny wybór - ilustracja
Ćwiczenie 7. Chwasty występujące w uprawach rolnych
R1RxsZOICFDeW1
Wskaż nazwę chwasta przedstawionego na ilustracji.
Wskaż nazwę chwasta przedstawionego na ilustracji.
Źródło zdj.: Rasbak, Wikimedia Commons, licencja: CC BY‑SA 3.0.
RGroKuDJ6e8nM1
Aby pozbyć się chwastów takich jak komosa biała, użyjesz Możliwe odpowiedzi: 1. fungicydów., 2. herbicydów., 3. algicydów., 4. akarycydów.
Ćwiczenie 8. Zasady bezpieczeństwa i higieny pracy
Uporządkuj elementy
Ćwiczenie 8. Zasady bezpieczeństwa i higieny pracy
R1AeTxF1yC94n2
Uporządkuj w właściwej kolejności czynności w przypadku rozlania lub rozsypania środka ochrony roślin. Elementy do uszeregowania: 1. Załóż odzież ochronną., 2. Nie dopuść do zwiększania się ilości rozlanego środka., 3. Odizoluj ludzi i zwierzęta od miejsca skażenia., 4. Wrzuć skażony materiał do plastikowego pojemnika lub worka, 5. Miejsce zanieczyszczone posyp materiałem absorbującym
Uporządkuj w właściwej kolejności czynności w przypadku rozlania lub rozsypania środka ochrony roślin. Elementy do uszeregowania: 1. Załóż odzież ochronną., 2. Nie dopuść do zwiększania się ilości rozlanego środka., 3. Odizoluj ludzi i zwierzęta od miejsca skażenia., 4. Wrzuć skażony materiał do plastikowego pojemnika lub worka, 5. Miejsce zanieczyszczone posyp materiałem absorbującym